• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Inbouw luidsprekers voor de badkamer

DDD

Member
23 feb 2015
39
0
9
Heey allemaal,

De werken in ons huis gaan verder. De volgende ruimte die we gaan aanpakken is de badkamer
263a.png


Hier willen in het plafond 2 luidsprekers voorzien. Deze zullen dus echt op muziek gericht zijn.

Hebben jullie hier ervaring in?

Ik was al eens gaan kijken op het net en zag deze: http://hificorner.nl/speakers/inbouw/jamo-ic-410

Ons budget is max €100 per speaker.

Wat is jullie advies hier in? Alle kasten zullen in valse wanden ingewerkt worden, dus bookshelf speakers is geen alternatief voor ons.


alvast bedankt voor jullie input!

Dries
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Laatst bewerkt door een moderator:

DDD

Member
23 feb 2015
39
0
9
Joske007 zei:
Aangezien je met deze vraag zit, veronderstel ik dat je een multiroom oplossing hebt? Helaas zijn de door jou voorgestelde inbouwspeakers niet vochtbestendig en dus niet voor badkamers bedoeld! http://www.jamo.com/speaker-lines/custom/400/?sku=IC410FG

Indien je geen multiroom oplossing voorhanden hebt, lijkt me een Sonos Play 1 een zeer eenvoudig, betaalbaar en mobiel alternatief dat tevens voor vochtige ruimten is bedoeld.

http://www.sonos.com/nl-be/shop/play1?r=1
Bedankt om mij hier op te wijzen. Ik las zonet op de website van FWD dat deze toch een mooi geluid voortbrengen.

Heeft er hier iemand ervaring met de play 1?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ja ik
263a.png
Ik heb een play 1 in de badkamer staan
263a.png
Erg handig ! couldnt live without it! Ik ging ook eerst speakers int plafond doen, gelukkig bedacht en voor de sonos gegaan en ik zou het direct terug doen! Bezit eveneens al een sonos playbar voor living en een play 3 voor de keuken, en er volgen er nog
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DDD

Member
23 feb 2015
39
0
9
Tof om op deze manier bij een goed alternatief terecht te komen
263a.png


Bedankt!!

Sonos Play 1 it is!
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Voorzie enkel een stopcontact en eigenlijk best ook een utp aansluiting, tenzij je zeker bent van wifi dekking
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DDD

Member
23 feb 2015
39
0
9
Wifi is hier geen probleem, modem/router staat de ruimte ernaast. De elektriciteit zal opnieuw gedaan worden en stopcontacten zijn voldoende voorzien in de plannen.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
De play1 is een waardig alternatief voor de badkamer, maar iit inbouw kan je die niet IN de douche plaatsen. Dat is de reden waarom ik toch voor inbouw kies. Revel heeft een nieuwe "mariene" reeks die er zou passen maar ik wacht nog op de prijslijst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Of je kiest inderdaad voor inbouw, en dan hang je die speakers gewoon aan een sonos connect :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DDD

Member
23 feb 2015
39
0
9
Road Rebel zei:
De play1 is een waardig alternatief voor de badkamer, maar iit inbouw kan je die niet IN de douche plaatsen. Dat is de reden waarom ik toch voor inbouw kies. Revel heeft een nieuwe "mariene" reeks die er zou passen maar ik wacht nog op de prijslijst.
Heb je hier meer info over?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Road Rebel zei:
De play1 is een waardig alternatief voor de badkamer, maar iit inbouw kan je die niet IN de douche plaatsen. Dat is de reden waarom ik toch voor inbouw kies. Revel heeft een nieuwe "mariene" reeks die er zou passen maar ik wacht nog op de prijslijst.
En hoe stuur je de speakers dan aan en bedien je ze? Het beste zou dan inderdaad met een ConnectAmp zijn, maar dan wordt het wel heel duur om enkel maar een speaker in de douche te plaatsen ipv er naast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Chr1st0f zei:
En hoe stuur je de speakers dan aan en bedien je ze? Het beste zou dan inderdaad met een ConnectAmp zijn, maar dan wordt het wel heel duur om enkel maar een speaker in de douche te plaatsen ipv er naast.
Exactly my thoughts ! Daarom de play 1
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Een connect:Amp inderdaad (of een andere multiroom-oplossing als je liever een ander merk wilt). Duur? Ja zeker, maar als je stilstaat hoeveel tijd je in jouw leven onder de douche staat dan valt het zeker wel te relativeren
1f61b.png
Tenzij je kort doucht en lang voor de spiegel staat
1f618.png
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: