• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kan dit?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
420
98
Earth
Verdikke!
Deze morgen een onverwachte factuur gehad van onze loodgieter v 6000 euro
Dit iets meer dan 2 jaar na de werken

Kan dit zomaar?
Hoe op reageren?
Kun je dit weigeren?

Ik baal momenteel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Heb je geen offerte had?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Heeft hij werken uitgevoerd die je nog niet betaald had? Anders eens contact nemen, wie weet heeft hij zich van klant vergist?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
420
98
Earth
Hij heeft de werken uitgevoerd ja
We wisten dat we nog iets verschuldigd waren ja, maar niet zoveel
vraag is kan hij dat na zo´n lange tijd nog een factuur sturen

vraag is ook, is die wel correct
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Ik stel me vooral de vraag hoe zo'n bedrag "onverwacht" kan zijn, tenzij er indeed sprake is van een vergissing.
Als je er wel van weet maar niet akkoord gaat: direct aangetekend protesteren en duidelijk vermelden wat je protesteert (en wat niet eventueel) en het waarom vermelden. En dan begint de miserie wellicht...
Wellicht gaat het hier ook over een aannemingscontract (installatie verwarming, loodgieterij??) waarbij de verjaringstermijn op 10 jaar staat?

Contact opnemen met de loodgieter om te checken waar dit allemaal over gaat en horen wat hij te zeggen heeft is de eerste stap denk ik zo...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
420
98
Earth
verwacht en niet verwacht he
na zo lang...
ik weet begod niet meer wat en hoe
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
2 jaar is geen probleem, dat is nog lang binnen de verjaring van dit soort dingen.
Als de werken werden uitgevoerd moet er afgedokt worden.
Gek dat je precies geen idee had hoeveel het zou bedragen ? Staat er dan niks op papier ? Offerte ? Bestelbon ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik begrijp niet goed dat je zelf geen contact met hem hebt opgenomen. Je wist dat er nog een deel open stond. Ik kan er ook niet goed bij dat je niet weet hoeveel dat nog was. Ergens kon je toch verwachten dat hij nog zou afkomen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat gij geen weet had van het feit dat ge nog ergens een factuur van een paar duizend euro had openstaan. Ge moet toch ergens wel die offertes hebben liggen? Als er nu 1 ding is waar ik van uit ga dat mensen 't echt goed bijhouden dan zijn het papieren die met hun huis te makken hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
420
98
Earth
Begrijp me niet verkeerd... BeTalen ga ik he
Ik vraag me alleen af of dit zomaar kan...
De manier waarop staat me ook niet aan.. Zomaar in de Brievenbus zonder boe of ba
Hij kan ook 2j wachten nu...
Ik had een eerdere factuur die 2000 euro goedkoper was en die ik niet mocht betalen. Nu komt hij zo af . Enfin zal wel zien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
Ik zou geen 2 jaar wachten om te betalen, want anders ga je binnen 30 of 60 dagen wel een ingebreke-stelling in de bus krijgen denk ik
1f609.png

"Een eerdere factuur die 2K goedkoper was" ? Allez, er moet toch ergens een afgesproken prijs zijn ? Iets ?
Want dat kan de zaak serieus veranderen, als er geen enkel geschreven spoor is van een prijs-voorstel ?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Skank zei:
De manier waarop staat me ook niet aan.. Zomaar in de Brievenbus zonder boe of ba
Dat vind ik inderdaad ook best vreemd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
69
58
Wat is daar vreemd aan?

Gewoon in de bus gestoken omdat hem daar in de buurt moest zijn waarschijnlijk en als er iets is waar je vragen bij hebt kunt ge toch altijd contact opnemen met de betrokken persoon zelf....

En 2 jaar na de werken de rekening krijgen.....waar kan ik die loodgieter vinden...ge hebt gewoon 2 jaar uitstel gekregen van betaling...interest vrij.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
420
98
Earth
Nee ik vind dat niet zomaar kunnen. Uiteindelijk Gekocht "sleutel op de deur" en bij oplevering alle extras en openstaande kosten afgerekend en daarna komt hij met zoiets af.
Is me te makkelijk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Heb je ondertussen al contact genomen met diene loodgieter ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
Skank zei:
Nee ik vind dat niet zomaar kunnen. Uiteindelijk Gekocht "sleutel op de deur" en bij oplevering alle extras en openstaande kosten afgerekend en daarna komt hij met zoiets af.
Is me te makkelijk...
Dat is idd een ander geval, vandaar dat het belangrijk is wat er van mails/geschreven dingen terug te vinden zijn.
Zomaar een faktuur sturen is idd wat kort door de bocht. Hij zal toch duidelijk moeten aangeven waarover het gaat, waarom dit bedrag is wat het is etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
420
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Dat is idd een ander geval, vandaar dat het belangrijk is wat er van mails/geschreven dingen terug te vinden zijn.
Zomaar een faktuur sturen is idd wat kort door de bocht. Hij zal toch duidelijk moeten aangeven waarover het gaat, waarom dit bedrag is wat het is etc.
Exactly, ook mijn mening
Wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.725
420
98
Earth
Lees ik net in de compromis:

Eventuele meerwerken en bijbestellingen zullen bij de bepaalde schijven worden aangerekend en vereffend. Uiterlijk voor de voorlopige oplevering dienen alle meerwerken en bijbestellingen verrekend en betaald te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.525
159
66
wetelijk gezien kunnen ze wek degelijk tot 5 jaar na datum facturen sturen.
Dus wettelijk is daar geen probleem.

Over welk type kostdn gaat het hier? Onvoorziene extra kosten, of extra kosten door meerwerken die jullie hebben aangevraagd?
 
Laatst bewerkt door een moderator: