• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mailboxen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Mailboxen. Momenteel zijn mijn standaardmailboxen v telenet. Echter als je verandert v operator heb je het vlaggen. Ik heb ook nog een gmail vh werk maar die wil ik gescheiden houden,. Ik heb ook nog een privé gmail maar daar komt allemaal brol optoe en bovendien trekken die adressen nergens op door de cijfers enzo die erin moeten komen. Hoe doen jullie dit? Mailserver opzetten zou ook kunnen maar dan moet mijn server continu openstaan dacht ik. Ik zoek dus een oplossing zodat ik een mooie naam kan gebruiken en niet afhankelijk ben v operator.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Gewoon een domain registereren zodat je alles zelf onder controle heb en niet afhangt van een operator. Wij hebben vb domein @vanham-franck.be wat me vb 20 euro / jaar kost maar dan heb ik ook de mailboxen,15GB webspace,cloud-opslag,etc,etc. Ik zit al jaren bij ONE.COM en ben daar erg tevreden van, no-nonsense, snelle support etc.

Mijn vrouw haar website heb ook bij ONE.COM steken en zit onder mijn controle-panel. Is makkelijk om dat allemaal vanaf 1 plek te managen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Mm ande opties? Liefst gratis, al de rest zoals cloud enzo hoef ik niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Tja gratis, neem dan een particuliier @outlook.com of @gmail.com. Dat zijn ook domains die nooit zullen veranderen
1f609.png
Of wil je zelf verschillende mailboxen kunnen maken enz ? (en geen aliasen, die allemaal in dezelfde box terechtkomen)


Ik wilde duidelijk een gepersonaliseerd iets en dan is gratis gewoon niet mogelijk. Een *.be domain is nu eenmaal niet gratis.

Bij Gmail/MS kan je ook met een @mydomain.com eigen domain werken met dan onbeperkte mailboxen etc etc maar daar hangt uiteraard ook een kleine kost aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik heb nu 2 en straks 4 mailboxen nodig. Liefst onafhankelijk van operator en liefst gratis. Tis mij al gelijk hoe het heet maar niet bv <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJqYW52YW5oYW02MzRAZ21haWwuY29tIl0="></woltlab-metacode> Snap je? Liever <woltlab-metacode data-name="email" data-attributes="WyJqYW4udmFuaGFtQGdtYWlsLmNvbSJd"></woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Skank zei:
</woltlab-metacode>
Heb je al eens getest of jullie volledige naam "nog vrij" is op domains @gmail.com of @outlook.com (vb stijn.moke@....) dat is nu niet direct een veelvoorkomende familienaam bijvoorbeeld) Indien niet is het idd lastiger en zit je met iets bijkomend als cijfertje of extra letters ofzo.

Maar idd, absolute flexibiliteit is eerder met eigen domein-naam...en dat is niet volledig gratis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
ik zal het eens checken. En het andere ook overwegen. Hoe zit dat met migratie en overzetten van mails enzo? En ivm forwarden eventueel want vrouwlief staat al op haar achterste poten dat haar adres zal veranderen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Imap ja.

Maar het is dus niet zo dat je het oud adres kan laten "blijven bestaan" en die automatisch geforward worden nr een nieuw adres?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Skank zei:
Imap ja.

Maar het is dus niet zo dat je het oud adres kan laten "blijven bestaan" en die automatisch geforward worden nr een nieuw adres?
Nope, als je van provider gaat veranderen gaan je huidige @telenet.be mailboxen in de vuilbak. Niks aan te doen. Hetzelfde indien je van pakweg Belgacom (Skynet) naar Telenet zou veranderen ... byebye @skynet.be mailboxen dus op tijd je mails beginnen importeren/forwarden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Stel dat even in op POP3 op je pc en download alles naar je pc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Kun je met die one.com agendas delen / syncen in beide richtingen met een google agenda?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Hoeveel mensen gebruiken hier een eigen domein voor mails? Veel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Ik gebruik eigen domeinen, zowel privé als professioneel. Privé: nog een oud gmail adres dat geforward wordt naar mijn nieuwe domein dat ik met Office 365 gebruik. Professioneel: vroeger Google Apps for your Domain, dan on premise Exchange, nu Office 365.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Mm ik dacht bij one.com dat ik een eigen dommeinnaam had aan 1,5euro per maand maar dat is nog zonder domeinnaam blijkbaar.

Ik geraak hier ook niet uit lol Office 365 krijg ik met het werk ook. Nu, die mails moeten wel in orde zijn. Tips?

Version of ook ovh zijn blijkbaar goedkoop en dan vr mail naar zoho? Kennen jullie dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Ik gebruik ook een aantal eigen domeinen, zo'n 5 om actief mee te mailen. Alle inkomende mail gaat via forwards naar een gmail account.

Ik heb een resellerpakket bij Alfahosting.be.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Dus ik pak een domeinnaam bij ovh van 3 euro per jaar (.be in promotie nu) En ik maak dan 4 emailadressen aan in google . En dan wat? Hoe gebruik ik die mailadressen dan met eigen domeinnaam
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Rexp zei:
Ik gebruik ook een aantal eigen domeinen, zo'n 5 om actief mee te mailen. Alle inkomende mail gaat via forwards naar een gmail account.

Ik heb een resellerpakket bij Alfahosting.be.
5? Hoe zit dat dan precies in elkaar. Ik wil 4 mailadressen met bv @moke.be Dus 1 domein Hoe stel ik die 4 dan in? 4 google accounts nemen en dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Voor elk @moke.be adres maak je een mailbox aan op je resellerpakket. Per mailbox stel je in wat er met de mail moet gebeuren: uitlezen via imap, pop3 of forwarden naar een ander mailadres. In mijn geval gaan alle mailboxen via een forward naar een enkel gmail adres.

Ik heb in totaal een honderdtal domeinnamen. 5 gebruik ik er zeer actief, de anderen forwarden naar een pop3 box met een heel streng spamfilter. Die box leeg ik 1x per week.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Dus in mijn geval moet ik dan forwarden naar gmail? Vermits dit enkel een domein is kan ik toch niet kiezen vr imap.
 
Laatst bewerkt door een moderator: