• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Netwerk vaste pc doet raar

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Probleem is als volgt

Kopieer ik van unraid naar mn wind 10 desktop haal ik snelheid van +- 50 MB/s (pc is bekabeld) Doe ik de omgekeerde werking naar unraid (zowel disk die cache gebruikt of rechtstreek naar de cache) dan haal ik amper 2 MB/s


Doe ik hetzelfde maar van mn laptop naar unraid via wifi die geen gigabit is dan haal ik een vaste 5 MB/s wat normaal is dacht ik via wifi

Wat is er mis?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Mogelijks, maar van dit soort problemen die niet altijd simpel zijn op te lossen zonder proberen,fora-lezen,proberen,fora-lezen etc. 2MB/sec is dan ook belachelijk traag, mijn polshorloge doet snellere transfers
1f608.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Mogelijks, maar van dit soort problemen die niet altijd simpel zijn op te lossen zonder proberen,fora-lezen,proberen,fora-lezen etc. 2MB/sec is dan ook belachelijk traag, mijn polshorloge doet snellere transfers
1f608.png
ja krijg het op mn heupen, waarom is het omgekeerd wel zo snel daar snap ik nougaballen van
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
niemand ideetjes and"ers?

Dit kan niet temaken hebben met het feit dat ik mn windows nog moet valideren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
niemand ideetjes and"ers?

Dit kan niet temaken hebben met het feit dat ik mn windows nog moet valideren?
Nope, zéér onwaarschijnlijk. Heb je al eens met andere protocols getest ? Want je transfers zijn met "fileshare" op windows ? (dus CIFS protocol) Heb je mogelijk om naar je unraid eens FTP te proberen enz ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik ben niet zo'n krak
1f609.png
Nee geen ftp geprobeerd

Ik zal vanavond es kijken of het in een ander utp leiding kan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Al ne keer ontstopper in uw leidingen gedaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
al eens een andere netwerkkabel geprobeerd ? of een upload limiter die aanstaat in je router ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
ilstino zei:
al eens een andere netwerkkabel geprobeerd ? of een upload limiter die aanstaat in je router ?
aan mn netwerkkabel (tss pc en aansluiting) zal het niet liggen, die is splinternieuw kan wel aan de aansluiting vd kabel in de muur liggen, tis dat dat ik ga testen

upload limiter , nee dat is het niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Anders moet je om te testen ook eens de laptop bekabeld aansluiten (via dezelfde kabel als waar de computer in zat)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Da gaat niet want die heeft helaas geen gigabit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Maakt toch niet uit? Je wil zien als die boven de 2MB/D komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Getest met windows 10 laptop (die geen gigabit heeft) daar haal ik 10-11 MB/s heb dan andere utp lijn geprobeerd , zelfde speed dus daar ligt het niet aan Tligt dus puur aan de pc terug de desktop geprobeerd amper 2 MB/S Windows staat op mn SSD, en ik probeer van mn tweede gewone schijf te kopieren nr unraid Hij start aan 85 MB/S en zakt direct tot 2 MB/s kom zot

die fix geprobeerd, helpt niks
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
12.5MB/s is in theorie de maximale snelheid die kunt halen op een 100mbit lijn. 10-11MB/s is dus normaal en goed op die laptop
263a.png


Het probleem ligt dus bij de desktop computer en niet bij uw "leidingen" of switch/router.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Daar was ik ook al uit. Wat is er dan mis met die win10 pc Onder win7 had ik geen troubles.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
als je hebt geupgrade naar win 10 effe checken of uw lan drivers wel win 10 compatible zijn , desnoods herinstaleren ( de lan drivers)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Probeer eens een file te transferren van je SSD schijf naar de Unraid. Zo weet je ook al dat het niet de harde schijf is of iets met de SATA aansluiting op je moederbord. Misschien kan je ook de harde schijf eens aansluiten op een andere SATA connectie.


Zo'n problemen oplossen werkt meestal gewoon door onderdelen te gaan elimineren.



Op een ander forum zie ik iemand die een clean format gedaan heeft van W10 en het was opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
oops - staat hierbonven al in een link blijkbaar
263a.png
hebt ge die Write-cache Buffer Flushing nu al geprobeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator: