• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Muziek op versterker

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik wou net ff spotify luisteren via mn marantz, merk ik op dat dit niet lukt.
Bereik wifi op zolder is quasi nihil
Dus de marantz zit bekabeld op het netwerk.
Echter met mn telefoon die op wifi zit.
Kan ik in spotify geen muziek casten nr marantz
Vreemd, want die zit niet op IoT
en heeft nochtans cast funcionaliteit dacht ik;
Tzit wat ver.
Ook bluetooth lukt precies niet.
Hoe doen jullie dit?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb de indruk dat die netwerk input precies niet stabiel is, nochtans zie ik alles connected in mn unifi settings
maar hij wil maar niet connecten op de versterker zelf?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Kun je het bereik van je wifi niet verbeteren boven? Gezien je daar toch internet hebt, kun je toch een extra AP plaatsen daar?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Kun je het bereik van je wifi niet verbeteren boven? Gezien je daar toch internet hebt, kun je toch een extra AP plaatsen daar?
Dat kan ja, maar is eigenlijk niet aan de orde om het probleem op te lossen.
De marantz is bekabeld verbonden... dan moet het gewoon werken.
Echt vreemd, precies of de input werkt niet of niet stabiel
Gsm en marantz zitten op zelfde netwerk , dat is het niet.
Desondanks krijgt mn marantz ook in mn unifi spullen een ipadres (dhcp)
Maar als ik op de marantz zelf kijk, dan gaan lichten de settings op , en dan weer niet...
Echt vreemd, alsof het niet stabiel is, nochtans ook al eens andere poort gebruikt die van de mediaspeler komt (die perfect werkt) en idem geval dan.

Dus het ligt niet aan mn netwerk...
Ook een firmware update van mn marantz wil zo niet lukken...

Via google soortgelijke verhalen gelezen maar gn oplossing
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb geen Marantz maar een Nad. Daar kan ik gewoon via de menu spotify gebruiken. Ondanks het grote mooie scherm is dat niet zo praktisch en doe ik dit via mijn gsm.

Wat daarbij opvalt is dat wanneer ik het huis verlaat de muziek ook stopt. Dus ik vermoed dat die connectie met de gsm noodzakelijk is. Als jij daar slechte WiFi hebt kan dit mss het probleem zijn?

Bij Deezer heb ik die optie niet en moet ik de BlueOS app daarvoor gebruiken. Wanneer ik dit zo doe blijft de muziek wel spelen ook al verlaat ik de woning.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik heb een Denon en NAD. Op beide werkt Spotify Connect zonder problemen.
Vroeger wel eens gehad dat de Denon niet meer wou werken met Spotify. Moest dan de stekker er uit halen voor een minuutje en daarna geen problemen meer gehad.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Yamaha hier, spotify werkt zonder problemen. Kan spotify ook rechtstreeks op de versterker bedienen en afspelen zonder app op de gsm.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb geen Marantz maar een Nad. Daar kan ik gewoon via de menu spotify gebruiken. Ondanks het grote mooie scherm is dat niet zo praktisch en doe ik dit via mijn gsm.

Wat daarbij opvalt is dat wanneer ik het huis verlaat de muziek ook stopt. Dus ik vermoed dat die connectie met de gsm noodzakelijk is. Als jij daar slechte WiFi hebt kan dit mss het probleem zijn?

Bij Deezer heb ik die optie niet en moet ik de BlueOS app daarvoor gebruiken. Wanneer ik dit zo doe blijft de muziek wel spelen ook al verlaat ik de woning.
Het ligt niet aan de wifi, want andere zaken ik vandaar perfect bedienen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nogmaals, ik vermoed iets met de firmware eigenlijk, want het updaten lukt ook niet meer
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Kan ie überhaupt nog connectie maken/ ontvangen met het internet?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Kan ie überhaupt nog connectie maken/ ontvangen met het internet?
Neen dat zeg ik net..
geen updates .. niks 0

Ik zie hem in mijn unifi controller staan...
Als ik op mn marantz naar setup>network>information ga
En dan kijk onder ip adres, zie ik een ip adres, maar om de de minuut staat hij er, en dan weer niet.

(nogmaals dit op verschillende kabels)

De webui op dat ipadres geeft geen pagina

Onder network>information> connection staat er wired, maar soms ook leeg.
Kun je een firmware update doen zonder dat je netwerk hebt?
Of zou je daarmee wachten?
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zal nog es proberen op wifi, ben ff aant strugglen om hoofdletters te typen via de remote
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
kan aan een aantal zaken liggen, ofwel iets op je marantz ( mischien eens resetten?) ofwel heb je ergens in je netwerk config communicatie verhinderend van en/of naar het internet. Mogelijk derde optie is dat er iets stuk is in de poort op de switch ( maar das wel heel uitzonderlijk)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zal vooral het eerste zijn, ik ben 300% zeker dat het niet mn netwerk is (nogmaals)
poort op de switch is het ook niet, heb het op alle poorten

Maar soit ergens iets op de marantz dus
Ondertussen antennes erop gezet en connectie gemaakt met wifi
hij zegt connected, echter de webui nog steeds onbereikbaar, checken op updates lukt nu soms, hoewel terug niet altijd

Zeer vreemd allemaal
Via spotify connect lukt nog niet
Dit moet ik niet activeren toch?

Kan nu ook afspelen op bluetooth, das eigenlijk nu wel handig.. maar zou toch ook graag stabiele netwerk connectie hebben
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Een tijdje geleden zijn er problemen geweest met Spotify, een mogelijke oplossing was een andere DNS server instellen, maar volgens mij was dit al opgelost door Spotify.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
arcam sw problemen zou ik niet veralgemenen naar andere merken of de schuld schuiven in spotify.
Meestal zijn dat tijdelijke problemen, omdat leveranciers van HW producten die niet kunnen bijbenen met de snelheid waarmee spotify updates uitbrengt. De oplossing komt erwel maar kan een tijdje duren.
 
Laatst bewerkt:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Uit dat topic bleek dat het een algemeen probleem was.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
In gesprekken met Marcel, hij vermoedt een netwerkkaart defect (denk ik ook)