• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Plasma tv of 4k tv.

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Zit in dubio of ik een Plasma of een 4k tv zal kopen. Ben al reeds in bezit van een Panasonic 46 inch plasma tv ca 6 jaar oud. Maar wil een groter beeld 55 of 60 65 inch. Aan gezien de panasonic er mee stopt met plasma maken worden de aan biedingen steeds kleiner maw wil ik plasma dan moet ik snel zijn. Nu ben ik al een tijd aan het google maar als je prijzen neemt zijn de plasma en 4k geen groot verschil. Maar het gaat bij mij om het beeld plasma blijft natuurlijker en als ik 4k zie krijg ik toch het lcd of leds gevoel of is het een kwestie van instellen. Als je de specificatie zie tussen die twee dan is 4k toch beter. Ben naar mm geweest om te vergelijken. Is er iemand die mij eventueel een richting kan duwen of een tech mening heeft. Alvast vriendelijk bedankt voor de respons. MVG Fred.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Plasma

Als je die uberhaupt nog kan scoren

4k... Er is geen content. Tegen dat het wel zo is.. Zit je weer al verder.

Mm om te vergelijken is absoluut een slecht idee.

Heel onnatuurlijke omgeving.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
In de MM zou ik ook niet vergelijken. Toch niet wat de beeldkwaliteit betreft. De TV's staan daar volgens mij ook zo ingesteld dat de degene die voor hen het meest opbrengt, het meest in het oog springt. Voor beeldkwaliteit kan je best afgaan of professionele vergelijkende reviews online. In een winkel zegt het niet veel. Daar staat geen enkel scherm gekalibreerd. Bij online reviews krijgt je regelmatig wel te zien wat er mogelijk is als je de instellingen aanpast (hoe dicht je bij het ideaal kan komen na kalibratie). Dat geeft een beter beeld van hoe goed het scherm daadwerkelijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Rho en skank vriendelijk bedankt voor jullie snelle respons. Ben er uit word toch Pana Plasma nu je ze nog kopen kan. Inderdaad bij zo een toko moet je niet zijn voor vergelijking. 4k heb je nu niets aan is voor de toekomst er is niets in 4k programma's enz. Veel gegoogled voor spec en vergelijking. Plasma blijft toch het mooiste qua beeld. Was van morgen ff kijken bij MM toch steeds het leds gevoel en zo fel of je in een lichtstraal kijkt. Laat jullie wat weten het geworden is. Nogmaals hartelijk dank. MVG Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
In de MM zou ik ook niet vergelijken. Toch niet wat de beeldkwaliteit betreft. De TV's staan daar volgens mij ook zo ingesteld dat de degene die voor hen het meest opbrengt, het meest in het oog springt. Voor beeldkwaliteit kan je best afgaan of professionele vergelijkende reviews online. In een winkel zegt het niet veel. Daar staat geen enkel scherm gekalibreerd. Bij online reviews krijgt je regelmatig wel te zien wat er mogelijk is als je de instellingen aanpast (hoe dicht je bij het ideaal kan komen na kalibratie). Dat geeft een beter beeld van hoe goed het scherm daadwerkelijk is.
    Klopt ze halen ze gewoon uit de doos en ploffen hem neer. Of ze schroeven de brightness heel erg op zodat de tv lijkt alsof hij heel helder speelt, maar in de thuissituatie is het dan net omgekeerd , en speelt hij net niet mooi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Hoe feller/lichter in MM , hoe slechter het beeld !
 
Laatst bewerkt door een moderator: