• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

MiniDSP voor subwoofer en buttkicker

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik was mij eens aan het verdiepen in een MiniDSP voor subwoofer EQ, maar eigenlijk meer om een low-pass filter in te stellen voor de Buttkicker en om er wat mee bezig te zijn
1f606.png


Op dit moment heb ik eigenlijk 3 subwoofers aangesloten op de Denon. 2x de SVSen en 1 Buttkicker. De SVSen hangen aan Sub Out 1 en Sub Out 2, de buttkicker hangt via een Y-splitter mee aan Sub Out 1. Nu, Audyssey doet zeer goed werk in het EQen van beide SVSen en ik verwacht met een MiniDSP hier ook niet echt vooruitgang in te boeken, misschien een beetje.

Wat ik wel wil bereiken is een low-pass filter in te stellen voor de Buttkicker - deze doet nu tot 200hz (of wat ik in de Denon heb opgegeven, 125hz? - weet het niet meer juist) en dat is toch echt te veel. Ik zou dat liever willen zien op 40-50hz denk ik.

Dus eigenlijk wil ik: Denon Sub Out 1 => Mini DSP input 1 => EQ =>Output 1 => Subwoofer 1 (geen low pass filter!) => Low Pass => Output 2 => Buttkicker Denon Sub Out 2 => Mini DSP input 2 => EQ =>Output 3 => Subwoofer 2 (geen low pass filter!)

Zou ik dan genoeg hebben aan een MiniDSP 2x4 + 4 way crossover plugin? Of zie ik iets over het hoofd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Dat lijkt mij voldoende.

Je kan dan ook wat spelen met de delay naar de Buttkicker, want het signaal naar de Buttkicker is sneller dan de geluidsgolf van de sub, waardoor de Buttkicker eigenlijk iets te vroeg reageert. Op mijn Reckhorn kon ik met de phase spelen en dit merkte je heel goed, helaas heeft mijn nieuwe Buttkicker amp geen phase control en dit mis ik wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Chr1st0f zei:
Dat lijkt mij voldoende.

Je kan dan ook wat spelen met de delay naar de Buttkicker, want het signaal naar de Buttkicker is sneller dan de geluidsgolf van de sub, waardoor de Buttkicker eigenlijk iets te vroeg reageert. Op mijn Reckhorn kon ik met de phase spelen en dit merkte je heel goed, helaas heeft mijn nieuwe Buttkicker amp geen phase control en dit mis ik wel.
Bedankt! Dan ga ik eens kijken naar zo een MiniDSP.

Goede tip voor de buttkicker! Voorlopig merk ik er niet veel van, maar het is draadloos op dit moment, dus wellicht zit daar ook een kleine delay op - maar wil een kabel gaan trekken in de toekomst. Het heeft toch veel last van interferentie van de wifi (ook al zou het een andere band moeten zijn e.d.)
 
Laatst bewerkt door een moderator: