• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Movie Collectibles Topic

Ellipsius

New Member
6 mei 2015
17
0
4
Skank zei:
Enkele pareltjes. Allemaal sideshow of ook goedkopere? Hulk, superman, ironman? Doe je er weg?
Zo goed als alles wat je ziet is Hot Toys; expensive stuff dus
1f62d.png
Het enige dat ik nog heb liggen voor eventuele verkoop is een Hot Toys Avengers Thor...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Aha! Foto? Hoeveel vraag je? Anders via pm..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
Terug spijt v die neytiri die ik niet gekocht heb Mocht iemand hem weten staan... ergens...

Collectiblez.nl bestaat niet meer, is er geen vervanger?
Statuefreaks.nl maar veel valt er daar ook niet te beleven.

@Ellipsius: knappe collectie! Doet mij ook verlangen om alles uit te stallen (staat nu in dozen op zolder)
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Weer wat nieuw speelgoed binnen/in bestelling

Gentle Giant - Princess Leia (A New Hope) Mini Bust
SW_Leia.300.jpg


Tie Fighter Studio Scale (zelfde grootte als diegene die in de films gebruikt werden) 2e foto ter indicatie van de grootte
263a.png
 

Bijlagen

  • DSC_0445.jpg
    DSC_0445.jpg
    508,2 KB · Weergaven: 59
  • DSC_0457.jpg
    DSC_0457.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Vandaag deze schoonheid mogen ontvangen van Solaris Japan, Yukino Yukinoshita van SNAFU. Yui Yuigahama uit dezelfde serie is nog in bestelling.

540.jpg
540.jpg
540.jpg
540.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Vandaag de vriendin van Yukino ontvangen. Nu nog een cynische versie van Hachiman vinden, als deze al zou bestaan.

540.jpg
540.jpg
540.jpg
540.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Gisteren mijn zesde figure ontvangen, Yaya uit Unbreakable Machine-Doll


540.jpg
540.jpg
540.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Wat zijn de beste plaatsen om zulke statues en bustes te kopen en welke merken bieden de beste kwaliteit? Ik heb al bij Gentle Giant, Hot Toys en Sideshow gekeken en er zijn toch heel wat interessante dingen te vinden. Maar via foto's kan je moeilijk de uiteindelijke kwaliteit van zo'n statue beoordelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
rho zei:
Wat zijn de beste plaatsen om zulke statues en bustes te kopen en welke merken bieden de beste kwaliteit? Ik heb al bij Gentle Giant, Hot Toys en Sideshow gekeken en er zijn toch heel wat interessante dingen te vinden. Maar via foto's kan je moeilijk de uiteindelijke kwaliteit van zo'n statue beoordelen.
Ze hebben allen uitgaves die er boenk op zijn en andere waar ze serieus de mist in gaan. Tegenwoordig is Hot Toys enorm populair. Ik vind ze ook enorm knap maar zal ze nooit kopen omwille van 2 redenen; je ziet de scharnierpunten aan bvb handen en armen (zie http://www.sideshowtoy.com/assets/products/902490-princess-leia/lg/902490-princess-leia-07.jpg) en ik ben ook geen fan van de stand waarmee de beelden blijven rechtstaan (zie http://2.bp.blogspot.com/-7hoBb8FRWU0/VZ6A0lJ6jjI/AAAAAAAA5N0/SAGHkgQvbCU/s1600/SDCC%2B2015%2BHot%2BToys%2BPreview%2BNight%2Bat%2BSideshow%2BToys%2B29%2BAvengers%2BMaria%2BHill.jpg). Bij sommige beelden zie je de stand niet, bij andere dan weer wel. Mij stoort het in ieder geval dat er tussen hun benen een staaf zichtbaar is.

Shops... Genoeg te vinden op het net. Ik hou het vnl op La Cité des Nuages (Belgische shop) of Toy Palace (Duitse shop) voor de nieuwe spullen en voor de ontbrekende items, die niet meer in de winkel te koop zijn, verschillende fora, 2de hands sites en FB groep (Collectible Freakz Benelux).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Bedankt voor de tips! De scharnierpunten bij Hot Toys waren me nog niet zo opgevallen zoals in die foto die je toont. Ook die stand was me nog maar 1x opgevallen en toen was ie doorzichtig.

Wat vind je van Attakus? Ze zijn soms een stuk goedkoper en er zit iets minder detail in maar voor de prijs maken ze soms toch mooie beeldjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik was enkele weken terug in Londen en daar naar ForbiddenPlanet geweest (collectible store) en wat mij opviel was dat sommige statues er in real life toch minder goed uitzien dan op de foto's. In het algemeen vond ik de beeldjes met scharnierpunten of veranderbare onderdelen (handen,...) minder afgewerkt. Bijvoorbeeld de wel bekende Iron Man, Batman,... van Sideshow waren echt wel prachtig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Momenteel gaat het me specifiek over Star Wars statues en bustes. Is je daar iets bij opgevallen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
rho zei:
Bedankt voor de tips! De scharnierpunten bij Hot Toys waren me nog niet zo opgevallen zoals in die foto die je toont. Ook die stand was me nog maar 1x opgevallen en toen was ie doorzichtig.

Wat vind je van Attakus? Ze zijn soms een stuk goedkoper en er zit iets minder detail in maar voor de prijs maken ze soms toch mooie beeldjes.
De Attakus beelden (ik ken ze enkel van de Star Wars beelden aangezien daar mijn interesse ligt) zijn over het algemeen prachtig! Ze hebben er enkele waarvan ik het gezicht echter totaal niet geslaagd is (zie http://www.attakus.fr/WebRoot/ce_fr/Shops/174687/4703/929B/100F/1898/1C42/3EC1/CD0B/61B8/C118LukePilot.jpg).

Attakus maakt echter al jaren geen grote beelden meer in 1/6 formaat. Ze hebben momenteel wel hun 1/10 collectie van Star Wars. Ook mooi, maar ik vind ze persoonlijk te klein.

Kotobukiya hebben ook 1/10 Star Wars beelden. Ook mooie beelden en niet duur, maar ook weer te klein voor mij.

Ik was onlangs ook bij Forbidden Planet, aangezien ik in Londen zat voor Star Wars Celebration Europe, en wou eindelijk ook eens die Hot Toys in het echt zien. Diegene die ik van Star Wars gezien heb, vond ik prachtig. Het deed mij even twijfelen om toch ook geen Hot Toys beginnen te verzamelen. Uiteindelijk zal ik het toch niet doen, omwille van die scharnierpunten en de stands. Maar als dit jou niet stoort, heb je zeker prachtige beelden. De prijs is er echter ook naar. Reken al snel op 200-250€ voor de goedkoopste.

Ik verzamel al jaren Gentle Giant, waardoor ik het enkel hou op de beelden en bustes van Gentle Giant (op uitzondering van de Sideshow Imperial Probe Droid die ik onlangs besteld heb en enkele custom Hasbro modellen).

Ooit ben ik begonnen met Kotobukiya (een andere reeks dan de 1/10 beelden die ze nu aanbieden). Die heb ik verkocht, omdat ik als verzamelaar toch iets meer wou... Na Kotobukiya ben ik overgegaan op de Sideshow Premium Formats. Die heb ik dan weer allemaal verkocht omdat ze nogal veel plaats innamen en ik toch meer variatie wou. Uiteindelijk dan bij Gentle Giant terechtgekomen, waar ik momenteel een hoop bustes heb (ik schat een 70 tal), een hoop statues (een 20 tal) en enkele maquettes.

Het toffe van de bustes van Gentle Giant is dat ze niet overdreven veel plaats innemen (+- 16 - 18cm hoog) en schappelijk van prijs waren. Vroeger kocht je deze bustes voor 50-60€ met hier en daar een uitzondering naar 100-150€. Hun nieuwe bustes kosten tegenwoordig echter ook al 120-150€ nieuw. De prijsstijging is echter algemeen. Sinds Disney Star Wars in hun portefeuille heeft is alle merchandise duurder geworden.

Veel bustes zal je echter nog op Ebay enzo kunnen vinden tussen de 50 en 75€. Naarmate je collectie groter wordt, zal je wel genoodzaakt zijn om meer uit te geven. Ik heb er hier waarvoor nu prijzen van meer dan 200 gevraagd worden. Zelf heb ik er nog enkele op mijn wishlist die ook meer dan 200€ gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
De Gentle Giant bustes zijn eigenlijk de reden dat ik bij dit soort statues en bustes ben terecht gekomen. Ik wist niet dat er zo veel van te vinden was, tot ik zelf echt op onderzoek ging. Sommige dingen zijn echt prachtig, maar wel erg duur. 1/6 of 1/10 lijkt voor mij de ideale maat voor een statue.

De premium formats van Sideshow vind ik fenomenaal. Maar de prijs is al even indrukwekkend. Ze nemen inderdaad erg veel plaats in.

Ik moet eens gaan bekijken wat voor mij het meest ideale is. Ofwel een grotere verzameling 1/10 ofwel een beperktere verzameling met misschien iets mooiere beeldjes van 1/6.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
rho zei:
De Gentle Giant bustes zijn eigenlijk de reden dat ik bij dit soort statues en bustes ben terecht gekomen. Ik wist niet dat er zo veel van te vinden was, tot ik zelf echt op onderzoek ging. Sommige dingen zijn echt prachtig, maar wel erg duur. 1/6 of 1/10 lijkt voor mij de ideale maat voor een statue.

De premium formats van Sideshow vind ik fenomenaal. Maar de prijs is al even indrukwekkend. Ze nemen inderdaad erg veel plaats in.

Ik moet eens gaan bekijken wat voor mij het meest ideale is. Ofwel een grotere verzameling 1/10 ofwel een beperktere verzameling met misschien iets mooiere beeldjes van 1/6.
Ware het niet dat bij mij alles in dozen zit, en dat nog voor zeker 2 jaar zo zal blijven, mocht je gerust eens komen kijken.

Ik vind de bustes nog altijd zeer leuk om verzamelen, omdat je dan enorm veel variatie krijgt. Nadeel is wel dat je goed moet opletten dat het niet te rommelig wordt. Zoiets vind ik al veel te rommelig; http://farm9.staticflickr.com/8162/7578849964_7b7d0fc9b4_z.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Dat is inderdaad al redelijk rommelig. Maar hoe ga je die 70 statues en 20 bustes dan uitstallen? Je gaat een serieuze ruimte nodig hebben om ze allemaal netjes te plaatsen.

Bedankt voor de uitnodiging. Maar ik ga je het werk besparen om alle spullen uit te pakken en weer in te pakken.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
rho zei:
Dat is inderdaad al redelijk rommelig. Maar hoe ga je die 70 statues en 20 bustes dan uitstallen? Je gaat een serieuze ruimte nodig hebben om ze allemaal netjes te plaatsen.
Laten we zeggen dat ik de beste vrouw ter wereld heb en ik onze zolderverdieping (allee eigenlijk 2e verdiep want boven de zolderverdieping is nog een zolder waar ik kan rechtstaan) mag gebruiken om daar mijn mancave te maken. Er is nog een berging voorzien, maar ik vrees dat die op termijn ook door mij zal opgeëist worden
1f606.png
.

De kast voor de dvdcollectie loopt finaal over de ganse breedte. De bedoeling is om in deze kast onderaan ladekasten te maken voor al mijn dvd's/bluray's op te bergen (+- 1000 stuks). De resterende kastruimte zal dienen voor mijn bustes/statues.

In de home cinema komt een kast voor de rest van mijn bustes/statues + een vak voor de hardware van de home cinema.

Mijn 7 gesigneerde Star Wars posters (eentje zit nu in de States voor Daisy Ridley haar handtekening
1f61c.png
) komen dan op de overloop en in de home cinema. Naast de flipper- en arcadekast (uiteraard ook van Star Wars) komen voorlopig sokkels voor mijn studio scale Tie Fighter en At-At. In de home cinema komt een salontafel met mijn studio scale Millennium Falcon en een sokkel met mijn studio scale X Wing. Dus ja, heel veel moet ik niet meer kopen of het zal ook al snel te rommelig worden.

Eer die zolderverdieping zal af zijn... zijn we wel alweer enkele jaren verder, aangezien er andere zaken in onze nieuwbouw meer prioriteit hebben.
 

Bijlagen

  • 2everdiep.JPG
    2everdiep.JPG
    76,3 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt door een moderator: