• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi valt stil na kort gebruik

lil32b

New Member
6 nov 2016
2
0
4
Na lange tijd Kodi niet meer gebruikt te hebben op vriendin haar pc installeerde ik een paar maand geleden de toen recenste versie van Kodi 15 zonder problemen. Na een upgrade naar versie 16 kort na de zomer beginnen de problemen, Kodi is enkel te downloaden via Explorer, via Chrome gaat het niet, geweigerd. Dus via Explorer geen probleem, repo's erop en werkt perfect tot wanneer Kodi terug opgestart word, niks krijg je nog geladen, dus Kodi uninstal, dan nog een keer Kodi opnieuw geinstalleert op vriendin hare pc hier bij mij thuis, alles ok met Kodi, daarna bij haar thuis aangesloten, ook alles ok, filmke gekeken die avond nog, zelfs in 1080 prima. Gisteren wil ze kijken naar een film maar terug gaat erniks nog open, dus vandaag gecheckt, idd niks gaat open, alle repo's geupdate, geen oplossing, Kodi deraf, clean install, alles ok voor 10 minuten, daarna terug niks ne meer open te krijgen, precies dat er iets de verbinding met Kodi blokkeert, enig gedacht iemand ??? Bij mij hier thuis, zelfde gemeente, zelfde provider, Telenet alles perfect met Kodi, ook in 1080. Software gebied is alles up to date, zo het kunnen dar Telenet Kodi blokkeert ? Morgen eens Kodi installeren op de laptop en zien wat dat geeft...
1f643.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Kodi is een programma dat lokaal draait, dus daar heeft Telenet geen invloed op. Maar ik snap ook niet goed wat Explorer of Chrome ermee te maken heeft om te downgraden?

Op welke manier kijk je film? Lokaal, NAS, Streaming service?

In dat laatste geval *kan* telenet daar wel een invloed op hebben, maar dan zou het in principe helemaal niet werken (ook niet voor 10minuten) want de kans dat ze het tijdens het streamen afsluiten is erg klein. Met streaming lijkt mij de kans eerder dat het probleem ligt aan de kant van de streaming service.

Indien het via NAS is zou het lokaal netwerk de oorzaak kunnen zijn vb wifi verbinding,

Lokaal zou het een misconfiguratie kunnen zijn, buffer problemen,....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
misschien eerst es uw kodi log bekijken om te zien wat daar instaat? (C:\Users\{user_name}\AppData\Roaming\Kodi\kodi.log) - debugging opzetten en dan log checken? (Settings -> System -> Logging, enable debug logging)
 
Laatst bewerkt door een moderator: