• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips Hue

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Niemand die de kodi addon gebruikt..

Waarom jezelf beperken tot Kodi? Je kan de lichten ook doen branden als je thuiskomt of ze een warmere kleur geven wanneer het avond wordt (Flux achtig). Ik persoonlijk heb geen zin om een extra addon te gebruiken die mijn lichten bediend, als ik ze al elders geautomatiseerd heb :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik gebruik de Kodi addon. Maar vond die niet zo goed. Zeker niet als je wil dat er en ambilight scene gemaakt wordt dat meegaat met de beelden. Ik veronderstel wel dat de native ambilight op een Philips TV aangenamer is. Tegenwoordig kan je ook de HDMI sync box kopen van Hue.


Ik heb zelf al redelijk veel Hue lichten..

2 buiten aan mijn poort + buitensensor
4 E14 White Ambiance + sensor voor inkomhal
3 GU10 + 2 E27 White Ambiance + sensor voor keuken
2m + 1m color strip achter mijn TV
3 GU10 color wandverlichting
3 GU10 color in mijn living
5 GU10 color in een lichtbalk ook in de living.

Binnenkort wil ik nog de spotjes in mijn berging + sensor plaatsen.
In de eetkamer had ik graag die nieuwe filament lampen gebruikt.
Bureau graag 3 GU10 color spotjes.
Nog een E27 color voor leeslamp in zetel.

Verslavend speelgoed...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Iemand deze al te koop gezien ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Iemand deze al te koop gezien ?

Met batterij dan?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Denk het niet, hoop systeem zoals de Hue tap. Maar heb het nog niet gezien. Komt maar eind oktober uit dacht ik.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Acties op amazon.de op Hue verlichting.. 50 euro voor de strip van 2 + 1m. Maar ook andere Hue acties
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mmm die lsc dingen zijn even goe, en de helft goedkoper en geen hub nodig
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Mmm die lsc dingen zijn even goe, en de helft goedkoper en geen hub nodig
Tja ik ben geen voorstanden van "Wifi" voor Home Automation.
Zwave & Zigbee zijn wat mij betreft een pak betrouwbaarder, minder storingsgevoeliger, betere range (868Mhz <> 2.4Ghz) een pak zuiniger! (zeker van belang voor battery-operated devices)
Zo'n Wifi dingen hebben geen concept van routing/repeater en dus heb je mogelijk plekken in huis met "slechtere" verbinding.

Ik blijf nog even bij ZWAVE(+)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Verdikke
Mn buitenverlichting heeft het begeven.
3 spots.
Blijkbaar verlies op de kabel zelf.. (die is niet te vervangen helaas)

Ik overweeg om nu 3 buitenspots van hue te nemen, volgens mij had Jake die?
Bedenkingen:
- hoe moet het wifi bereik daar in de tuin zijn? Geven ze elkaar door?
- Mag de bekabeling onder de grond? (dat is de reden van de huidige buitenspots die kapot zijn)
- of kan ik net zo goed ander armatuur en gewoon hue spots erin?
- kun je de lampen vervangen als die hue buitenverlichting kapot is?
- misschien handig nu met black friday actie? (dan eventueel nog icm ecocheques)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
HUE werkt niet WIFI ! Dat is ZIGBEE.
Zigbee zit oa ook wel in de 2.4Ghz "band" (maar ook de 868) maar heeft verder niks met Wifi te maken. Transmissie-snelheid is trouwens maar enkele honderden kilobits/sec ;-)

Dus je moet goed bereik hebben tussen HUB <-> HUE-lampen.
Kabel mag zeker in de grond, maar hangt er wat vanaf hoe kwaliteitsvol die is. In een beschermende buis altijd een +
Een HUE-lamp heeft enkel maar spanning nodig hé. Dus eenders welk armatuur dat 220V heeft en de correct socket (vb GU10) is bruikbaar.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
HUE werkt niet WIFI ! Dat is ZIGBEE.
Zigbee zit oa ook wel in de 2.4Ghz "band" (maar ook de 868) maar heeft verder niks met Wifi te maken. Transmissie-snelheid is trouwens maar enkele honderden kilobits/sec ;-)

Dus je moet goed bereik hebben tussen HUB <-> HUE-lampen.
Kabel mag zeker in de grond, maar hangt er wat vanaf hoe kwaliteitsvol die is. In een beschermende buis altijd een +
Een HUE-lamp heeft enkel maar spanning nodig hé. Dus eenders welk armatuur dat 220V heeft en de correct socket (vb GU10) is bruikbaar.

Klopt ja sorry geen wifi maar zigbee dus
Vraag blijft hetzelfde hoor... Hoe weet ik dat die hub zo ver zal raken?
staat nu in kast(tv) die zo'n 5m van het venster naar de tuin staat, dan nog eens een meter of max 15m? tot eerste lamp

Ja die kabel is echt moeilijk, de huidige waren ook buitenlampen maar blijkbaar is het verschil in kabel wel belangrijk

En dan blijft nog de vraag, die armaturen kopen, of zelf armaturen en hue lampen erin
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ja ,ik heb 6 van die Lily spots in m'n tuin
-Wifi speelt niet zoveel een rol dacht ik want ze zijn onder elkaar verbonden.Dus ja ze geven elkaar door.
-Bekabeling onder de grond ? No problemo.
-Lampen vervangen als ze stuk zijn zal niet lukken dacht ik ,het zal een gevalletje van armatuur+ lamp vervangen zijn.
-Black Friday actie ?Zelf heb ik nog niks interessants gezien naar korting toe op de buitenverlichting en ik hou die nochtans in het oog want ik zou eigenlijk m'n buitenverlichting verder willen uitbreiden.

M'n buitenverlichting heb ik nu een goed jaar in tuin en ben er super tevreden van ,works like a charm :)
Maar dat mag eigenlijk wel voor die prijs hé ;)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Zal wel lukken peis ik. Tot een 30m denk ik dat je geen probleem gaat hebben. Echter ... waarom ni gewoon effe snel met een lampke testen ? Echt geen E14 HUE lampke liggen dat je met verlenkabel effe kan testen als je ongerust bent ?

In onze (achter) tuin heb ik eigenlijk gewoon eenvoudige GU10 "prikspots" gestoken.Wel gewoon (dimbare) LED's en aan het terras onder de grond zit een pot met een Fibaro ZWAVE Dimmer Module 2" erin. Op deze moment 10% dimstand wat meer als voldoende is voor wat indirect licht.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zal wel lukken peis ik. Tot een 30m denk ik dat je geen probleem gaat hebben. Echter ... waarom ni gewoon effe snel met een lampke testen ? Echt geen E14 HUE lampke liggen dat je met verlenkabel effe kan testen als je ongerust bent ?

In onze (achter) tuin heb ik eigenlijk gewoon eenvoudige GU10 "prikspots" gestoken.Wel gewoon (dimbare) LED's en aan het terras onder de grond zit een pot met een Fibaro ZWAVE Dimmer Module 2" erin. Op deze moment 10% dimstand wat meer als voldoende is voor wat indirect licht.


Nee heb enkel nog maar 4 gu10 spots van hue, en 2x e14 van lsc (achteraf mss toch beter nie gedaan)

Wel goed idee om die buiten te testen, ff nadenken of ik die spot niet naar buiten kan brengen