• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

leek en homecinema...

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik heb een Denon X3000 en ben hier meer dan tevreden van, ik geloof ook dat je misschien evenzeer met een X2000 uit de voeten kan. Het verschil zit zich vooral in meerdere zones tegelijk te kunnen aanspreken en foefjes als DSX en Wattage e.d. Hiervoor had ik een oudere Onkyo TX-SR508, en qua details in het geluid is het een fenomenaal verschil!


Zelf heb ik JBL Studio 5 series als luidsprekers, zeer tevreden van. Muziek was dag en nacht verschil met de Jamo's die ik er voor had - naar mijn gevoel had ik met de 530s geen subwoofer nodig voor muziek! Er is niet zo heel veel informatie over deze luidsprekers te vinden, maar ik vond ze persoonlijk zo geweldig uitzien dat ik ervoor gegaan ben en nog geen moment spijt van gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
oke, wegens onvoorziene omstandigheden heb ik het budget een heel stuk naar beneden moeten schroeven, maar heb toch iets kunnen kopen. Vriendin heeft me in ieder geval beloofd dat ik de volgende x mijn gang kan gaan. Heb nu een Onkyo TX-nr906 aangesloten op een Jamo HCS3 606 set tegen een redelijke prijs. Ik heb ook een platenspeler aangeschaft, nameilijk de Sync X-trm1, aangezien we soms het gevoel van vinyl wel eens missen,Bij deze speler zat een rood/ witte jack kabel die volgens het boekje van de onkyo op de rood witte tv/dvd aansluiting moest komen, dit dus gedaan, maar ik hoor amper geluid?? Nu blijkt dat heel veel platenspelers een aparte voorversterker nodig hebben om op een receiver aangesloten te worden. Iemand die me dit kan bevestigen, want in het boekje van de Sync staat hier helemaal geen info over?   Alvast bedankt.   PS: Op de achterkant van de platenspeler staat er een phono/ line schuifknopje. Volgens het boekje moet ik deze op phono zetten als ik ze aansluit op een mengpaneel, maar zoals gezegd voor de rest staat er geen info over over het aansluiten op een receiver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Klopt, het uitgangssignaal van een platenspeler is lager en moet daarom nog eens versterkt worden. Ik heb geen ervaring met de Sync, maar als je even Googled dan zie je dat je de schakelaar op line moet zetten als je geen aparte phono versterker gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
HELD. Nu klinkt het wel goed :wub:
1f606.png
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik denk dat je nu toch wel een zeer mooie set hebt om mee te beginnen!


Zou misschien wel nog overwegen om eens subwoofer erbij te kopen, je hebt nu namelijk niks onder de 40hz.
 
Laatst bewerkt door een moderator: