• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Opzoek naar een Surround setje rond de 300 euro's

Domi

New Member
8 okt 2015
1
0
4
Hey iedereen,

Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> weg van het standaard tv geluid zodat we onze films, muziek, ps4 en wii met meer gevoel kunnen beluisteren

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? Heb nu een budget van 300-400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? totale nieuwkomer hierin

Wat denk je allemaal nodig te hebben? cinema effect is leuk maar vermoed dat mijn budget hier niet goed voor is

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? nee

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
genoeg HDMI poorten voor de digibox, ps4, als het mogelijk is ook onze chromecast stick. al te veel ruimte hebben we niet en graag zou ik ook niveel kabels willen zien op onze vloer. alles is ongeveer 5jaar geleden geschilderd enzo en hoopte misschien op zoveel mogelijk via draad of tot in hoevere dit kan.

hopelijk hebben jullie genoeg info hiermee en anders komen we er wel uit vermoed ik
263a.png


Greets Domi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
300-400 euro? Sorry maar ik ga bot zijn.

Spaar je geld ! Weggesmeten geld, dat had je dan in een betere tv die betere audio deed, gestoken


Nee sorry 300 a 400 is echt te zot voor woorden Straks willen mensen nog een home cinema voor 100 euro...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
We zijn toch allemaal zo begonnen?

Ik heb voor 250-350 toch al soundbars met subwoofer gehoord die 100x beter klinken als TV geluid. Als dat je maximale budget is, zou ik dat kopen.

Een surround set van 300-400euro zou ik wel links laten liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik niet, sorry Immo weggesmeten geld Steek die 300 dan in een betere tv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
pioneer htp 073 @199€ 5.1 surround receiver met speakers bij , kan je laters speakers nog upgraden , is een leuk begin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
ilstino zei:
pioneer htp 073 @199€ 5.1 surround receiver met speakers bij , kan je laters speakers nog upgraden , is een leuk begin
Spaar je geld, en koop geen zo'n broldingen ! Echt niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
als startsetje met beperkt budget is dit echt wel een leuk setje hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Meningen verschillen Maar 9/10 zal topicstarter toch zn ding doen voor dat geld. Om het binnen 2j gewoon de deur uit te gooien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Domi,

Als het de bedoeling is om “enkel” wat beter geluid te krijgen dan een standaard TV dan denk ik dat je met 300 a 400 Euro beter af bent met een Soundbar dan met een surround set. Ik zou dan iets zoeken bij merken zoals sony, Yamaha, denon, etc... .

Wil je toch gaan voor een volwaardige “surround sound” opstelling, dan zal je een kompromies moeten maken:
  • Als je een surround setje koopt van 300 Euro, zit je echt aan de onderkant van de markt. Hou er rekening mee dat de producent heeft moeten inboeten op functies en kwaliteit. Met name het aantal HDMI poorten kan beperkt zijn, alsook ondersteuning van dolby standaarden etc... . Kan je daar mee leven, en heb je een niet al te groote ruimte (minder dan 30m²) dan kan je toch een behoorlijk resultaat boeken. Ler er dan wel op een systeem met een relatief “ grote” centerspeaker en met satelliet luidsprekers met 2 konussen (vb. Samsung HT-J5500). Hou er ook rekening mee dat je in deze prijsklasse steeds een subwoofer zal nodig hebben, en dat deze ook zichtbaar en vooraan naasst je TV zal moeten staan. Ik neem hierbij aan dat je dit systeem enkel/vnml. voor TV geluid gaat gebruiken en niet stereo muziek...
  • Kan je toch materiaal recupereren, vb. een paar “oude” luidsprekers, dan kan je voor jouw budget mits wat zoekwerk een degelijke AVR kopen. Die sluit je aan op je TV, digibox etc... en koppel je op je oude luidprekers. Het voordeel is dat je meer HDMI poorten zal hebben en dat de versterker metteen een goede basis is om verder mee te werken. In een tweede fase kan je dan uitkijken naar een set luidsprekers etc...Door de luidspekers apart te kopen kan je die beter afstemmen op je behoeftes. Je kan opteren voor een basis set (vb. 500 Euro) of je kan gaan voor een meer exclusieve afwerking. Heb je een grootte ruimte en /of luister je ook veel nar muziek, dan kan je opteren voor luidspreker set een beter bereik en gevoeligheid..etc... Wat de meeste "beginnelingen" niet weten is dat de luidsprekers het belangrijkste onderdeel zijn in je installatie, en dat je hier een enorme keuze in hebt. En dat de prijzen varieren van een paar honderd euro tot meerdere duizenden euros/stuk. Voor ieder wat wils. Wil je die richting uitgaan, dan kunnen we je daar zeker bij helpen.
  • Je trekt je budget metteen op naar 700 a 1000 Euro. Dit zal je toelaten om in te stappen in de midden-klasse. Voor deze prijs vind je al betere soundbars en kan je gaan voor een geplitste aankoop: dus een aparte AVR met een goede basis surround sound luidspreker set vb. klipsch kwintet, etc..), of een paar degelijke boekenplankluidsprekers.
Laat ons eens weten welke optie je voorkeur geniet, en vertel ons ook eens hoe groot de ruimte is waarin je wil genieten van films en muziek. We kunnen je dan verder helpen in de juiste richting...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Zoals Krikri zegt ,verhoog uw budget naar pakweg 700 a 1000€ en begin te "bouwen" op uw eigen tempo ,desnoods met tweedehands materiaal.Met dat geld kan je al een mooi stereo setje samenstellen imo (avr + 2 speakers) Voor 300€ heb je echt niks als surround ,weggesmeten geld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Totaal,niet akkoord met de meningen hierboven. Mensen durven hier toch wat te verwaand doen. Topic starter geeft aan dat er geen budget is en zelf goed beseft dat hij voor dat budget geen echt cinema geluid zal hebben. Wel wil hij vooruitgaan tov dat tv geluid. Is binnen dat budget perfect mogelijk. Heb in het begin paar jaartjes echt genoten van mijn z5500 setje van logitech. Later is er dan nog tijd genoeg om indien gewenst dieper te gaan. Ok dan ben je 3 of 400 euro kwijt maar je hebt dan toch ook al enkele jaren leuk geluid gehad. Niets laten aanpraten dat je nu niet wil uitgeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ook juist wat djaxx zegt natuurlijk ,maar het probleem hier is denk ik dat de TS weinig info geeft. Is de ts een 'arme student' met een budget van 300-400 € die graag film ziet en een betere sound wil of iemand die niet beter weet en zegt : hey ,ik wil een killer surround sound om naar m'n films te kijken en ik heb 300€ beschikbaar en ik weet niet beter en dit moet het maar doen! Wat meer info zou wel beter zijn imo

Maar met 300-400 zal je waarschijnlijk wel een degelijke soundbar kunnen kopen die veel beter presteert dan je tv speakers.
 
Laatst bewerkt door een moderator: