• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, en pagina 197 in de NL versie. Ik wist dat het ergens in 1 van mijn eerdere topics moest ter spraken komen maar ik kon het niet vinden. Ondertussen had ik het dus weer gevonden. Toch bedankt voor de link.   Het is echt vreemd. Een hele aflevering Dexter gekeken, via de Mediaplayer ingang,zonder problemen, maar de bluray speler geeft enkel het opstartscherm en daarna niks meer. En toch geeft de TV aan dat het beeldformaat verandert. Dus de Marantz moet dat toch doorgeven aan de TV. Maar er volgt geen beeld.   Morgen ga ik 'm eens een reset geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ondertussen de receiver een nachtje laten afkoelen. Maar dat heeft ook niet geholpen. Dadelijk een reset uitvoeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Whoohoow! Die reset heeft het opgelost. Ik ben blij dat ie het weer doet, maar als dit vaker gaat voorvallen is dat wel een zware tegenvaller.   Deze avond de Audyssey weer eens laten draaien. Maar nu staat de Ronde van Vlaanderen op en die gaat pas af als de uitzending gedaan is. (wielergek he....)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Fijn om lezen dat een reset heeft mogen helpen en nu maar hopen dat het ook zo blijft
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Whoohoow!

Die reset heeft het opgelost. Ik ben blij dat ie het weer doet, maar als dit vaker gaat voorvallen is dat wel een zware tegenvaller.



Deze avond de Audyssey weer eens laten draaien. Maar nu staat de Ronde van Vlaanderen op en die gaat pas af als de uitzending gedaan is. (wielergek he....)

Same here!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Fijn om lezen dat een reset heeft mogen helpen en nu maar hopen dat het ook zo blijft
263a.png
FF pauze nemen. Ja, het is niet prettig al dat gebeurd. Misschien heeft het met die firmware update van laatst te maken.   ...en nu weer naar de koers.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik hoop op de vierde van boonen ma denk cancelara. Als die aan een solo tijdritje ga beginnen weer
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Jij wint, maar 't was nipt. Vanmarcke had 'm bijna los gereden. Maar hij zat zelf ook op 't einde van zijn kunnen denk ik. Wordt weer spannend volgende week.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ja idd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
't Was wel een prima test voor de Marantz. Hij heeft het van deze morgen tot nu prima gedaan!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ah, goed nieuws
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
't Heeft voor mij wel een deukje in het vertrouwen in de Marantz gegeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik heb bij u nog ni echt veel vertrouwen in de marantz kunnen vaststellen precies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Nee, ik denk ook niet dat ik nog ooit een Marantz product zal kopen. Al vanaf het begin vind ik het product niet voldoen aan de verwachtingen die er geschept worden (door online reviews, gebruikers ervaringen, ...).   Ik heb het toestel voor de aankoop wel degelijk met mijn eigen luidsprekers getest. En in vergelijking met de luidsprekers die de shop er op had hangen viel dat heel goed mee. Op zich vind ik ook niet dat het slecht klinkt, maar ik mis iets in de weergave dat ik bij de Rotel wel beleefde. Na deze laatste ervaring is het vertrouwen in het toestel ook niet echt toegenomen.   Ik begrijp ook niet goed waarom ik in dezelfde ruimte en met dezelfde speakers met een versterker die iets krachtiger is dan de vorige, het volume veel verder moet open draaien om nog maar in de buurt te komen van de geluidsdruk die ik met de Rotel kon genereren. Ik snap wel dat het afhangt van hoe de gain stages zijn opgebouwd en dat ik vroeger alles analoog aanstuurde, waar nu alles via HDMI gaat. Een volledig analoge ketting is compleet anders dan wanneer er een digitale signaalverwerking bij te pas komt. Het werkt gewoon niet zoals ik het gewoon ben of hoe ik het verwacht had. Gevoelsmatig schept het ook niet veel vertrouwen als je de versterker al half open moet zetten om nauwelijks aan een gematigd luisterniveau te geraken. Je houdt gevoelsmatig gewoon geen headroom over voor dynamische sprongen in het signaal. En ik meen dat ook te ervaren. Net alsof het signaal gecomprimeerd wordt en alle dynamiek eruit gehaald wordt. (een beetje het StuBru geluid). Ik heb de volumeknop van de Rotel nooit over halverwegen moeten zetten. Om lekker luid te spelen stond ie op 10h en meestal ging ie maar tot 9h of daar onder. Dat was luid genoeg. Dan heb je het gevoel dat je versterker headroom heeft om een flinke klap aan dynamiek te verwerken. En dat deed ie ook. Bij de Marantz mis ik dat. Het lijkt allemaal zo wat platjes.   En dan al die toeters en bellen die ze er in steken maar waarvan iedereen zegt dat je ze af moet zetten om een goed resultaat te krijgen. Waarom zitten die dingen er dan in? Wie bedenkt zoiets? "He, laten we een goed product ontwerpen met verscheidene opties die als je ze inschakelt je hele ervaring naar de knoppen helpen!" Maar blijkbaar is dat niet enkel een kwaal bij Marantz.   Toch heb ik de indruk dat als je op het forum van de collega's kijkt (HT-forum) er met Marantz wel vaker problemen zijn die je bij andere merken minder ziet. Het is niet maar 1 enekel keer geweest dat ik las dat een receiver het gewoon niet deed bij een eerste ingebruikname. Ik heb de technische support moeten contacteren om er achter te komen dat je een htpc niet op de bluray ingang kan aansluiten omdat de signaalverwerking niet hetzelfde is bij beide ingangen. (BluRay en MediaPlayer hebben een verschillend signaalpad) Ik speelde dus vooral bluray schijfjes af met mijn htpc, dus had ik 'm op de bluray ingang gehangen. Dat gaat dus helemaal fout! Een software (firmware) update die 45minuten in beslag neemt en geen duidelijke verschillen toont met de vorige versie. Het is ook moeilijk te achterhalen wat die update nu eigenlijk inhield. En dan het onverklaarbare gedrag dat het toestel afgelopen weekend vertoonde. Na een reset speelt ie weer zoals ervoor. Maar het wil wel zeggen dat er in de software iets mis liep, ofwel dat de hardware het even liet afweten. Hij herstelde zich namelijk niet zelf. Dat duidt op een fout die zeker opnieuw kan optreden.   Ook al doet ie het vanaf nu prima. Ik denk niet dat een volgende receiver nog eentje van Marantz zal zijn. Ik had meer van dit gerenommeerde merk verwacht. Marantz onderschijdt zich in mijn opinie totaal niet van eender welk ander doornsee consumer merk op deze manier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik denk ook dat de receiver nu eenmaal het onderdeel is dat het eenvoudigst stuk gaat.


Zelf ook al problemen gehad met een denon, dus voor mij nooit meer denon. Zo zal elk merk wel zijn ontevreden klanten hebben... Op internet is het natuurlijk moeilijk te bepalen of sommige merken meer of minder problemen hebben...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Denon hoort bij dezelfde groep als Marantz.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Niet dat jer wat aan hebt, maar ik begrijp je frustraties heel goed. Mijn Marantz SR5004 is voor de derde keer in 3 jaar defect geraakt. Je verwacht dat niet bij een apparaat met zo'n prijs. Ik loop al 30+ jaar te hobbyen met stereoapparatuur, en heb dat nog nooit meegemaakt zoals met deze Marantz.

Vooral de reactie van Marantz is teleurstellend, het zou allemaal aan mijn setup liggen, mijn Marantz zou niet genoeg ventilatie krijgen, op de Marantz testbank is er niets mee aan de hand.

Alsof ik honderden euros uitgeef om als een nitwit behandeld te worden. Bah
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik vrees dat het in mijn geval ook zoiets zal worden, moest het meer voorvallen. Maar hun receivers genereren gewoon erg veel hitte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Ik moet toch eens inspringen op al deze negatieve commentaar.   Mijn receiver geeft totaal niet veel hitte af. Als je een receiver met hitte wil, dan moet je eens een pioneer proberen, die wordt laaiend heet gewoon. Ik heb dan ook 0,0 issues met mijn marantz, en mn volgende wordt terug ene. Ik heb de mijne nu een jaar in bezit (tweedehands, in totaal 2j)
 
Laatst bewerkt door een moderator: