• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Je ergernissen van vandaag

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Jij had toch een DS412+ niet? Als dat zeis dan kan je gewoon Docker op je NAS draaien, zal wel beetje afhangen of dat zware apps zijn. Op mijn DS2413+ draai ik tot volle tervredenheid de onontbeerlijke apps ;) reeds een hele tijd. En worden door watchtower app ook nog eens automatisch bijgewerkt als er een nieuwe versie is.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Jij had toch een DS412+ niet? Als dat zeis dan kan je gewoon Docker op je NAS draaien, zal wel beetje afhangen of dat zware apps zijn. Op mijn DS2413+ draai ik tot volle tervredenheid de onontbeerlijke apps ;) reeds een hele tijd. En worden door watchtower app ook nog eens automatisch bijgewerkt als er een nieuwe versie is.
Yep, die NAS heb ik. Maar die heeft het al vrij zwaar met gewoon iets te unzippen en als hij moet repairen gaat hij helemaal door z'n knienen. Dan is de DSM UI zelfs traag.
Denk dat die dockers er teveel aan gaan zijn... Ik draai Sabnzbd, Sonarr, Radarr, Home Assistant, Teamspeak server, Plex server, Tautulli en een PHP server op mijn Mac Mini. Ben altijd bang dat er met updates van MacOS iets gaat stoppen met werken of wanneer ik iets nieuw installeer er iets ander kapot gaat gaan aangezien een groot deel van m'n apps op verschillende Python versies draaien.

Een collega heeft nog een Gigabyte BRIX liggen met i3 cpu van vorig jaar en die mag ik even lenen voor wat testjes. Kga daar eens Ubuntu op gooien en wat apps migreren. Als dat wat vlot gaan, bouw ik misschien wel een goedkoop PC'ke of nen NUC met Ubuntu voor mijn applicaties in containers te draaien.

Ik moet sowieso een oplossing vinden voor mijn Mac mini uit 2010, want ik zit vast op High Sierra. Kan het waarschijnlijk wel nog trekken voor de komende 1-2 jaar, maar daarna zal de support voor 10.13 ook gedaan zijn.

EDIT: Nu ik er over nadenk is een 918+ misschien ook wel een goeie oplossing. Zou me niet echt veel meer kosten als een dedicated machine voor Dockers en dan heb ik ineens een nieuwe NAS er bij. Ik ga eens opzoeken als Plex transcoding zou werken op een 918+ en hoe "krachtig" die CPU is.
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Net ff gelezen over de 918+ zijn capaciteiten. Met hardware transcoding (Plex pass required, maar dat heb ik) kan je perfect 4K streams transcoden (incl. audio) en maar 25% CPU gebruiken. Als je geen audio transcode, is het nog lager.
Op reddit zijn er verschillende gebruikers met Plex en 10-20 dockers op een 918+ en die hebben geen problemen.

In dat geval denk ik dat een nieuwe Synology dan interessanter is voor mij. Ik wacht nog even af tot black friday, misschien zijn er dan wel promo's.

Bedankt voor de tip Stiibun!
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Draai de eerste drie die je opnoemt in een Docker + Tautulli en dus zoals gezegd ook Watchtower, maar heb dan ook 4 GB geheugen ipv 1 GB in de DS412+, processor is voor beide wel dezelfde. Geheugen in de DS412+ is helaas niet uit te breiden.

We hebben zelf de 918+ op het werk en is echt een zalig toestel (niet dat 'k je wil pushen) :D
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Microsoft, het is altijd wel iets tegenwoordig, slechte updates en nu weer problemen met MFA. Net op de dag dat we iedereen overzetten naar Outlook.com, maw 160 man die geen mail heeft op z’n iPhone :(
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Draai de eerste drie die je opnoemt in een Docker + Tautulli en dus zoals gezegd ook Watchtower, maar heb dan ook 4 GB geheugen ipv 1 GB in de DS412+, processor is voor beide wel dezelfde. Geheugen in de DS412+ is helaas niet uit te breiden.

We hebben zelf de 918+ op het werk en is echt een zalig toestel (niet dat 'k je wil pushen) :D
Ik ben ondertussen meer en meer aant neigen naar de 918+. Als hij in promo staat op Black Friday, ga ik hem wss wel kopen.
Heb je een idee hoeveel RAM ik zou nodig hebben voor Plex server + de dockers die ik eerder aangaf? Ik vermoed dat 4GB misschien wel wat weinig is, of ben ik daarin verkeerd?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Moest het voor mij persoonlijk zijn, dan zou ‘k meteen extra 4GB erbij nemen. Denk dat vooral die Plex Server wel wat snoept, zelf nog nooit geprobeerd omdat er hier nog altijd een Mac Mini draait als Plex Server en loopt goed en je weet wat ze zeggen, ‘don’t fix what ain’t broken’ :)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Moest het voor mij persoonlijk zijn, dan zou ‘k meteen extra 4GB erbij nemen. Denk dat vooral die Plex Server wel wat snoept, zelf nog nooit geprobeerd omdat er hier nog altijd een Mac Mini draait als Plex Server en loopt goed en je weet wat ze zeggen, ‘don’t fix what ain’t broken’ :)
True. Misschien moet ik gewoon met 4GB starten en Plex nog op de Mac mini laten zolang er support is voor High Sierra.
Ik heb ondertussen Organizr en Radarr op m'n Synlogy gezet, maar ik merk wel dat Radarr veel minder snappy als op de Mac Mini. Ik heb wel mijn config van de Mac mini gewoon overgekopieerd en wat paden aangepast, dus misschien moet ik eens een clean install doen. Ofwel is mijn DS412+ gewoon niet krachtig genoeg om dat snappy te kunnen draaien.

Kheb vandaag een Nuc geïnstalleerd met Ubuntu en Docker zodat ik eens een 1 op 1 kopie kan pakken van mijn Synology dockers en zien als de performance beter is. Dan ben ik zeker als het aan het toestel ligt of slechte config.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
broodro0ster broodro0ster Je kan 2x8 GB in die NAS steken... Die CPU heeft 2 memory channels en tot 8GB / channel als max. Let wel op: Dit moet 1866 mhz ddr3l zijn, anders is het geheugen te traag ;).
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Aannemers en afspraken... Maar zolang het in orde komt mogen we niet klagen zeker...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
broodro0ster broodro0ster Je kan 2x8 GB in die NAS steken... Die CPU heeft 2 memory channels en tot 8GB / channel als max. Let wel op: Dit moet 1866 mhz ddr3l zijn, anders is het geheugen te traag ;).
Ik know. Maar dat is direct weer 140-150euro er bij. Als ik het met 4GB kan trekken, dan stel ik die kost nog liever wat uit. Zou eerst 2x 8TB disks willen kopen voor wat extra opslag. Of misschien zelfs 3x 8TB zodat ik mijn oude DS412+ kan verkopen met 4x 3TB WD reds.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
True. Misschien moet ik gewoon met 4GB starten en Plex nog op de Mac mini laten zolang er support is voor High Sierra.
Ik heb ondertussen Organizr en Radarr op m'n Synlogy gezet, maar ik merk wel dat Radarr veel minder snappy als op de Mac Mini. Ik heb wel mijn config van de Mac mini gewoon overgekopieerd en wat paden aangepast, dus misschien moet ik eens een clean install doen. Ofwel is mijn DS412+ gewoon niet krachtig genoeg om dat snappy te kunnen draaien.

Kheb vandaag een Nuc geïnstalleerd met Ubuntu en Docker zodat ik eens een 1 op 1 kopie kan pakken van mijn Synology dockers en zien als de performance beter is. Dan ben ik zeker als het aan het toestel ligt of slechte config.
Even mezelf quoten, maar ik heb ondertussen de test gedaan met Radarr op de DS412+ en op een Gigabyte Brix met i3 (beetje zoals een NUC). Beiden zijn identieke containers met dezelfde config. Radarr op de Brix voelt een stuk sneller aan als op de Synology. Ik vermoed dat die beperkte 1GB ram en de trage dualcore CPU geen deugd doet.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Even mezelf quoten, maar ik heb ondertussen de test gedaan met Radarr op de DS412+ en op een Gigabyte Brix met i3 (beetje zoals een NUC). Beiden zijn identieke containers met dezelfde config. Radarr op de Brix voelt een stuk sneller aan als op de Synology. Ik vermoed dat die beperkte 1GB ram en de trage dualcore CPU geen deugd doet.

De 412+ heeft een Atom D2700 DualCore.
De 918+ de J3455 Celeron

Better PassMark (Single core) score 785 (Celeron) versus 350 (Atom)
Around 2.2x better PassMark (Single core) score

De 918+ zal dus wel wat beter bollen lijkt me.

http://cpuboss.com/cpus/Intel-J3455-vs-Intel-Atom-D2700#performance
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
broodro0ster broodro0ster Je kan 2x8 GB in die NAS steken... Die CPU heeft 2 memory channels en tot 8GB / channel als max. Let wel op: Dit moet 1866 mhz ddr3l zijn, anders is het geheugen te traag ;).
Zou ik persoonlijk niet doen, lees dit draadje maar eens na op synology-forum.nl en dan vooral de reacties van, en ook hier. En dat is vast ook de reden dat Synology opgeeft dat 8GB het maximum is voor de DS918+

Trouwens met dezelfde CPU als in jou DS412+ maar met 4GB draaien Sonarr en Radarr gewoon vlot, geen last van haperingen of trage interface. Dus met 8GB en een zwaardere CPU zal al helemaal geen probleem zijn.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Niet om je te pushen broodro0ster broodro0ster , maar gewoon ter informatie :)

Dit is hoe Docker gebruik er nu uitziet op mijn NAS met 4GB. Met 8GB zou er dus niet meteen een probleem mogen zijn. Geen idee hoeveel Plex Server snoept aan geheugen, maar zoals gezegd met de onderstaande 5 containers heb ik nog nooit problemen gehad wat snelheid betreft.

Schermafbeelding-2018-12-02-om-10-09-21.png
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Thanks! Dat is beter of de mijne. Die sterft als Radarr en Sabnzbd tegelijk draaien :D
Voorlopig heb ik het nog even uitgesteld. Kheb een ShieldTV gekocht met Black Friday (130euro, stuk goedkoper als een Apple TV 4K) voor in de living zodat we Plex & Netflix kunnen gebruiken zonder problemen. Netflix op de AppleTV 3 is al serieus verouderd; Plex PHT op de Mac mini vond ik niet zo geweldig meer en veel miserie om de Harmony gekoppeld te houden.
Dus die transcoding heb ik nu niet meer nodig, want dat was vooral als ik voor de Apple TV 4K ging gaan. Hopelijk trekt mijn Mac mini uit 2010 het nog een jaar of 2 want die zit nu vast op High Sierra. Tegen dan is er misschien een nog betere 919+ ofzo :)
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Bankkaart gisteren vergeten in een automaat na afhalen van geld :eek:
Miserie kan beginnen ,hopelijk heb ik snel een nieuwe kaart.
Natuurlijk NU dat er veel betalingen nodig zijn....:mad:
Gelukkig heb ik nog Visa :unsure: