• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smarthome Logitech Harmony Topic

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Road Rebel zei:
Blijkbaar zou er een custom commands kunnen gestuurd worden ahv. FHEM.
FHEM ken ik niet. En als ik er op zoek is alles in Duits. Is er daar toevallig ook een Engelse term voor? :p

Ik heb gisteren even zitten kijken naar HABridge. Maar opt eerst zich zijn het allemaal home automation bridges/controllers die ze emuleren en die dingen zijn enkel op die oranje home knoppen te programmeren die m'n oudere Harmony niet heeft. En de harmony app op de ipad/iphone vind ik niet zo handig voor het besturen van m'n toestellen en lichten.

Tziet er wel interessant uit om m'n Millights via Hue te kunnen bedienen, dus kga hem zeker eens installeren en testen als ik wat tijd heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Weet er nu iemand of ik mn cosyflame haard kan koppelen?
Los daarvan. Kunnen kaku verdeelstekkerschakelen op tijd? Maw on om 8u en off om 24u?
Ik heb 2 Kaku verdeelstekkers en ligHtmanager mini en stArterset en dit ligt hier allemaal niks te doen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
ToothLess zei:
Het zou interessanter zijn mocht de logitech werken op de manier die je eerder aanhaalde, zodat je ook inderdaad bv door muziek en films kan gaan scrollen. Aan de andere kant is zo'n klein scherm niet echt handig te noemen voor dat soort zaken.

Ik zou er het geld niet meer aan uitgeven, gezien de smartphone en tablet een perfect alternatief zijn om...hetzelfde te gaan doen dan wat die normale remotes doen (icm de hub dan).
Ik vind de elite trouwens minder goed werken dan de ultimate (die is sneller). Ok, je hebt daar wat knopkes om stopcontacten en verlichtingen 'te sturen', maar dat is niet veel soeps. (trouwens als je hue stuff wil aanpassen moet je sowieso via de tablet gaan werken, want via myharmony kan je dat amper gaan instellen). Integratie is er, maar ik vind die zeer beperkt. Vandaar ook mijn voorkeur naar de lightmanager, daar kan véél.

Die remotes zijn dus OK voor mensen die nog een echte remote in de hand willen - da's meer een kwestie van 'gewoonte' vermoed ik... maar zelfs met een companion kom je dan al aardig weg.
Hardbuttons vind ik toch wel interessant voor volume, zenders of om te scrollen/ bladeren op de GUI van netflix/ android TV/ SPMC.
Een moderne smartphone of tablet met scherm >5" zal inderdaad interessanter zijn voor het scrollen.
Een harmony zou zoveel kunnen zijn, maar doordat het schermpje slechts dient tot emulatie van hardbuttons is de meerwaarde vrij beperkt.
Het prijsverschil tussen een compagion en een Elite is alleen niet zo heel groot:



Jammer dat er geen case bestaat die enkele smart buttons toevoegt aan een telefoon. (Voor iPad bestaat het wel, LaunchPort, maar dan enkel bedraad).



Een afstandsbediening blijft toch wel een stuk goedkoper (en steviger) dan een smartphone
1f609.png
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2017-01-31 om 16.10.05.png
    Schermafbeelding 2017-01-31 om 16.10.05.png
    48,4 KB · Weergaven: 147
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Ja, de meesten hebben al een smartphone omwille van andere redenen... daar dan remote functie aan toevoegen is dan sowieso "goedkoper", nee?
1f609.png


Heb hier zelf 4 harmony's liggen, omdat ik zo'n remote altijd handig vond... maar omdat hue toch niet dat is met logitech en ik sowieso teruggrijp naar sonos app/kodi remote en ipeng op de ipad/phone,,,, is het sneller alles op 1 ding te gebruiken dan eerst de remote zelf en dan toch naar de tablet te moeten gaan.
Klikken da's gewoonte heb ik gemerkt..;

@Skank, kweenie of dat met de mini lukt, maar den air daar kan je toch op tijd/temperatuur gaan programmeren en zelfs van buiten uw netwerk bedienen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb geen air en niet van plan ene te kopen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Skank zei:
Ik heb geen air en niet van plan ene te kopen
ohhhh dikke pech, dan blijven de spullen liggen!
1f62d.png

of je koopt (alweer kopen
2639.png
) een kaku remote met tijdschakelklok
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/223-logitech-harmony-topic/?postID=45495#post45495" data-author="Skank"> Kopen kopen kopen lol </woltlab-quote> Met zo'n ingesteldheid blijft ons kapitalistisch systeem niet draaien
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mijn harmony hub reageert totaal niet in een mdf kastje. Nochtans zit er maar 1 mdf plaatje tussen.
Iemand een ide? Ik dacht dat dit werkte in een kastje?
2639.png
ferm ontgoocheld hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mmm blijkbaar schakelt hij wel mijn apparaten in de kast, maar de tv boven de kast niet.
Nochtans kan mn remote gewoon via ir mijn tv bedienen , das gewoon in line of sight

Als ik die handleiding bekijk, zou ik een ir blaster bovenop mn kast moeten plaatsen om mn tv te bedienen , hoe zot is dat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Mmm blijkbaar schakelt hij wel mijn apparaten in de kast, maar de tv boven de kast niet.
Nochtans kan mn remote gewoon via ir mijn tv bedienen , das gewoon in line of sight

Als ik die handleiding bekijk, zou ik een ir blaster bovenop mn kast moeten plaatsen om mn tv te bedienen , hoe zot is dat
Had dit niet eerder als tip aangereikt
263a.png

Stijnopolis 2.0 (Eindfoto's p24)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Skank zei:
Mmm blijkbaar schakelt hij wel mijn apparaten in de kast, maar de tv boven de kast niet.
Nochtans kan mn remote gewoon via ir mijn tv bedienen , das gewoon in line of sight

Als ik die handleiding bekijk, zou ik een ir blaster bovenop mn kast moeten plaatsen om mn tv te bedienen , hoe zot is dat
Dat is normaal he. Je TV wordt bestuurd via infrarood, en infrarood = licht en kan dus niet door een kast heen stralen. Ofwel plaats je de hub uit de kast met IR blaster in de kast, of omgekeerd. De hub straalt IR helemaal rondom, dus via reflectie kan die meestal alles in de buurt aansturen. Die remote die stuurt zelf geen IR signaal uit (daarvoor moet je de Elite hebben)

Bijvoorbeeld: Beneden staat mijn Hub achter de TV, maar de TV kan schakelen door reflectie tegen de muren en in de HT is er een IR blaster naar het projectiescherm gericht om via reflectie de projector te schakelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ah ok, ondertussen heb ik het werkend gekregen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Ik probeer een Harmony Elite te gebruiken op een NUC D54250WYB.
Dat zou gewoon via de IR sensor van de NUC moeten lukken, maar ik krijg er geen beweging in.
Ook niet met een Flirc IR dongle.
Hoe kan ik testen dat mijn IR sensor werkt?

Ik kan de Harmony Hub op mijn Android samrtphone wel pairen met de NUC, maar dan krijg ik er nog geen beweging in.

Ik heb het geprobeerd door de NUC als Windows computer toe te voegen en ook door de Flirc IR dongle toe te voegen (Flirc/Kodi).

Wat doe ik verkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Seagull zei:
Ik probeer een Harmony Elite te gebruiken op een NUC D54250WYB.
Je probleem zit bij de instellingen van je logitech remote. Je dient een 'Device' toe te voegen genaamd 'MicrosoftMedia Center Extende' Dit is dan je intel nuc en dan zou het wel moeten werken
1f609.png



De media center voeg je dan toe bij de activiteit, zoals op de screenshot ;:)
 

Bijlagen

  • pasted-from-clipboard.png
    pasted-from-clipboard.png
    175,5 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik krijg mn zidoo x9s en orange decoder niet meer toegevoegd in harmony. Tis te zeggen ik heb ze wel toegevoegd maar kan ze precies niet meer aan en uitzetten.
Vraag is heb ik ze wel juist toegevoegd.. Wie kan helpen. Werkte vroeger wel
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Vraag is heb ik ze wel juist toegevoegd.. Wie kan helpen. Werkte vroeger wel

Verwijder ze eens en voeg ze eens opnieuw toe... die Myharmony software is dan ook een rot programma om mee te werken :rolleyes:
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mja zidoo gaat weer, ging eigenlijk zoiezo maar hij sloot niet af zoals ik zei.
Blijft enkel nog die orange box.. Ik twijfel wel hoe ik die toegevoegd heb... Ben niet zeker dat dit juist is
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Zeker dat je line-of-sight hebt tussen de Orange box en de Hub (of IR blasters)?

In de Harmony software kan je per apparaat ook de power opties aanpassen. Ga naar "Devices" dan "Edit Devices" en kies je Orange box uit de lijst. Neem dan "Power Settings" en daar kan je vanalles wijzigen over hoe het apparaat aan/uit moet gaan.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zeker dat je line-of-sight hebt tussen de Orange box en de Hub (of IR blasters)?

In de Harmony software kan je per apparaat ook de power opties aanpassen. Ga naar "Devices" dan "Edit Devices" en kies je Orange box uit de lijst. Neem dan "Power Settings" en daar kan je vanalles wijzigen over hoe het apparaat aan/uit moet gaan.

Ja hoor, zelfde line of sight als vroeger.
Zal es uw tip proberen.
Vroeger stond er wel orange tv als apparaat nu orange decoder.. Vandaar ik twijfl f het wel de goeie is