• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Netflix komt naar België

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
luckske zei:
Laptop gaat zeker werken als tijdelijke oplossing. De 2 toestellen zijn gewoon 2 gelijktijdige streams, toestellen zoveel als je wilt.
Thnx, Morgen de laptop als 2de toestel eens actieveren voor Netflix
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
ik kan me niet herinneren dat je een toestel moest aktiveren voor netflix? Je kan gewoon tot max 2 toestellen tegelijk verbinden vermoed ik. Wij gebruiken 3 toestellen maar niet gelijktijdig. Ben er voor series toch echt wel tevreden van. Voor films gebruik ik het niet echt wegens niet recent genoeg en geluidskwaliteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Idd, je hoeft niks te activeren. Hij kijkt gewoon hoeveel toestellen er gelijktijdig aan het streamen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen al enkele dagen een Netflix gebruiker. Als ik mijn eerste bevindingen hier even kort samenvat, dan is het aanbod van recente films wel zeer mager te noemen
2639.png
Op dit punt ook geen waardig alternatief voor mijn huidige film collectie. Zelfs diverse series die mijn vrouw hier volgt staan ruimschoots achter.

Het surroundgeluid, is ook maar zeer platjes te noemen, maar dat hadden we hier eerder al ondervonden en besproken. Ik vrees dat het bij een gratis maandje Netflix dan ook zal blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Voor series vind ik het echt prima. Daarvoor is het eigenlijk ook bedoelt zeggen ze zelf. Vooral nieuwe series ontdekken is zalig en heeeel veel keuze. Ze staan bij de nieuwe idd wel wat achter. Maar voor nieuwe series zoals al gezegd, super. Voor films vind ik het ook maar niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

kristof1982

New Member
11 nov 2014
9
0
4
EIgen Kweek staat er nu ook op, was al ff op zoek naar de dvds voor weinig geld, dus dat hoeft al niet meer
263a.png
Ik vind het wel postief dat ze recente vlaamse series erop zetten.

Ook stargate atlantis is nieuw, heb ik ooit al eens gezien, alleen het laatste seizoen niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Idd ben met arrow gestart, lijkt ook nog leuk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Ik krijg grijze haren van die netflix: de kwaliteit vind ik echt ondermaats, zeker als ze HD/UHD voorstellen. Via mijn htpc en marantz bd speler is de kwaliteit echt belabberd. Via de samsung UHD netflix app is het stukken beter (over wifi zelfs), maar ook niet om te zeggen waauw, is dat nu echt HD/UHD. Ik zit met een 150Mbit lijn zonder enige issues. Ik snap het niet goed. Of moet ik naar een abo van "4 schermen + HD", ipv "2 schermen + HD"? Iemand een idee? tenkjoe!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik heb het abbo voor 2 schermen.nbeeldkwaliteit is prima, geluid ok.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
UHD is niet beschikbaar in het abbo met 2 schermen. Dat is enkel in het 4 schermen abbo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Joske007 zei:
Ik vrees dat het bij een gratis maandje Netflix dan ook zal blijven.
Ik heb niet de indruk dat Netflix hier in Belgie een pottenbreker is of er veel "evolutie" inzit qua gebruikers. Als ik zo naar wat grafiekjes kijk van onze backbones mbt Netflix is dat een behoorlijke "constante" eigenlijk die welliswaar is beginnen groeien enkele maanden terug maar nu eigenlijk redelijk constant blijft en voorspelbaar is.

Hell, "Google" (alle samen hé, ook Youtube etc) trekt veul meer traffiek hoor
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
jvanhambelgium zei:
Ik heb niet de indruk dat Netflix hier in Belgie een pottenbreker is of er veel "evolutie" inzit qua gebruikers.
Dat was dan ook te verwachten, er is weinig reclame voor Netflix in België en jan met de pet op kent er te weinig van om het te gebruiken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Netflix moet het ook vooral hebben van WOM (Word of Mouth) - dat is hun tactiek ook geweest in de US (lage marketing uitgifte)

Ik ken ook enkele mensen die met plezier kijken naar Netflix, zelfs zo hevig dat ze hun TV abonnement er wel voor wouden opzeggen, maar dit zijn de mensen die het verschil niet zouden zien tussen SD en HD. Zij kijken hun series week voor week op TV, voor hun is het aanbod dan ook meer dan voldoende.

Ik denk dat dit nu ook de doelgroep is die niet van hun eigen zullen ondernemen om Netflix te nemen, dat klinkt erg exotisch voor hun. Misschien daarom niet zo een geweldige groei? Hoewel ik me herinner ooit eens gelezen te hebben dat ook in US de groei niet explosief was.

De meeste van mijn leeftijdsgenoten hebben geen 8 euro per maand over om te betalen voor films of series. Het enige wat ik daar constant hoor is popcorn time.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
broodro0ster zei:
UHD is niet beschikbaar in het abbo met 2 schermen. Dat is enkel in het 4 schermen abbo.
Ok, ik zie het nu ook,inderdaad geen UHD op dat abo - merci! Vanavond eens proberen zie.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat zelfs HD enkel via de samsung tv app er wat degelijk uitziet en op de blu ray (zelfs pixels) en op de htpc gewoon niet goed genoeg (gaan beiden over AV ook).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Is het 4K aanbod op Netflix niet ongelofelijk schaars?
ToothLess zei:
Ik blijf het wel vreemd vinden dat zelfs HD enkel via de samsung tv app er wat degelijk uitziet en op de blu ray (zelfs pixels) en op de htpc gewoon niet goed genoeg (gaan beiden over AV ook).
Normaal is de kwaliteit best in orde, vb hier met een cheap-ass Sony BD speler (BDP-S1200) krijg ik Full HD en Dolby Digital+

Misschien heeft je BD speler een oudere Netflix app en/of is gelimiteerd tot 720p? Niet alle spelers kunnen 1080p met DD+ En draait je HTPC windows 8? Ik dacht dat enkel de Windows 8 metro app in Full HD kan streamen en je browser tot 720p.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
luckske zei:
Is het 4K aanbod op Netflix niet ongelofelijk schaars?
Normaal is de kwaliteit best in orde, vb hier met een cheap-ass Sony BD speler (BDP-S1200) krijg ik Full HD en Dolby Digital+ Misschien heeft je BD speler een oudere Netflix app en/of is gelimiteerd tot 720p? Niet alle spelers kunnen 1080p met DD+ En draait je HTPC windows 8? Ik dacht dat enkel de Windows 8 metro app in Full HD kan streamen en je browser tot 720p.
Ok, na wat uitvissen; het abo met 4 schermen geeft het beste beeld. Op de marantz ud7007 moet je even wachten tot de buffer volgeladen is om degelijk beeld te krijgen - ik was wat te ongeduldig precies
263a.png
Op de samsung TV gaat dat wat sneller. Resultaat is nu hetzelfde. Op de htpc met win7 prof krijg je maar max 720p en geen meerkanaals audio. Netflix geeft dit niet door aan silverlight.

Heb dan maar windows 8 prof er opgezwierd en de netflix app daar doet het wel OK.

Maar bon, echte full HD/UHD heb ik toch nog niet gezien hoor. Maar soit, voor dat bedragje legaal kijken wat je wil, daar mogen we niet over zagen
263a.png
Hier kan ik mee verder. thx!
 
Laatst bewerkt door een moderator: