• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Projectiescherm inbouw of niet?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Iemand ervaring met een projectiescherm in een vals plafond in te bouwen als kant en klaar inbouwpakket? Of kan men beter opteren voor een standaard tab tensioned scherm en hier een mooie omkasting voor maken.  
projecta-tdrf-electrol-2.jpg
2626_1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Rik, tab-tensioned is ook een rol-scherm hé. Of bedoel je dat met "standaard tab tensioned" scherm ? Dus ofwel SPANSCHERM (zoals ik er 1 heb) , een ROL scherm of een ROL scherm met TAB-TENSIONING Ik weet niet of er tab-tensioned rol-schermen bestaan in het model zoals hierboven dat dus echt in het plafond gaat verdwijnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Een spanscherm behoort helaas niet tot de mogelijkheden, anders had ik hier zeker voor gekozen. Vandaar dat ik aan een rolscherm gebonden ben en bij deze keuze ook voor een tab tensioned kies, zodat er op lange termijn zeker geen vouwen, blazen, enz.. ontstaan.   Vroeg me alleen af of het de moeite waard is om voor inbouw te kiezen of niet, en vrees dat het ook weer duurder zal worden? Tab tensioned, bestaat ook als inbouw http://www.projectascreens.nl/pages/details.php?groupID=31&taalCode=NL&rID=787
main.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zou zeker tabtensioned nemen voor rolscherm !

Keuze tss al dan niet inbouw.. Hangt v budget af.

Ik. Zou liever wat meer geven aan je projector..

Heb je dan nog geld teveel , kun je gerust voor inbouw gaan.

Maar het is nu ook niet je living he
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Een projector kan niet zonder scherm, beiden worden op hetzelfde moment aangekocht. Wil alleen een goede start hebben en de keuze op voorhand maken tussen een in of opbouw rolscherm. Het rolscherm zou ongeveer een 15cm van de muur komen te hangen, dus net voor de diffusers.   Living of niet afwerking maakt toch het totaalplaatje, hé
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.154
68
58
Anders doen zoals zoveel al gedaan hebben....gewoon een koofje in uw plafond en daar het scherm in wegwerken .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Anders doen zoals zoveel al gedaan hebben....gewoon een koofje in uw plafond en daar het scherm in wegwerken .
Misschien is het wel de beste oplossing?   Zoiets dus
clipper_1328611152_Koof-voor-beamerscherm-2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ja en indien je het nog extremer wil, over gans je plafond verlagen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Die oplossing op het HT-forum lijkt me niet echt handig en vraag me af wanneer het scherm om een of andere reden moet vervangen worden. Je geen probleem hebt wanneer het nieuwe scherm/cassette enkele cm groter is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Allen bedankt voor het meedenken
1f609.png
Nu ik de exacte maten van het rolscherm heb, kan dit helaas niet in het vals plafond weggewerkt worden. Hierdoor blijft er enkel de mogelijkheid over om het rolscherm toch op een of andere manier weg te moeten werken d.m.v. een kooflijst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ik heb thuis een verlaagd plafond met een inbouw scherm verborgen in een nis. (geen spanscherm bij mij) Door dat ik in een appartement woon en geen plaats had voor een HT kamer had ik ook geen andere optie. Het scherm heb ik kunnen op de kop tikken van iemand die hem wegdeed op HTforum. In mijn showcase staan er normaal enkele foto's.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: