• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Php en mysql

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik zou voor het werk een documentje moeten maken die makkelijk aan te passen is. Ik dacht bv om een webpagina te maken met invulvelden (inputpagina) die dan de outputpagina op een server bepaald.

Ik dacht dat ik hiervoor dus een php pagina nodig heb met mysql erachter en over https

Is dit moeilijk realiseerbaar? hoe begin ik hieraan?

ik wil iets als volgt maken

 

Bijlagen

  • infoscherm.jpg
    infoscherm.jpg
    161,8 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Je zoekt het wat te ver.

Google spreadsheet, en je kan rechten geven wie mag aanpassen en wie het alleen mag raadplegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Stiibun zei:
Je zoekt het wat te ver.

Google spreadsheet, en je kan rechten geven wie mag aanpassen en wie het alleen mag raadplegen.
Dat is inderdaad nog de beste oplossing... zoiets in elkaar zetten is wel meer werk dan je denkt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Idd. En fuck forms maken en form checking. Dat is zo'n sucky werkje :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Stiibun zei:
Je zoekt het wat te ver.

Google spreadsheet, en je kan rechten geven wie mag aanpassen en wie het alleen mag raadplegen.
nee, het moet een pagina zijn die je kan raadplegen, een https Niks anders
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Google docs is ook HTTPS en je kunt ook instellen dat het alleen raadplegen mag zijn als een simpele pagina.

Als je zelf iets maakt ga je ook alle security moeten regelen zodat niet de hele wereld jouw pagina kan zien en dan nog hosting en een certificaat zoeken. Die dingen kosten ook geld. En niet te vergeten dat je daar enorm veel tijd zult insteken als je geen voorkennis van die dingen hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Aha, dus google docs eens proberen
263a.png
thx
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Als ik dat met mijn persoonlijke google account doe, kan iedereen dan dit zien? Kan iedereen dan aanpassen? Ik wil niet dat ze bv mn google mails zien enz Enkel die ene pagina Of maak ik dan best een google account aan voor het werk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
@Skank hoe je het ook draait of keert, het is zoals @broodro0ster zegt, als je geen kennis hebt is het hopeloos om zoiets in elkaar te zetten, zelfs met een CMS als wordpress/joomla/Drupal is dit zelfs niet zo eenvoudig..

Dan heb je nog webhosting en het SSL certificaat, wat minstens 10 € / jaar is voor het certificaat alleen, dan heb je nog geen domeinnaam en hosting erbij geteld... Als men dan toch een site wilt, dan moet men erin investeren, dat kost, maar je hebt dan wel iets deftigs.

Soms moet je het wiel niet willen heruitvinden en gebruik maken van reeds bestaande oplossingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Skank zei:
Als ik dat met mijn persoonlijke google account doe, kan iedereen dan dit zien? Kan iedereen dan aanpassen? Ik wil niet dat ze bv mn google mails zien enz Enkel die ene pagina Of maak ik dan best een google account aan voor het werk?
Als jullie allemaal dezelfde account gaan gebruiken, dan maak je idd best een nieuwe aan.

Maar je kan ook op jouw eigen account de bestanden aanmaken en dan de security doen. Je kan bv collega A, B en C leesrechten geven en D en E lees- en schrijfrechten geven. Maar dan moeten al die collega's wel een Google account hebben waarop jij hen een uitnodig stuurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ah dus ze hebben wel een google account nodig? Ik kan bv ene aanmaken gratis?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Skank zei:
Ah dus ze hebben wel een google account nodig? Ik kan bv ene aanmaken gratis?
Ja, ofwel maakte nen algemeen aan voor het bedrijf en laat ge daar iedereen mee inloggen. Maar dan hebde wel geen controle over wie wat mag kunnen.

Als iedereen zijn eigen Google account aanmaakt, kun je ze inviteren en dan heb je volledige controle over wie wat kan doen en met welke file.

Google accounts zijn gratis
263a.png
Tenzij je meer storage wilt, maar je hebt 20GB ofzo gratis geloof ik per account.
 
Laatst bewerkt door een moderator: