• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G Broodrooster - Skank - Buddha

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Kan opzich wel, maar dan verliezen we wel veel tijd met de Audyssey kalibraties als ie 9 speakers en 2 subs moet inmeten :p
Hoe kom je nu aan 9? Ga je toch 2 speakers bijhalen? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
tgaat wel mooi weer zijn :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Skank zei:
tgaat wel mooi weer zijn :p
Als ze 30 graden geven dinsdag ben ik niet van plan de ganse dag binnen te zitten en stel ik liever uit!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
30? lol hier alleszins nie 21 ja
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Morgen is het zover
263a.png
Ik kom zeker af, weer morgen zou ook iets minder zijn , voor mij niet erg. Maar ik moet wel ten laatste om 15u15 weg

Komt Buddha nu?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Skank zei:
Morgen is het zover
263a.png


Ik kom zeker af, weer morgen zou ook iets minder zijn , voor mij niet erg. Maar ik moet wel ten laatste om 15u15 weg

Komt Buddha nu?
Prima. 15u15 is geen probleem, dan ga ik daarna nog wat verder werken aan m'n paneeltjes. Buddha ging nog iets laten weten. Zal hem seffes is een PM'ke sturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik kijk al uit naar het M&G verslag!

Veel plezier!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Xeno heeft net bevestigd dat ie er rond 9u30 zal zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nog es bedankt voor de leuke dag! Morgen laat ik een kleine review achter!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Verslag M&G Gilles en Stijn van Jasper's Broodmachine

Na de dochter op school afgezet te hebben ging het richting Adegem en na zo'n uur rijden en een kleine file verder kwam ik aan in Adegem city. Jasper kwam vriendelijk de deur open doen en daarna gingen we richting attic waar den Stijn ons zat op te wachten. Na het bewonderen van de mooie Kefs begonnen we aan een luistersessie van verschillende genres en moet zeggen dat de Kefs een mooi gehoorplaatje weergeven. Omdat ik steeds graag een vergelijking maak met mijn speakers had ik zelf muziek bij o.a. van London Grammar. Hun muziek vind ik ideaal omdat de zangeres een fantastische stem heeft en de muziek zeer veel nuances vertoont met stops en lage riffs. Deze muziek klonk echter wat minder op de Kefs dan ik had verwacht. Dit kan ook komen door de opname kwaliteit van bepaalde opnames...als je zelf verschillende tracks beluistert op je speakers klinkt het ene al beter dan het andere! Den Stijn wou ook eens Spotify testen en ook hier toen we een track van Enya vergeleken met een Flac bestand van Jasper was er ook een duidelijk kwaliteitsverschil in het nadeel van Spotify . Na een koffie begonnen we dan aan de visuele demo's met de befaamde HT demo disk en moet zeggen dat de Sony 55ES projector echt een mooi plaatje weer kan geven zeker met de reality creation in dienst! Echt een top projector! Een Atmos demo kon uiteraard niet achterwege gelaten worden maar ik was vooral verrast over de positieve invloed van het upsampelen van gewone HD-audio tracks naar Atmos. Die scene van Transformers in Tjernobyl klonk beter upsampeled naar Atmos! De klank tijdens de film is gewoon subliem en alles is perfect op elkaar afgesteld wat me weer meer doet verlangen naar een dedicated HT-kamer van mezelf! Het enige wat misschien op te merken valt is dat Stijn de indruk had dat de surrounds misschien beter nog geplaatst moeten worden om het gat naar achter op te vullen maar mij stoorde het alleszins niet. Het is mooi om te zien wat Jasper in zeer korte tijd verwezenlijkt heeft en hij mag fier zijn op zijn HT waar de meeste demo ruimtes het nakijken moeten geven! Het was een aangename dag en rest van de commentaar laat ik voor Stijn!


gr33tz


Gilles
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Xenomorph zei:
Den Stijn wou ook eens Spotify testen en ook hier toen we een track van Enya vergeleken met een Flac bestand van Jasper was er ook een duidelijk kwaliteitsverschil in het nadeel van Spotify .


Het enige wat misschien op te merken valt is dat Stijn de indruk had dat de surrounds misschien beter nog geplaatst moeten worden om het gat naar achter op te vullen maar mij stoorde het alleszins niet.
Alvast bedankt om hier verslag uit te brengen
263a.png


Op dit moment van schrijven, blijf ik nog steeds Spotify niet van voldoende kwaliteit zijn als aanvulling op mijn eigen bibliotheek, wel vond ik destijds met Stijn Googles Music de betere. Hebben jullie deze test opnieuw gedaan of was dit door tijdsgebrek niet aan de orde?

Denk dat er maar een weg is om dat gat op te vullen, misschien nog een extra setje Kef R300
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ja we hebben even die Google Music getest maar idem .... beste kwaliteit kwam van die flac!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hmm, mijn ervaring was destijds toch dat "Google Music" echt de betere was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Joske007 zei:
Hmm, mijn ervaring was destijds toch dat "Google Music" echt de betere was.
We hebben maar 1 liedje echt getest en vgl maar het was naar mijn zin te snel om een oordeel te vellen. Ook ik vond toen google beduidend beter.. Vandaar dat ik ook daar een abo heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
We hebben 2 liedjes vergeleken tussen Spotify en Google Play. Daarvan hadden we 1 FLAC. (Enya - my my time flies) Het andere was eentje van Coldplay.

Veel verschil kon ik niet horen tussen Spotify en Google Play. (Coldplay klonk op bij beide slecht) Bij Enya was de FLAC de betere, maar toen waren we al vrij luid aan het luisteren en hoorden we wat verschil in het hoog. De FLAC file klonk gedetailleerder en iets dynamischer.


@Xenomorph: Thanks voor het leuke verslag! Hopelijk kan je er ook snel aan beginnen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
We hebben 2 liedjes vergeleken tussen Spotify en Google Play. Daarvan hadden we 1 FLAC. (Enya - my my time flies) Het andere was eentje van Coldplay.

Veel verschil kon ik niet horen tussen Spotify en Google Play. (Coldplay klonk op bij beide slecht) Bij Enya was de FLAC de betere, maar toen waren we al vrij luid aan het luisteren en hoorden we wat verschil in het hoog. De FLAC file klonk gedetailleerder en iets dynamischer.


@Xenomorph: Thanks voor het leuke verslag! Hopelijk kan je er ook snel aan beginnen
1f606.png
Als het volume dermate verschillend is gaat een vergelijk uiteraard niet op, hé (winnaar is dan degene die het luidste speelt).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Joske007 zei:
Denk dat er maar een weg is om dat gat op te vullen, misschien nog een extra setje Kef R300
1f606.png
Ik gaan eerst is bij u komen luisteren voordat ik zo'n zotte kosten maak
1f606.png


Ik heb dit weekend in de 7.1.4 Atmos zaal de Dolby Atmos demo gehoord (heb die al 20x in m'n ruimte gehoord), dus dat was een erg goed vergelijk voor me. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet beter of slechter vond klinken eigenlijk.

Als je niet op sweetspot zit, is er idd een gaat. Maar in het midden van de zetel klinkt dat wel goed vind ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Joske007 zei:
Als het volume dermate verschillend is gaat een vergelijk uiteraard niet op, hé (winnaar is dan degene die het luidste speelt).
Het stond even luid hoor, maar het algemeen volume was hoog. De Xeno is er niet voor om muziek op normale volumes te spelen
1f606.png


Ik denk dat als we 10dB zachter zouden spelen, het verschil minder goed hoorbaar zou zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Ik gaan eerst is bij u komen luisteren voordat ik zo'n zotte kosten maak
1f606.png
Ik heb dit weekend in de 7.1.4 Atmos zaal de Dolby Atmos demo gehoord (heb die al 20x in m'n ruimte gehoord), dus dat was een erg goed vergelijk voor me. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet beter of slechter vond klinken eigenlijk.

Als je niet op sweetspot zit, is er idd een gaat. Maar in het midden van de zetel klinkt dat wel goed vind ik.
Je bent uiteraard hier altijd welkom
1f609.png


Fijn dat je nu wat betreft Dolby Atmos enig referentiekader hebt, dat maakt het vergelijken met je eigen ruimte altijd wat leuker en realistischer om te beoordelen. Sweetspot blijft zelfs in een meerkanaals opstelling die toch wat minder kritisch is, toch nog altijd de beste plek om te beoordelen en genieten.
 
Laatst bewerkt door een moderator: