• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

ide en ahci

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
kheb nog een probleempje
263a.png
ik heb en had er vroeger een ssd inzitten ik kan wel zweren dat bios voor controller op ahci stond

nu heb ik er een tweede ide drive bijgestoken ik kon die perfect zien voor de windows install

nu vandaag nog een poging gedaan voor windows 7, bios gefllashed en terug in instellingen bios gekeken en zad ide staan vermits ik ssd heb, veranderd naar ahci ookal stond die zo dacht ik? of komt dat door de bios flash? anyay op ahci gezet en windows geinstalleerd vlekkeloos nu echter, wil ik naar die tweede drive gaan zegt hij dat ik moet formatteren
2639.png
en tstaat vol data

wat nu? kan ik die enkele drive niet op ide zetten want anders gaat die ssd ook ide
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Schijf backuppen, formatteren en data terugzetten?

Alternatief: iMac kopen en op uw gemak zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
broodro0ster zei:
Schijf backuppen, formatteren en data terugzetten?

Alternatief: iMac kopen en op uw gemak zijn
263a.png
Grapjas.. Backuppen van iets dat je niet kan lezen... Way to go Useless tip lol En zeker dat laatste
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
je kan toch normaal kiezen welke poort je volgens welk protocol laat gaan ? kan je sata poort 1,2,3 niet ahci zetten en 4,5,6 ide ? bv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Skank zei:
Grapjas.. Backuppen van iets dat je niet kan lezen... Way to goUseless tip lol En zeker dat laatste
En een USB dock he.

En dat laatste is dikke waardheid :p Ik heb ook een week zitten rommelen met mijn game pc eerst alles 100% in orde was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
hebt gij een uefi bios gehad ervoor (of zoiets)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
ilstino" data-link="https://home-theater.be/topic/1558-ide-en-ahci/?postID=37882#post37882"> je kan toch normaal kiezen welke poort je volgens welk protocol laat gaan ? kan je sata poort 1 zei:
hebt gij een uefi bios gehad ervoor (of zoiets)
das nog steeds zo, wrm
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
kijk dan eens of ge opstart onder uefi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
skoebiedoe zei:
kijk dan eens of ge opstart onder uefi
Zal hij doen.

@Skank kijk gewoon eens in de bios(UEFI) of je niet per poort de modi kan veranderen, waar je moet zoeken weet ik niet exact: )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
demon zei:
Zal hij doen. @Skank kijk gewoon eens in de bios(UEFI) of je niet per poort de modi kan veranderen, waar je moet zoeken weet ik niet exact: )
Nee kan ik niet, heb ik al gezegd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Interessante pagina... Ligt dus aan partition tables... Windows 7 gebruikt mbr, en vanaf windows 8 en hoger , gmt.. Wist ik niet. Tzal dus daaraan liggen. Gewoon een externe hdd aankoppelene dan die data backuppen? Maar hoe? Ik kan niks lezen? Met die testdisk utility?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik heb het kunnen oplossen met testdisk bedankt vr de hulp
 
Laatst bewerkt door een moderator: