• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

leek en homecinema...

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
En ik zou wegblijven van Pioneer, ze hebben veel toeters en bellen, maar klinken echt plat (analytisch). Ik zou eerder voor een versterker gaan met een warmere klank (Marantz, Denon ...).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
En zoek je eigenlijk "vloerstaanders" of meer iets "boekenplank" achtig ? Hoe groot is de ruimte waarin te komen te staan en is er PLAATS om vloerstaanders te zetten of moet je ze wegdrummen in een hoek ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
ruimte gaat iets van een 30m² zijn. Maar de ruimte staat redelijk vol, dus ik weet niet of vloerstaanders tot hun recht komen, ik zou bijvoorbeeld aan de kast waar de tv boven hangt vloerstaanders plaatsen, bedoeling is echter de kast die er nu staat te vervangen door een tv meubel waar ik de meeste apparatuur in weg kan moffelen, maar dit meubel zou ook dienst doen als opbergruimte voor andere zaken., dus weet niet zeker of een vloerstaander hierbij zou passen. maar 1 van de andere vloerstaanders zou achter de zetel terechtkomen, en dus het geluid vervormen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Een foto doet meer dan duizend woorden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Lukt me niet. Heb al vanalles geprobeerd, maar zodra ik de foto's wil posten loopt de site vast. Nu goed, dan moeten jullie het maar met de uitleg 2 posts terug doen. Sowieso zijn we aan het kijken voor ander huis, dus ik heb daar misschien meer kans om het systeempje tot zijn recht te laten komen. Voor mij mag het gerust voorlopig wat opeen gepropt staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Explorer 11 gebruikt zeker...fotos eens posten met chrome of safari.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou floorstands nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik zou floorstands nemen.
Hangt van de ruimte en opstelling af. Boekenplankspeakers + sub kan hierbij een mooie en betere set zijn :wub:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Denon X3000 Tannoy V4i Tannoy V1i of VRi Tannoy VCi

kost je totaal 1375,00 Euro

Andere leuke set :

Denon X3000 Klipsch RF-52mk2 Klipsch RC-42mk2 Klipsch RB-41mk2

Kost je totaal 1500,00 Euro   Dit voorstel kreeg ik van H&C Hifi. iemand opmerkingen?   Beide setjes zijn wel zonder subs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben geen klipsch fan qua uiterlijk dus daarbij kan ik je niet helpen   Die tannoys zien er leuk uit. Eens gaan beluisteren?   Wat de denon betreft, waarom de x3000 en niet de x2000? Hou je eventueel nog geld over voor een sub Dan zit je ontgeveer aan 1200 euro, en heb je nog 300 over voor een sub, als je die dan tweedehands zou kopen, kun je wel iets moois vinden !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Ik ben geen klipsch fan qua uiterlijk dus daarbij kan ik je niet helpen   Die tannoys zien er leuk uit. Eens gaan beluisteren?   Wat de denon betreft, waarom de x3000 en niet de x2000? Hou je eventueel nog geld over voor een sub Dan zit je ontgeveer aan 1200 euro, en heb je nog 300 over voor een sub, als je die dan tweedehands zou kopen, kun je wel iets moois vinden !  
    Ik heb daarom de X2000 eens vergeleken met de x3000 en ik vond enkel qua wattage verschil, verschil in speakercalibratie en 3D audioverwerking, maar ik weet hier te weinig van om het prijsverschil van ruim 200 te verantwoorden., dus dat is inderdaad een mogelijke weg die ik ga volgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
    Ik heb deze dus een nagelezen, vind vooral het feit dat hij geluid van muziek nogal magertjes behandeld beetje tegenvallen. Aangezien ik regelmatig naar muziek luister waar bepaalde details enkel via hoofdtelefoon te horen zijn, had ik gehoopt dat een headset hier niet meer "verplicht" zou zijn..   En wat is dat hdmi 2.0 gedoe? Ieder toestel zou dit toch moeten aankunnen, aangezien je GEEN nieuwe hdmi kabels nodig hebt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Ik heb gezien dat er ondertussen receivers op de markt aan het verschijnen zijn met de nieuwe HDMI 2.0 standaard.   http://www.twice.com/articletype/news/yamaha-offers-avrs-built-wi-fi/110382   opmerking op het AVS forum   "So am i to understand that:   1. Current 2013 AVR's that state they have "4K pass-through and upscaling" capabilities but only have HDMI 1.4 (thereby 30fps max) will be completely worthless with the eventual end all 4K TVs with HDMI 2.0 (60fps)? Or will these AVR's still be able to AT LEAST pass through a source that has 4K 2.0 60fps, but in the process down scaling to 30fps and passing on to the TV (which of course will be able to handle more?   2. OR, if the BD or source only has HDMI 2.0 outs, and the AVR only has HDMI 1.4 ins/outs, and the TV has only HDMI 2.0 ins, then the AVR's HDMI inputs/outputs will now be completely worthless and will not pass anything through, period?"   antwoord :   "I think 2 is the safer answer if you're talking about future 4K content. It has more to do with the HDCP requirements than anything else. Most 4K content will be 24p for films with only some occasion 60p content for concerts/documentaries. But without HDCP it won't be compatible with any current "4K Ready" device. Those work with today's 4K sources (HTPCs) but that is about it. Even the Sony 4K media server requires HDCP 2.2."   Dus heel kort door de bocht: Al uw huidige gear( receivers) is worthless als je effectief 4K in al haar glorie wil zien??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb deze dus een nagelezen, vind vooral het feit dat hij geluid van muziek nogal magertjes behandeld beetje tegenvallen. Aangezien ik regelmatig naar muziek luister waar bepaalde details enkel via hoofdtelefoon te horen zijn, had ik gehoopt dat een headset hier niet meer "verplicht" zou zijn..   En wat is dat hdmi 2.0 gedoe? Ieder toestel zou dit toch moeten aankunnen, aangezien je GEEN nieuwe hdmi kabels nodig hebt?
    Als je die eisen stelt, vrees ik dat je met 1500 euro niet zal toekomen hoor.   Dat hij het muziek nogal magertjes behandeld , lees je echt te letterlijk , een headset? Man als je goeie speakers hebt doe je absoluut geen headset aan. Heeft niets met je versterker te maken.   Hdmi 2.0 zijn WEL nieuwe kabels. Maar hdmi is backwards compatible.   Wat betreft 4K, vergeet 4K met een budget van 1500 euro voor versterker, receiver en sub.   Zelfs je tv kan geen 4K aan. En tegen de tijd dat het allemaal standaard is, heb je al lang een nieuwe versterker, nieuwe luidsprekers en zit alles op een hoger niveau.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Geen teufel dan neem ik aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Als je die eisen stelt, vrees ik dat je met 1500 euro niet zal toekomen hoor.   Dat hij het muziek nogal magertjes behandeld , lees je echt te letterlijk , een headset? Man als je goeie speakers hebt doe je absoluut geen headset aan. Heeft niets met je versterker te maken.   Hdmi 2.0 zijn WEL nieuwe kabels. Maar hdmi is backwards compatible.   Wat betreft 4K, vergeet 4K met een budget van 1500 euro voor versterker, receiver en sub.   Zelfs je tv kan geen 4K aan. En tegen de tijd dat het allemaal standaard is, heb je al lang een nieuwe versterker, nieuwe luidsprekers en zit alles op een hoger niveau.
Geloof me maar, omwille van de buren is het goed dat ik headsets gebruik... Het genre waar ik naar luister is niet voor iedereen weggelegd.   4K? Is inderdaad geen standaard, maar ik wil wel ready zijn eer het zover is. Ik kan het budget wel wat omhoog trekken, ik heb het mijn vriendin al duidelijk gemaakt dat ik er met haar opinies over de speakers die ik haar heb laten zien, en mijn idee van een receiver niet ga raken met het budget. En ze kon daar wel inkomen. Ze heeft me wel gezegd dat ik dan moet wachten tot juli/ augustus. En sommige van die teufels zie ik wel zitten, maar heb je voor bijvoorbeeld 1300 euro( theater 500 Mk2) toch niet een beter paar speakers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Lol mooi zo Die mk2 is inderdaad beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator: