• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Joske007

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Vreemd Stijn is weggelopen uit het draadje. Ah ja je kan roepen wat je wilt als je het niet onderbouwd is het verloren lucht
1f644.png
:ph34r:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Jij zegtZoals?

Ik vind een systeem als unraid, toch veel meer voordelen heeft dan een NAS

En ik zeg zoals daar zijn ?

Lijkt me duidelijk :p

Makkelijker uitbreidbaar, flexibeler, sneller, je kan gewoon veel meer kanten uit...

Meer addons enz enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wow dat is lekker onderbouwd zeg. Enig waar ik iets mee kan is meer addons. Nou doe maar, noem maar eens wat unraid wel als addons heeft en een NAS niet. Laat ik het gemakkelijk voor je maken, we nemen Synology als NAS werk.


Wederom ben ik zeer benieuwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
De enige reden waarom ik Unraid genomen heb, is omdat je voor weinig geld een server in huis kan hebben. Als de Synology NAS'en niet zo duur waren zou ik ook al lang een Synology in huis gehaald hebben. De goedkoopste Synology, voor 12 HDD's, heb je maar vanaf 1200
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Wow dat is lekker onderbouwd zeg. Enig waar ik iets mee kan is meer addons. Nou doe maar, noem maar eens wat unraid wel als addons heeft en een NAS niet. Laat ik het gemakkelijk voor je maken, we nemen Synology als NAS werk.


Wederom ben ik zeer benieuwd.
    Ok hier komt het   Het is goedkoper, Voor 400 euro heb ik een systeem waar ik tot 12 hdds in kan, koop jij een syn, met plaats voor 12 hdds zit je boven de 1000 ofzo euro Dit zal dan ook een snellere processor hebben dan dat jij in jouw systeem hebt met een syn Met unraid, kun je makkelijker uitbreiden, wil ik van 12 naar 15 bay gaan, steek ik er een goedkoper kaart bij en hup 15 dics, jij moet ofwel een nas bijkopen of je huidige verkopen en een grotere kopen Met unraid kun je ook 1tb 2tb 3tb enz door elkaar gebruiken, niet elke syn kan dit dacht ik, misschien tegenwoordig wel.. i dunno Met unraid, als er 2 discs kapot gaan, ben ik enkel de data v die 2 discs kwijt, met je syn ben je alle data kwijt van AL je discs in syn Dus kort, sneller, goedkoper, flexibeler enz Addons die ik gebruik: airvideo, LMS (heb je ook denk ik), sabnzb, sickbeard, coupotatoe (heb je ook), Mysql enz enz, er zullen er zeker meer zijn, kijk maar op het unraid forum
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ok hier komt het



Het is goedkoper, Voor 400 euro heb ik een systeem waar ik tot 12 hdds in kan, koop jij een syn, met plaats voor 12 hdds zit je boven de 1000 ofzo euro
Akkoord, maar Synology heeft ook producten die je later gemakkelijk kan uitbreiden. Denk maar aan de 1812+ en 1512+. Dat zijn een 8-bay en 5-bay model en kan je later een uitbreiding aan vast koppelen.   De 1812+ moet nu nog 899
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.154
68
58
Joske van mij ook een warme welgekomen op dit forum.
1f609.png



En voor die offtopic gaanders,discusieerders hier.....er is een unraid topic waar je uwe zever kunt posten....dus mod.gelieve eens hier grote kuis te houden.:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Stefaand, ja dat kan ook met unraid.. Waarom zou dit niet kunnen.

Een nas blijft altijd duurder, ook die die jij opsomde..

Ok de kaart zal er niet inztten maar das dan 100 euro meer, en geen 500+ euro

Feit dat het stukken goedkoper is kun je gewoon niet afstrijden

Snelheid.. Akkoord wat je zegt, maar als je tegelijk wilt uitpakken, downloaden enz enz, dan doet snelheid er wel toe.

Ook qua verbruik zit unraid toch echt dicht bij je nas, wat ik ook vergeten melden was , is dt unraid de schijven die niet gelezen worden, gewoon uitschakelt in tegenstelling tot syn. Wat weer in verbruik scheelt.

En de laatste zin die je van sam quote, vergeet je wel iets belangrijks, namelijk dat hij het mosschien zelf zoekt..



Anyway, ganse discussie doet hier eigenlijk niet ter zake lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Met unraid, als er 2 discs kapot gaan, ben ik enkel de data v die 2 discs kwijt, met je syn ben je alle data kwijt van AL je discs in syn
Raid, unraid of whatever is geen Backup en gebruik je enkel voor andere doeleinden!

Een Backup gebeurd en ligt steeds buiten het huis, zodat je data bij brand, kortsluiting, bliksem, diefstal, enz.. steeds beveiligd is.

Zo doe ik het alvast enkele jaartjes en probleemloos
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En voor die offtopic gaanders,discusieerders hier.....er is een unraid topic waar je uwe zever kunt posten....dus mod.gelieve eens hier grote kuis te houden.
1f61b.png
Vind ik leuk
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: