• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

OLED tv's

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Kan ik op de hdmi kabel zelf, aflezen of deze geschikt is voor 4k?

Tot hdmi 2.1 heb je geen nieuwe kabels nodig en de hdmi 2.1 connectie is nog nergens te vinden en dus zit je nog goed :)
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Kan ik op de hdmi kabel zelf, aflezen of deze geschikt is voor 4k?
Hoe lang is uw kabel? Zoals demon demon al aangaf is normaal elke high speed HDMI goed genoeg voor Ultra HD - alleen in de praktijk werken sommige niet, maar dat is vooral op langere afstanden. Dus een korte afstand zit meestal wel goed.

Anders zijn deze wel een goede oplossing: HDMI kabel - professioneel op Allekabels - ik heb de 6m en werkt perfect met 4k 60hz 4:4:4
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoe lang is uw kabel? Zoals demon demon al aangaf is normaal elke high speed HDMI goed genoeg voor Ultra HD - alleen in de praktijk werken sommige niet, maar dat is vooral op langere afstanden. Dus een korte afstand zit meestal wel goed.

Anders zijn deze wel een goede oplossing: HDMI kabel - professioneel op Allekabels - ik heb de 6m en werkt perfect met 4k 60hz 4:4:4
Ik zou er 2 van 3m moeten hebben gezien de ingangen nu aan de zijkant zitten.
De meeste die ik heb zijn 1,5m
Bij allekabels.nl ga ik die morgen nooit hebben
Vdbore is pokkeduur vr een hdmi kabel
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik zou er 2 van 3m moeten hebben gezien de ingangen nu aan de zijkant zitten.
De meeste die ik heb zijn 1,5m
Bij allekabels.nl ga ik die morgen nooit hebben
Vdbore is pokkeduur vr een hdmi kabel

Je bestaande kabel moet goed genoeg zijn... ik heb er van 3M van amazon en die waren 6 euro / stuk. Werken nog steeds goed. De kabels van je plasma zouden normaal ook werken ;)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
3,29 euro bij action :) heb direct 3 stuks genomen

image.jpg
 
  • Vind ik leuk
Reactions: demon

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je bestaande kabel moet goed genoeg zijn... ik heb er van 3M van amazon en die waren 6 euro / stuk. Werken nog steeds goed. De kabels van je plasma zouden normaal ook werken ;)
Die zijn niet lang genoeg, zaten achteraan en dat is nu al krap.. Straks aan de zijkant dus..
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Met de film Billy Lynn's Long Halftime Walk kan je testen of je HDMI kabels 'future proof' zijn. Film is 4k 60fps en gebruikt daardoor de volledige 18.2gbps van de kabel - als de kabel dit doorgeeft kan je alles spelen zonder problemen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Met de film Billy Lynn's Long Halftime Walk kan je testen of je HDMI kabels 'future proof' zijn. Film is 4k 60fps en gebruikt daardoor de volledige 18.2gbps van de kabel - als de kabel dit doorgeeft kan je alles spelen zonder problemen.
Er staat op achterkant ondersteund tot 3840x2160 bij 24/25/30 hz en 4096x2160 bij 24hz

Dus niet goed dan want geen60? , kzal dan toch aan een dure kabel liggen v 40 euro
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dat gaat goed zijn voor het merendeel van de content, er is op dit moment praktisch geen 60fps content - maar als ge toch nieuwe moet kopen is het wel interessant de kabels te kopen die zeker meegaan. Maar zou zeggen, probeer het gewoon eens met die van de Action; kans is dat ze gewoon gaan werken hoor.

En 3m HDMI die werkt bij Allekabels is 25 euro en voor 22u besteld, morgen in huis - ze verzenden met PostNL.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Allez Skank, - dat moest ge toch op voorhand besteld hebben :):)
Ik gebruik Ibra hdmi kabels - mooi spul en kost "niets". Werkt perfect over 4K@60Hz - via amazon te bestellen.
Alleen > 8m geven ze er de brui aan. Voor de HT heb ik echt wel een fiber moeten leggen.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yep, ook ik sluit me aan bij de OLED-Club :cool:

Nu heb ik bij de lokale winkel achter de hoek toch nog een deal kunnen sluiten voor €1.599 inclusief een zeer nette 4k kabel erbij, en deze is zonet netjes aan de deur afgeleverd :D Mijn avond is alvast gevuld :D
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Aangezien de meeste tv's nooit recht uit de doos het mooiste plaatje tevoorschijn toveren, zal ik eens moeten googelen wat de beste settings zoal zijn.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bummer! Mn beugel past niet! Volgens vogels wel maar nope!
Hij komt 5 cm te laag, ja je zou hem kunnen ophangen maar zicht is het niet
Welke beugel raden jullie aan voor deze tv?
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Aanrader is de AVS HD709 calibratie disc - kan je gratis downloaden https://calman.spectracal.com/downloads-pattern-discs.html

Dit is voor SDR, voor HDR is er ook eentje maar kost 70euro ofzo.

Kunt dat trouwens gewoon op het oog doen, natuurlijk zal dat nooit zo correct zijn als met een meter, maar vermoed toch beter dan gewoon over te nemen van het internet - de panelen verschillen toch altijd wat.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
S stijn
Kan je de tv in afwachting van de juiste beugel niet voorlopig op een tafeltje / meubel plaatsen?

Bedankt Luc :)
Misschien dat dit dezelfde settings zijn in pdf
KLIK
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
S stijn
Kan je de tv in afwachting van de juiste beugel niet voorlopig op een tafeltje / meubel plaatsen?

Bedankt Luc :)
Misschien dat dit dezelfde settings zijn in pdf
KLIK

Heb ik gedaan, speelt nu
Grats met je aankoop
Settings heb ik al gepost
Eerst een beugel nu
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Tijd om een nieuw topic te openen, wie heeft er nog geen OLED? ????
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank