• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Metalfans.be??

bilbo

New Member
10 feb 2015
11
0
4
Ik gebruik een Linux desktop met Firefox en als ik daarmee naar Home-theater.be wil gaan kom ik steeds op metalfans.be terecht.
Als ik een DNS lookup doe naar beide domeinen krijg ik hetzelfde IP adres als resultaat: 178.21.116.98...

Als ik naar www.home-theater.be ga, dan kom ik op de site terecht maar daar kan ik me niet aanmelden: ik krijg daar een foutmelding dat er iets is misgelopen...
Bij een andere poging kreeg ik ook een melding dat er iets mis was met het certificaat.

Ik typ dit nu vanop een virtuele W10 machine met Firefox. Daar werkt het wel...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Metalfans.be is demon demon zijn website en hij host ook voor ons home-theater.be op zijn server.
Misschien was er net maintenance waardoor het even fout ging?

Ik gebruik zelf MacOS, Windows en iOS en ben nog nooit op metalfans.be gekomen. Over een Linux machine met GUI beschik ik niet. Dit weekend zag ik wel dat het forum even offline was, dus mogelijks heeft het daarmee te maken? Kan je nog eens opnieuw proberen nadat je alle cache gecleared hebt?
 

bilbo

New Member
10 feb 2015
11
0
4
Metalfans.be is demon demon zijn website en hij host ook voor ons home-theater.be op zijn server.
Misschien was er net maintenance waardoor het even fout ging?

Ik gebruik zelf MacOS, Windows en iOS en ben nog nooit op metalfans.be gekomen. Over een Linux machine met GUI beschik ik niet. Dit weekend zag ik wel dat het forum even offline was, dus mogelijks heeft het daarmee te maken? Kan je nog eens opnieuw proberen nadat je alle cache gecleared hebt?
Neen, dit is niet even dat het fout liep. Dit is reeds geruime tijd zo, maar ik was even verwikkeld in een aantal andere zaken vooraleer er toe te komen dit te melden.
DNS cache is reeds meermaals gecleared evenals all cookies verwijderd.
Ik heb ook al de volgorde van de DNS servers gewijzigd zonder effect.
Een hele tijd geleden kreeg ik ook eerst het verzoek om mijn adblocker uit te schakelen wat ik dan ook gedaan heb.
Op nog een andere Linux machine gebruik ik AdGuard en ook daar kom ik steeds op metalfans.be terecht.
Onder Linux heb ik hezelfde fenomeen met bv Opera.
As ik http gebruikt kom ik op de home-theater.be terecht maar kan ik niet aanmelden. Als ik https gebruik kom ik op metalfans.be terecht...
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik heb de laatste tijd ook veel problemen om op het forum te geraken (vooral overdag). Vorige week kwam ik ook op metalfans.be terecht.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Er was een probleempje met de config van het certificaat waardoor het forum af en toe offline ging. Mogelijk heeft dit ook te maken met het uitkomen op metalfans.be

B bilbo : kan je nog eens proberen vanaf jouw Linux omgeving?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Op de webserver draaien wel meerdere sites.. Waaronder mijn eigen project, Metalfans.be. Om een of andere redenen is er plots een certificaat probleem opgedoken in combinatie met IPV6.

Home-theater was niet bereikbaar over IPV6, metalfans dan weer wél.. Vandaar de mismatch in certificaat.. ik heb dit nu opgelost.

Gelieve eventuele (browser)caches te legen en kijken of dit werkt.

Aan allen: Als zoiets zich nog eens iets voordoet, zonder dat broodro0ster broodro0ster iets vermeldt van onderhoud, stuur mij een privébericht, dan reageer ik sneller.
 

bilbo

New Member
10 feb 2015
11
0
4
Er was een probleempje met de config van het certificaat waardoor het forum af en toe offline ging. Mogelijk heeft dit ook te maken met het uitkomen op metalfans.be

B bilbo : kan je nog eens proberen vanaf jouw Linux omgeving?
Het werkt...
 

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Ik heb hier naar mijn idee echt een paar weken last van gehad. Het forum was niet te bereiken: ik kreeg een beveiligingswaarschuwing. Elke dag.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb hier naar mijn idee echt een paar weken last van gehad. Het forum was niet te bereiken: ik kreeg een beveiligingswaarschuwing. Elke dag.
Ik vermoed dat mensen die via IPv6 surfen, de problemen hadden.
Mijn eigen router is IPv4 only ingesteld dus ik heb het zelf niet meegemaakt en was er niet van op de hoogte.

Ik hoop dat het nu voor iedereen is opgelost en dat de andere bezoekers die er mogelijks van hadden, allemaal terug komen.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Probleem is nog niet opgelost denk ik, ik wordt nog steeds doorverwezen naar metalfans site.
Hebben jullie de voorbijje maand geen terugval gezien mbt posts op de site?
Ik heb ip4 zonder frullen….
Op dit moment heb ik toegang tot dit draadje, maar kan vb. Niet doorklikken naar homepagina, gisteren ging kon ik wel op de homepagina… maar dan weer niet in elk draadje.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Probleem is nog niet opgelost denk ik, ik wordt nog steeds doorverwezen naar metalfans site.
Hebben jullie de voorbijje maand geen terugval gezien mbt posts op de site?
Ik heb ip4 zonder frullen….
Op dit moment heb ik toegang tot dit draadje, maar kan vb. Niet doorklikken naar homepagina, gisteren ging kon ik wel op de homepagina… maar dan weer niet in elk draadje.
Kan je eens een hard refresh doen (shift+F5) als je op het forum zit? Of evt. alle cache en cookies clearen voor home-theater.be.
En evt. ook met een andere browser.
Ik merkte wel dat er minder gepost werd, maar geen volledige stopt. Ik dacht dat het eerder met het betere weer te maken had.