• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G Skank - Broodrooster

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
1. komt in orde 2. komt zeker in orde 3. dat gaat echt niet.. of ik moet de zetel terug naar achter zetten 4. Rik ??????????????????????????? Wanneer heb je tijd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als er iets is dat ik haat, dan is het mn ruimte die te smal is nonde
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
3. Als je de zetel verder naar achter zet, zit weer verder van de fronts he.

Kan je het echt niet eens testen door de speakers op kratten bier te zetten en de kabels even te verlengen met 4mm fiches die je ook gebruikt voor de speakers? Dan hoef je niks te solderen enzo. Als dat echt een opvallende verbetering is, zou je kunnen overwegen om de kabels te verlengen en het gat te verplaatsen.

Ik weet het, dat is misschien niet zo evident, maar als het echt een verbetering geeft zou je het wel kunnen overwegen denk ik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou dat kunnen ja, heb echter geen fiches meer (man-vrouw) Zal zien wat ik kan doen Verdikke al mn restjes kabel zijn ook weg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wat betreft paneetljes

D20 of D40

Hoeveel? Waar? Rechtstreeks kleven of kaders?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
4. Rik ??????????????????????????? Wanneer heb je tijd
Zoals ik je eerder schreef, zal dit niet voor direct zijn. Heb het momenteel te druk met andere bezigheden
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
broodro0ster zei:
En ondertussen heb jij en Rik me op kosten gejaagd, want nu wil ik ook een 7.1 setup
1f61b.png


Deze middag heb ik nog een set R300's besteld, dus binnenkort begin ik ook te experimenteren.
Daarom doe 'k zelf geen M&G's meer, is véél te kostelijk
1f606.png


Wel mooie verslagen broodrooster, leuk om te lezen. Is je 2.0 ruimte nu kleiner dan de eerste Stijn ? Kleiner hoeft natuurlijk niet slechter te zijn, er valt altijd wel wat aan te passen om de ruimte zo goed mogelijk te krijgen. Paneeltjes bijvoorbeeld
263a.png


Enige verbetering die 'k zelf gedaan heb is de leren zetel buiten gooien en vervangen door een stoffen exemplaar, qua akoestiek net weer een ietsiepietsie beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Iets kleiner ja, vooral de diepte +- 2m minder diep Breedte is quasi hetzelfde maar langs de ene kant geen schuine kant meer + wel een deur , dus geen trapgat

Anders moet je eens komen he
1f609.png


Stoffen zetel heb ik al
263a.png


Eerstvolgende kost is of paneeltjes of ps4 :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Das wel erg ver... Ik geloof er niks van in de realiteit De aanbevelingen van dolby ivm atmos zijn toch serieus anders Wie is ITU? never heard of
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ja das 70° ofzo.

Als ik mijn extra speakers heb ga ik het wel eens proberen. 70° lijkt me wel overdreven, maar ik denk dat ik zelf een 80-90-100° ga proberen. Doordat m'n fronts al vrij ver uit elkaar staan heb ik zelfs nu niet echt een groot gat tussen fronts en surrounds. Maar het kan alleen maar beter worden met 7.1 he.

Moet alleen nog een versterkerke en interlinks vinden zodat ik ook m'n atmos speakers kan blijven gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hey Stijn,

Ik heb gisteren ook m'n 7.2 opgezet en ik had ook het gevoel dat m'n rears te veel aandacht trokken. Had ze nochtans nagemeten met zo'n test bluray, maar dat zag er goed uit (al meet die maar in een bepaalde range)

Daarna aan het testen gegaan met REW en daar zag ik wel dat de rears te hard speelden. Om de speakers te level matchen met REW, heb ik alle speakers 1 per 1 ingemeten en daarna 1/3 smoothing toegepast. Dan heb ik m'n fronts en center gelijk gezet door de lijntjes zo goed mogelijk op elkaar te laten passen. En je dat in orde hebt, kan je de grafiekjes van de fronts uitschakelen en loop je zo verder alle speakers af. Ik heb steeds de center gebruikt als referentie, maar je zou even goed de fronts kunnen gebruiken. En met het laag heb ik geen rekening gehouden. Pas vanaf 500-20k hz. M'n surround backs stonde zo'n 3dB te luid tegenover wat Audyssey er van gemaakt had. De rest van de speakers waren wel goed ingeregeld.

Daarna klonk het al een pak beter en de bubble was beter. Tijdens het kijken van Nacros gisteren avond (5.1 geupscaled naar 7.1), vond ik sommige muziek stukjes nog iets teveel naar achteren trekken. Ik heb de rears dan nog 1dB zachter gezet en zo lijkt het perfect te zijn.

Hopelijk helpen deze tips voor je.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zal ik eens doen, wel wachten op de paneeltjes en dan pas meten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Ik heb gisteren ook m'n 7.2 opgezet en ik had ook het gevoel dat m'n rears te veel aandacht trokken.
Wel raar dat ook hier XT32 de levels niet allemaal gelijk trekt
1f643.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat versta ik ook niet hoor. Trekt dan op geen bal die audessey, als hij zelfs dat niet correct doet.. I dunno hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik denk dat de schuldige daarin die meegeleverde microfoontjes zijn, daar zit een afwijking van een paar db op geloof ik. In ieder geval zijn zeker niet zo accuraat als een UMIK.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dat versta ik ook niet hoor. Trekt dan op geen bal die audessey, als hij zelfs dat niet correct doet.. I dunno hoor.
Jah, met de test bluray was het wel correct zoals ik zei. Maar in mijn oren klonk het niet goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Ja, idd. Maar tussen mijn fronts zat er ook terug een afstandsverschil van 15cm en op m'n rears ook. Terwijl het tot op de centimeter gelijk is.Er passeren ook wel geregeld auto's in mijn straat en door de kasseien maakt dat veel lawaai. Kan daar ook aan liggen hoor. Normaal doe ik m'n meting altijd na 23u 's avonds om daar geen last van de te hebben
1f61b.png
En misschien dat die ook rekening houdt met het laag, waardoor dit het gemiddeld volume beinvloed.
Het afstandsverschil kan te wijten zijn aan fasegedrag, time alignment, room, enz... Metingen uitvoeren in stilte is uiteraard de boodschap, maar helaas niet altijd zo eenvoudig
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
luckske zei:
Ik denk dat de schuldige daarin die meegeleverde microfoontjes zijn, daar zit een afwijking van een paar db op geloof ik. In ieder geval zijn zeker niet zo accuraat als een UMIK.
Toen ik bij Rik onze vergelijking XT32 (met kegel-micro) en Pro (met gecalibreerde mic & mic-versterker) maakte zat er inderdaad dacht ik al direct wat dB's verschil op tijdens het afregelen van de subwoofer-level. (5-6 dB dacht ik)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
jvanhambelgium zei:
Toen ik bij Rik onze vergelijking XT32 (met kegel-micro) en Pro (met gecalibreerde mic & mic-versterker) maakte zat er inderdaad dacht ik al direct wat dB's verschil op tijdens het afregelen van de subwoofer-level. (5-6 dB dacht ik)
Dat kan wel. Mijn laag is hier ook 5-6dB te hard ingemeten volgens de REW grafiekjes. Al voelt het wel niet zo :p
 
Laatst bewerkt door een moderator: