• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

LG 55ef950 Review

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Persoonlijke opmerkingen over de LG 55 ef950 v oled .

Tv kwam in een stevige doch lichtgewicht doos met daarin de tv en een doos met wat extra kebeltjes ( scart en dergelijke ) een remote een handleiding en een voetstuk Kleine opmerking , de volledige handleiding is in het Engels het Nederlandse is een beetje korter maar bevat wel het meest noodzakelijke voor bediening maar voor montage van voetstuk of dergelijke moet je naar de Engelstalige versie.

Montage van het voetstuk is vrij simpel te noemen en wordt uitgelegd door middel van pictogrammen op de verpakking . Kwestie van schroeven vast te draaien in de daarvoor voorziene gaatjes maar LG levert maar 5 schroefjes voor 6 gaatjes ( en klopt ook met de inhoud van de verpakking die ze opgeven ) Beetje slordig...en een schroefje meer gaat nu ook dat niet kosten. Het voetstuk zelf ziet er stevig en mooi afgewerkt uit maar na montage vind ik toch persoonlijk dat de tv nogal wiebelig staat....hij staat niet echt vast alhoewel hij waarschijnlijk niet zal omvallen.

De achterzijde van de tv is wit van kleur en het snoer is vast gemonteerd ( dus niet verwisselbaar ) Het scherm zelf is gewon een voledige glasplaat met een omkadering van een klein chromen randje...gewoon mooi om te zien netjes afgewerkt. Onderaan in het midden vind je een soort van toggle switch waarmee je de tv kan opzetten en enige functies kan selecteren , de voorkant is een doorzichtig plexi waar het logo van LG opstaat en deze licht op bij op en afschakelen. Tijdens het gebruik is bij mij het lichtje uit. Het beeld vult bijna het gehele oppervlak tot op ongeveer een halve cm van de rand na.

Over de ingebouwde speakers kan ik niets zeggen omdat ik deze gewoonweg niet gebruik en dus kwestie van instellingen hier niets aan gedan zal worden.Het volume staat hier dus gewoon op 0 .

Opstarten en instellen is vrij simpel te noemen en je krijgt op het scherm de vragen te zien en wat je moet doen... Nadien kan je nog al de instellingen veranderen als je wilt. Dus kanalen scannen heb ik overgeslagen maar moest nadien wel zelf handmatig overschakelen naar de hdmi input.

De remote ligt lekker in de hand en moet je tijdens de opstart koppelen aan je televisie en deze werkt als een soort aanwijzer wat vrij vlotjes werkt.

Na wat instellingen overlopen te hebben staat de oled nu op expert1 (isf) beeldkwaliteitmetenkel een kleien aanpassing aan de witbalans ( geavanceerde instellingen) hoog van het rood en blauw ( tegengekomen op het net )

Nu wat beterft de beeldkwaliteit :

Ik kijk via de telenetdecoder op 720p en ik moet eerlijk zeggen dat het beeld er zeer goed uitziet bij digitale kanalen , gewoon een scherp beeld ondanks het 4K paneel dus de upscaling doet hier zeer goed zijn werk . Na wat spelen met de settings van helderheid en contrast staat het beeld als een huis . zelfs bij een blu ray afgespeeld op 1080p kan ik geen foutjes vinden. Celin Dion life in Vegas....wat toch een referentie is krijgt een extra dimentie... Man lang geleden dat ik nog zo kunnen genieten heb van beeld en geluid....Andrea Bocelli ..Vivere...de kleuren spatten van het scherm...zwart op wit,wit op zwart , rood blauw....man gewoon een spektakel een lust om naar te kijken . 4K streaming op youtube zag er ook goed uit .

Is dit nu een waardige vervanger voor mijne plasma.....een volmondig ja. De plasma deed het goed maar ik,heb de indruk dat deze toch net iets beter is.

Man , eerstvolgende geplande aankoop is toch wel een uhd speler met hdr...wat gaat dat geven. Ook gik de upscaling van dvd nog eens bekijken,eens zien of de upscaler echt zo goed is met "minderwaardig " materiaal .;)
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    900,8 KB · Weergaven: 96
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 71
  • image.jpeg
    image.jpeg
    997,2 KB · Weergaven: 72
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 72
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1 MB · Weergaven: 88
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 68
  • image.jpeg
    image.jpeg
    820,6 KB · Weergaven: 92
  • image.jpeg
    image.jpeg
    975,9 KB · Weergaven: 107
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Komen die blokjes niet voor omdat je ergens een image processing aanstaat? Gewoon alle beeldverbeteraars uitzetten Dit is trouwens eerder een review dan een stuk van je showcase..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Zal het eens bekijken maar normaal staan alle beeldverbeteraars uit .

Bwa, de ene noemt het een revieuw de andere persoonlijke opmerkingen.
1f609.png


( trouwens we hebben geen revieuw topic dacht ik. )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Er is al een review van de tv Maar ik had er al op aangedrongen een forum deel te openen voor review, maar das afgeslaan :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
ohja, het is de 950 ipv 910 damn de 950 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nee daar is nog geen review topic over, mss best afsplitsen mods????????????
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Heb nu helderheid , contrast en oled lampje wat naar beneden gehaald en dat blijkt toch wel,iets te doen. Bij Celin Dion in Vegas ging het al verkeerd bij de eerste twee songs nu na de aanpassing is het beeld veel beter,de waas lijkt nu weg te zijn . Dus toch eens verder testen maar denk toch dat het beeld iets te helder stond en dat er daardoor clipping onstond. Het beeld lijkt nu ook veel voller,mistige scenes blijven mistig en het zwart....man jawdropping.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Even in nieuw topic gegoten! En betreffende die blokjes: Ik denk dat het stuck pixels zijn of de rand van het beeldmateriaal...

Ivm het zwart: Als hij zwart moet tonen, dan is het ook écht zwart, diep
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Demon, hoe hoog staat bij u de oled lamp, contrast en helderheid ?

Bij mij staat nu , Oled lamp op 39 Contrast op 75 Helderheid op 44

De rest laten staan zoals het stond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
skoebiedoe zei:
Demon, hoe hoog staat bij u de oled lamp, contrast en helderheid ?
Ik heb staan: OLED: 60 Contrast: 80 Bright:54
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Zet het eens hetzelfde als mijn settings en laat eens iets weten wat je ervan denkt.
1f609.png
( kan je eventueel eens testen met celin in vegas ,eerste twee liedjes. )

Heb tot nu toe nog geen foutjes meer gezien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
heb wat dvd gekeken en de scaler krijgt het soms wel eens moeilijk dan. het beeld is nog vrij goed te bekijken maar er zijn foutjes.
1f609.png


wat ik ook al bemerkt heb is dat je de tv in standby moet laten staan...normaal zet ik alles af via mijne premier maar als ik dat doe en ik zet de tv dan de volgende morgen of avond weer op dan lijkt de tv wel op te starten maar ik krijg geen beeld...als ik dan de stekker uitrek en weer insteek is alles weer normaal. ik ga hem nu eens in standby laten staan en kijken wat hem morgen doet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
skoebiedoe zei:
ik zet de tv dan de volgende morgen of avond weer op dan lijkt de tv wel op te starten maar ik krijg geen beeld...
Heb ik geen last van, ik zet hem elke avond fysiek uit(stekker blok op uit) en in de ochtend weer aan.. start vrijwel onmiddellijk op, al draait hij dan soms op de achtergrond eerst het anti-IR programma vermoed ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
dat is het anti-ir programma . oleds best gewoon in standby zetten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Heeft heel de nacht in standby gestaan maar wou terug niet opstarten vanochtend. Heb u een pm gestuurd dus ik denk dat er toch een probleempje is.


Hoe kan je zien dat het ir programma actief is ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
skoebiedoe zei:
Hoe kan je zien dat het ir programma actief is ?
Bij het in standby zetten duurt het een paar seconden vooraleer je de relay hoort klikken en het lampje aangaat
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
In standby zetten is geen probleem....alleen eruit komen.;) Dus kan daar niets mee te maken hebben volgens mij. Het paneel doet gewoon niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
al eens geprobeerd tv te updaten of factory reset te doen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
lijkt me toch allemaal niet normaal. ALs de factory reset/firmware upgrade niet werkt zou ik hem laten inruilen tegen een ander exemplaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
laat weten of dit benodigd is dan laat ik een exemplaar afkomen om te ruilen
 
Laatst bewerkt door een moderator: