• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Oppo'tje

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Hi guys,

Ik overweeg de aanschaf van een Oppo 105D - omdat ik ook wel eens een cd/sacd luister en gezien het ding wel een degelijk dac blijkt te hebben. Ik vraag me af of ik die speler eigenlijk als processor kan gaan gebruiken, ter vervanging van de AV receiver dus. Als ik gewoon een hdmi switch bijkoop, hebben we dan eigenlijk geen kwalitatiever toestel dan de gemiddeld AV receiver van 1500€ ? Is er op die oppo een volume control (digitaal dan), weet iemand dat? Iemand een idee naar welke processor je moet uitkijken om een soortgelijk surround geluid vd 105D binnen te halen?

thx!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Denk niet dat de oppo bedoelt is als processor...heeft geen versterking gedeelte en dus ook geen volumeregeling volgens ikke. Is een goeie schijfjesspeler met streaming mogelijkheden maar dan ook niet meer....

In principe is iedere reciever geschikt maar je moet gewoon instellen dat de oppo decodeerd en de reciever gewoon versterkt. ( dacht dat dat pcm mode noemt. )

Soit,kan verkeerd zijn maar heb nog geen enkele oppo zelfstandig zien werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
skoebiedoe zei:
Denk niet dat de oppo bedoelt is als processor...heeft geen versterking gedeelte en dus ook geen volumeregeling volgens ikke. Is een goeie schijfjesspeler met streaming mogelijkheden maar dan ook niet meer....

In principe is iedere reciever geschikt maar je moet gewoon instellen dat de oppo decodeerd en de reciever gewoon versterkt. ( dacht dat dat pcm mode noemt. )

Soit,kan verkeerd zijn maar heb nog geen enkele oppo zelfstandig zien werken.
Gezien er een hdmi in is kan je die zeker gebruiken als processor hé - zal alleen afhangen hoe je volume regelt, versterking is niet nodig gezien ik aparte einbakken heb. Of misschien een hdmi switch waar je volume op kan regelen
1f615.png


Merci Stiibun - 'k probeer hier dan eens iets te vragen en dan sturen ze me terug naar htforum - lol
1f609.png
Merci, i'll check!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Hmmm, iemand ervaring met een Denon DBT-3313 of Marantz UD-7007 of Pana BDT700EG? Ben er nog niet uit of Oppo the way to go is, vooral omdat ik al eens 2x een zgn "high end" speler kocht die na de garantie periode er de brui aan gaf en ik toch nog altijd de indruk heb dat video na anderhalf/2 jaar nog verbetert - zelfs in toestellen van max 300€.
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: