• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

In-car mediaspelers

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Naar aanleiding van bericht op tweakers nieuws: Sony presenteert smartphone-cradle als in-car-entertainmentsysteem : http://tweakers.net/nieuws/93549/sony-presenteert-smartphone-cradle-als-in-car-entertainmentsysteem.html Nu zit. Ik alzeeeer lang te wachten op zoiets. Geen externe gps meer, geen andere autoradio meer die ze kunnen stelen.. Gewoon een soort bay voor je smartphone en hop je kan filmpjes kijken, je hebt gps, muziek en spotify zoveel je wil met mooie albumart... Touchscreen enz en je kan bellen..     De vraag is , hoeveel gaat dit kosten? Zijn er nu al reeds alternatieven? Enige nadeel is het klein schermpje misschien..   Ik heb ooit es hier opt forum een filmpje gezet van iemand die xbmc had op zn smartphone. Daarnaast had hij een pioneer radio met touchscreen die groot was en dit combineerde met zn smartphone. Wat bestaat er nu al op de markt? Dit is echt een gat in de markt volgens mij en gaat als zoete broodjes gaan denk ik.   Bij mij zou ik dit alles willen kunnen met 1 apparaat.   Autoradio - moet spotify via mn smartphone kunnen afspelen (incl mooie coverart) - Filmpjes op bekijken van smartphone (bijkomstig) - gps hebben - afneembaar zijn (ivm diefstal) - handsfree bellen - opladen connected smartphone     Ook gezocht naar een topic hierover op tweakers maar vind het niet direct. Er moeten toch nog mensen met dergelijke eisen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ofwel een headunit van bv pioneer Dit met appradio 2 in combinatie met ARLiverator... Ofwel een sony din 2 mulktimediaspeler met mirrorlink Ofwel wachten op die nieuw aangekondigd sony smartphone cradle, maar dan zit je beperkt qua scherm , daar waar ik liever 6 a 7 inch zou hebben   Of een tablet inbouwen zoals hier   [youtube]<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">http://youtu.be/zDThVZzVtqw</woltlab-metacode>[/youtube]   Maar dat lijkt me onbegonnen werk, en ziet er simpeler uit dan het is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Sony's Mirrorlink   [youtube]<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">http://youtu.be/BsT1l8bLOfU</woltlab-metacode>[/youtube]   Pioneer Radioapp met ArLiverator   [youtube]<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">http://www.youtube.com/watch?v=SGd15XCmD54</woltlab-metacode>[/youtube]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik zie er niet meteen het vernieuwende van in... Volgens mij ga je trouwens nog altijd een autoradio in je wagen moeten hebben om muziek af te kunnen spelen.   Van de 6 punten, die je hierboven opnoemt, heb ik er al 4 in mijn huidige wagen (idem in mijn vorige wagen die 6 jaar geleden aangekocht werd). De enige opties die ik niet heb is de mogelijkheid om filmpjes te kijken vanopt mijn smartphone (ik kan wel dvd's kijken maar gebruik het nooit... tijdens het rijden is dat niet echt aan te raden... op de achterbank voor de kids misschien wel maar ik betwijfel of die goedkope DVD kits vanuit de Mediamarkt bvb met die remote overweg zullen kunnen) en het afneembare aspect... maar dat boeit mij ook niet. Alles is gewoon ingebouwd af fabriek. Ik vind dat persoonlijk allemaal veel mooier dan al die after market brol op mijn dashboard. Hoe meer toestellen, houders, kabels op en rond je dashboard... hoe meer afleiding imho.   Op mijn vorige wagen, VW, was mijn entertainment systeem met touchscreen bediening en ik vond dat niet het meest handige (vergelijk het met sms’en tijdens het rijden). In mijn huidige wagen, BMW, heb ik de iDrive knop en dat is een pak handiger dan een touchscreen.   BMW biedt al geruime tijd Connected Drive aan ( http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/connecteddrive/2013/services_apps/bmw_connecteddrive_services.html - Spotify staat er niet tussen maar het werkt wel degelijk met Spotify). Google heeft op CES trouwens aangekondigd dat ze met Audi, GM, Honda en Huyndai gaan samenwerken om Android in wagens mogelijk te maken. Ik ga dan liever voor zoiets, eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Hier de agressieve chauffeur spreekt (nieuws gezien? :p) Net daarom ( hoe minder toestellen, houders en kabels rondom je dashbord hebt, , hoe beter ) dat ik zoiets wil he nu heb ik een radio, aparte gps en houder, smartphone erbij enz   je moet geen autoradio meer in je auto hebben, want dit is een autoradio he   You miss the point denk ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Vroeger ook nog mee bezig geweest...grootste schermke dat ik in den auto heb gehad was een 12" touchscreen met een volledig werkende AutoPC gebasseerd op een epiamoederbord...dan is zo een tabletje inbouwen wel vrij simpel in vergelijking.
1f609.png


Nu terug gewoon een autoradio....en meer moet dat niet zijn.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
12 inch, das ruim ja lol pc is inderdaad ook mogelijk maar vind ik erover.   Nu zo'n klein 6 inch scherm zie ik wel zitten, handsfree bellen, smartphone die opgeladen wordt, gps erin, automatisch contactbook, en muziek streamen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stijn, ziet er allemaal mooi uit, ga je ook een diefstalverzekering nemen? Ik gun je het met plezier, maar je zal niet de eerste zijn waarbij een wipzaag in het dashbord is gezet
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
die sony kun je eruit halen he, en die parrot kun je de beveiliging eruit trekken :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Ik stuur muziek via bluetooth door naar mijn auto radio.. Simpel en werkt naar behoren, beeld kan echter niet.

Het is ook niet de meest fancy feature, but it gets the job done
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Zelfs dat kan ik nu niet
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Hier de agressieve chauffeur spreekt (nieuws gezien? :p) Net daarom ( hoe minder toestellen, houders en kabels rondom je dashbord hebt, , hoe beter ) dat ik zoiets wil he nu heb ik een radio, aparte gps en houder, smartphone erbij enz   je moet geen autoradio meer in je auto hebben, want dit is een autoradio he   You miss the point denk ik
Absoluut geen agressieve chauffeur hier. Ik ben wel een vlotte chauffeur, maar dat is iets totaal anders
263a.png
Ik pas de regels toe; steeds uiterst rechts rijden, indien er niemand op het midden- of linkervak rijdt, correct ritsen zoals het moet etc. In België rijden er een pak rond die beter eerst eens hun eigen in vraag zouden stellen alvorens mensen met een bepaald merk van voertuig met een "keurmerk" te bestempelen.


En nee, dit is niet naar jou persoonlijk bedoeld
1f609.png
  Deze zin "De cradle heeft een double-din-aansluiting om in de sleuf van de autoradio te klikken." had ik inderdaad over het hoofd gezien. In dat geval heb je inderdaad geen autoradio meer nodig.

Ik snap wat dit toestel doet, en kan snappen dat het voor mensen die alles los in hun wagen hebben misschien leuk kan zijn. Ik vind het alleen niet zo heel vernieuwend...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Je hebt het nieuws dus gezien
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Je hebt het nieuws dus gezien
263a.png
Eigenlijk niet. Heb wel de titel uit HLN ergens op Facebook zien passeren. Ach ja, ik zal er niet wakker van liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Apple heeft maandag CarPlay aangekondigd. De software die voorheen als iOS in the Car bekendstond komt naar auto's van een groot aantal fabrikanten en is gericht op de verbinding met een iPhone. CarPlay biedt onder andere Siri-interactie, navigatie en muziekbediening.


CarPlay moet het voor iPhone-bezitters makkelijker maken te bellen, navigeren met Maps, muziek te luisteren en notificaties te zien in hun voertuig. Het platform voorziet in een touchscreen voor bediening van de interface en een knop op het stuur waarmee de stembediening is in te schakelen. Apple werkt onder andere samen met BMW, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Mitsubishi, Nissan, Peugeot Citroën, Subaru, Suzuki en Toyota.


Enkele van die fabrikanten zullen CarPlay deze week demonstreren tijdens de Geneva International Motor Show. De software zal voor een belangrijk deel om Siri draaien, waarmee het de vraag is in hoeverre het platform bruikbaar zal zijn in Nederland; Siri ondersteunt, bijna 2,5 jaar na de eerste release, de Nederlandse taal nog niet. Via Siri zullen gebruikers onder andere contacten kunnen oproepen, voicemails kunnen terugluisteren en gemiste oproepen kunnen beantwoorden. De persoonlijke assistent zal daarnaast berichten kunnen voorlezen en in combinatie met Maps routebeschrijvingen bieden. Ook kunnen gebruikers Siri vertellen wat ze willen luisteren in de auto.


CarPlay komt beschikbaar als een update op iOS 7 en werkt samen met de iPhone 5, 5S en 5C. Het platform zal zitten in een beperkte groep auto's die nog dit jaar verschijnen, maar Apple noemt geen modellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
De markt is hier serieus aant bewegen.   Vandaag met de nieuwe auto van mn schoonpa gereden. Deze heeft zo'n radio met gps , en bluetooth bellen, en bluetooth muziek   Toch wel erg handig hoor. Zou toch zoiets willen,... en dan laat ik het mediaspeler gehalte wel wegvallen. Iemand een goedkoop voorstel? Vereisten 2din, gps en bluetooth voor bellen en muziek (en adressenboek enzo)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ja maar ik heb het op de autoradio zelf he
 
Laatst bewerkt door een moderator: