• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Lossless afspelen, hoe?

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nu ik de 826's staan heb speel ik nog een pak meer muziek dan vroeger, klinkt zo goed.

Nu, vooral op de marantz cd speler klinkt het echt enorm goed. Ik speel al lange tijd alle muziek af via de dune.

Toch loop ik hier tegen teveel beperkingen.

Vind het onoverzichtelijk en klinkt echt een pak minder goed dan op de marantz, ik praat idd over lossless bestanden. Ik ben dus op zoek naar iets anders. Overzichtelijk, via ipad/ airplay bedienbaar en moet fantastisch klinken.

Hoe doen jullie het? Geen htpc toestanden aub, geen zin om liggen te klooien met pc's configuratie shit enzo.

Eigenlijk is het simpelweg om een cd is te beluisteren en indien goed, aan te kopen. Heb niet de intentie om die dingen bij te houden.


Help?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Een audio streamer dan... Als ge weg wil v die marantz cdspeler.

Squeezebox (dying) of sonos?

Andere opties zijn er niet want je wil geen htpc of pc toestanden.

Had jij een nas?

Anderh daarop bestanden en via ipad (airplay) streamen nr versterker..

I dunno of flac en airplay samen gaan, dacht het wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik doe het als volgt: flac bestanden op unraid (of andere nas), en dan op die nas logitech squeezebox installeren, en dan kiezen via ipad en zo streamen nr versterker mits airplay


Eenvoudiger kan nog maar dan geen flac en enkel mp3 in 320 kbps: spotify abo e dan via ipad nr versterker mits airplay (verschil is dus afwezigheid nas)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik doe het als volgt: flac bestanden op unraid (of andere nas), en dan op die nas logitech squeezebox installeren, en dan kiezen via ipad en zo streamen nr versterker mits

Dat lijkt me wel een optie. Daar ga ik is naar kijken.

Had filebrowser op de ipad, werkte mooi maar die ipad speelt blijkbaar geen flac af, jammer.

Mp3 is geen optie.

Je hebt me wel verkeerd begrepen. Wil helemaal niet van die marantz af, da klinkt super. Wil enkel niet alles dat ik wil beluisteren zomaar blind gaan kopen. Ik dl eerst de cd en indien hij bevalt koop ik hem aan, kaf van koren scheiden.

Zo doe ik het met film trouwens ook altijd.

Als ik al die slechte films die laatste jaren al gezien heb, allemaal had moeten aankopen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Voor ipad gebruik ik dan "ipeng" en de ipeng player (nog es 5 euro dacht ik)

Deze gebruikt dan de logitech media server en kan via airplay op je marantz versterker afspelen, ook flac
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
En je hebt ook mooie hoesjes, kan lyrics enz gebruiken , echt wel fun erbij
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Tis maar een voorstel
263a.png


Anders een typische audio streamer kopen.. Maar bv logitech is ermee gestopt.

Sonos is ook goe maar duur
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Je Marantz kan toch ook lossless streamen via DNLa van een server? Netwerkaudio: MP3 / WAV / AAC / FLAC / WMA Er is toch een remote app voor ipad om je receiver te bedienen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Je Marantz kan toch ook lossless streamen via DNLa van een server?

Netwerkaudio: MP3 / WAV / AAC / FLAC / WMA

Er is toch een remote app voor ipad om je receiver te bedienen?
Leg uit!

Heb je dan ook covers enzo op je ipad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Er is natuurlijk wel meer dan alleen Logitech en Sonos.   Wat te denken van Bluesound (uit dezelfde stal als NAD), ietsje duurder dan Sonos maar kan overweg met hi-res bestanden en heeft standaard een betere DAC aan boord dan Sonos. Of misschien is zelfs de Teufel Raumfeld Connector
 
Laatst bewerkt door een moderator: