• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Chickenlal zei:
Ik heb al vaak mijn bedenkingen gehad, maar ik weet het nooit zeker.

Nu met het testen van mijn nvidia shield ook weer. Als ik iets afspeel via Plex dan heb ik het gevoel dat de kwaliteit minder goed is als wanneer ik dezelfde media afspeel met Kodi bijvoorbeeld. Is daar iets van aan?


edit: Ben eens aan het testen met Emby, maar de Emby for Kodi wil niet installeren in mijn Kodi op de shield
2639.png
Sorry, had vrijdag beloofd mijn settings eens te posten. Bij deze, met wat vertraging
1f61b.png



Kodi 16 "Jarvis" RC2 op Android/ARM (NVIDIA Shield Android TV - "SATV")</strong>
Video / Playback
Adjust display refresh rate: Always
- Pause during refresh rate change: Off
Video / Acceleration
- Enable HQ scalers for scaling above: 20%
Allow hardware acceleration - MeciaCodec (Surface): ON
Allow hardware acceleration - MediaCodec: ON
Video / Subtitles
Preferred subtitle language: English
Languages to download subtitles for: English
Pause when searching for subtitles: ON
Auto download first subtitle: ON
Default TV show service: Opensubtitles.org
Default movie service: Opensubtitles.org
System / Video output
Vertical blank sync: Always enabled
System / Audio output
Number of channels: 7.1
Output configuration: Best match
Resample quality: High
Keep audio device alive: 1 Minute
Enable passthrough: ON
Dolby Digital (AC3) capable receiver: ON
DTS capable receiver: ON
Bij System / Audio output hoort wat extra uitleg en hangt sterk af of je een receiver/processor of niet gebruikt. Mijn settings gaan ervan uit dat je er wel een hebt.

Number of channels zet je op 7.1, ook al heb je niet zoveel channels in realiteit. Laat dat maar aan je AVR over hoe die ermee wil omgaan.

Passthrough willen we zoveel mogelijk inschakelen. Welke formaten je kan selecteren hangen af van welke Kodi build je gebruikt en welke AVR je hebt. Dit is de normale/officiële Kodi build voor Android, dus er is enkel passthrough mogelijk van AC3 en DTS. Maw <strong>geen
HD formaten zoals EAC3, TrueHD, DTS-HD, ...

Er zijn experimentele builds beschikbaar voor HD-audio passthrough op Android, voornamelijk gefocussed op de SATV en Nexus TV. Het kan goed voor je werken, of niet. Bij mij is het hit/miss afhankelijk van audio-formaat, maar ik merk voornamelijk sync issues in films (testfiles werken gewoonlijk wel). Voor meer info, zie de respectievelijke threads op het Kodi forum:
<advancedsettings>
<musiclibrary>
<cleanonupdate>true</cleanonupdate>
</musiclibrary>
<videolibrary>
<cleanonupdate>true</cleanonupdate>
<importwatchedstate>true</importwatchedstate>
<importresumepoint>true</importresumepoint>
</videolibrary>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.5.5</host>
3306
<user>kodi</user>
[PASSWORD]
<name>kodi_video</name>
</videodatabase>
<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.5.5</host>
3306
<user>kodi</user>
[PASSWORD]
<name>kodi_music</name>
</musicdatabase>
50
<network>
<cachemembuffersize>41943040</cachemembuffersize>
<buffermode>1</buffermode>
<readbufferfactor>2.0</readbufferfactor>
</network>
</advancedsettings>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Zal ik eens bekijken als ik thuis ben

Ondertussen werkt emby for kodi ook, was toevallig een probleem met de repo servers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Zal ik eens bekijken als ik thuis ben

Ondertussen werkt emby for kodi ook, was toevallig een probleem met de repo servers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Na het installeren van RC2 is mijn Emby for Kodi een beetje in de war heb ik de indruk -_- Kan geen bestanden meer vinden.

Nog wat testen en anders eens opnieuw naar RC1 gaan.

edit: een full reset en resync did the job
2764.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
RC3 uit Fixes done in Release Candidate 3:
  • • Fix some possible DVD menu problems
  • • Fix selection of stacked multiple ISO files (movie.disc1.iso, movie.disc2.iso, movie.disc3.iso etc)
  • • Fix navigation in EPG grid when there’s channels have no EPG data available
  • • Add missing MOOD tag scanning for FLAC/Ogg/Xiph/Vorbis, ASF and MP4/iTunes like other file format
  • • Use local icon stored icon instead of downloading a new one when for the add-on update notification
  • • Fix CPU feature check on Android for newer kernels
  • • Fix not correctly selecting items in a list when list is updated or going to next page
  • • Fix “renderloop” crashes on Windows
  • • Fix accidental repeated button presses with long-press feature
  • • Added French AZERTY keyboard
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Omdat @Jake ernaar vroeg.

XBMC/Kodi is sinds jaren een van mijn favoriete media spelers. Ik ben gestart bij v10 denk ik op een Acer Revo. Ondertussen zijn er al verschillende apparaten gepasseerd: meestal Linux, maar nu deze keer Android (begint stilaan matuurder te worden als mediaspeler).

Waarom Kodi? Voornamelijk library beheer: art, posters, info, played status enz. Ook de mogelijkheid om alles tot in de puntjes in te stellen is een voordeel. Vroeger speelden add-ons een belangrijkere rol voor me (op HTPC), maar nu met Android is dat minder het geval.

Er zijn best nog andere spelers / managers en voor ieder wat wils. Plex is bv ook een favoriet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Ik ben mee met Philip, library beheer vooral - over de rest moet ik me geen zorgen maken, speelt alles wat we er ingooien - toegegeven; heeft wat geduurd voor ik een overstap maakte van popcorn/hd dune - het leek me in het begin teveel toeters en bellen, teveel instellingen etc. Maar nadat je er even de tijd voor neemt valt dat goed mee. Ik denk er nu over om ook alle (hd)muziek definitief hiermee te gaan gebruiken - maar moet nog eens het een en ander uitproberen. Bediening vanop tablet/phone is ook leuk. Ik draai het op een win 10 pc. Nog nooit zo'n snelle mediaplayer/beheerder gehad eigenlijk. Het voordeel van die box is eigenlijk dat ik om de x tijd de grafische kaart kan swappen en toch nog steeds verandering in beeldkwaliteit zie (maar bon, dat heeft niet veel met kodi an sich te maken natuurlijk). Hier en daar eens een plugin om de omgeving wat makkelijker/interactiever nog te maken, maar het basisconcept bevalt me ruimschoots.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Bedankt voor de toelichting heren.

Het is dus zoals ik dacht en ook ondervonden heb door een beetje met Kodi te 'spelen' op m'n Shield dat het voornamelijk als library beheer dient. Er zijn inderdaad wat toeters en bellen die voor mij niet echt hoeven ,ik ben meer een plug 'n' play guy . Een beetje tweaking zoals met de Dune is meer dan genoeg. Zolang m'n apparaat alles vlotjes speelt wat ik het geef ben ik blij. Library beheer van films en series vind ik overbodig want na het bekijken van een film verwijder ik die en koop ik die wel op disc als de film mij aanstaat.Dus zo'n video wall met info, art,posters,enz heb ik ook niet nodig.Leuk om eens te zien maar da's dan ook al. Nu ,ieder zijn ding natuurlijk maar bij mij primeert de film . Misschien later als ik, om plaats te maken, beslis om al m'n BR films te rippen en m'n films begin te streamen dat Kodi wel van goed van pas kan komen,alles zal wel overzichtelijker zijn imo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Inderdaad, dat kan ik begrijpen. Kodi is nogal uit de kluiten gewassen om "alleen maar een film te zien" en hoewel het over het algemeen makkelijk in gebruik is, afhankelijk van device is het niet altijd even plug en play.

Ik dump mijn BRs steeds naar de NAS, hence dat library beheer leuk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Jake zei:
Bedankt voor de toelichting heren.

Het is dus zoals ik dacht en ook ondervonden heb door een beetje met Kodi te 'spelen' op m'n Shield dat het voornamelijk als library beheer dient. Er zijn inderdaad wat toeters en bellen die voor mij niet echt hoeven ,ik ben meer een plug 'n' play guy . Een beetje tweaking zoals met de Dune is meer dan genoeg. Zolang m'n apparaat alles vlotjes speelt wat ik het geef ben ik blij. Library beheer van films en series vind ik overbodig want na het bekijken van een film verwijder ik die en koop ik die wel op disc als de film mij aanstaat.Dus zo'n video wall met info, art,posters,enz heb ik ook niet nodig.Leuk om eens te zien maar da's dan ook al. Nu ,ieder zijn ding natuurlijk maar bij mij primeert de film . Misschien later als ik, om plaats te maken, beslis om al m'n BR films te rippen en m'n films begin te streamen dat Kodi wel van goed van pas kan komen,alles zal wel overzichtelijker zijn imo.
dan zou ik de nieuwe dune in het oog houden
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
En nu ga ik dwars zitten. Ik vind de library supportin kodi maar matig.. Daarom ook emby als frontend! Nog beter! En nu gaan de vragen komen waarom, wel dan verwijs ik terug naar het emby topic
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Skank zei:
dan zou ik de nieuwe dune in het oog houden
1f609.png
Ja die ga ik idd in het oog houden net zoals de nieuwe Himedia. Ondertussen doet m'n Dune D1 nog altijd zijn werk en heb ik ook de Nvidea Shield TV waar ik wat mee speel. Maar dit jaar nog zal m'n dune wel verdwijnen en vervangen worden door een meer up to date mediaplayer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Als kodi je ding niet is, dan moet je geen himedia kiezen... Thats my point
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Skank zei:
Als kodi je ding niet is, dan moet je geen himedia kiezen... Thats my point
Ja maar met de hardware zal ik wel ietsie future proof zijn denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
+ opzich heb ik niks tegen Kodi ,ik heb het nu niet nodig . Maar misschien later wel ,dus is het handig als ik een apparaat heb met KODI.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik zit volledig in dezelfde situatie als jake. Ook ik verwijder 90% van de films op de nas. Series al zeker. Dan is die kodi ook niet zo heel belangrijk. Blijf ook super tevreden van mijn D1. Ik wacht nog wat met een nieuwe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
djaxx zei:
Ik zit volledig in dezelfde situatie als jake. Ook ik verwijder 90% van de films op de nas. Series al zeker. Dan is die kodi ook niet zo heel belangrijk. Blijf ook super tevreden van mijn D1. Ik wacht nog wat met een nieuwe.
ik ben een beetje lui,geen plaats meer op de NAS koop ik gewoon een hdd bij...52TB and growing!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.278
211
68
Er zijn er altijd die de grootste willen hebben
1f606.png
Hoeveel films en series heb jij dan wel niet staan ? Vermoed dat de kijkachterstand ook flink opgelopen is ondertussen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: