• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Reflectie bij projectie

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Dag iedereen

Ik ben momenteel men huis aan het schilderen en we zijn nu aangekomen bij de home cinema kamer; Voorlopig is deze geprimed met een witte glans. Duidelijk is dus dat dit niet ideaal is om te gaan projecteren
1f61b.png
Nu ben ik van plan om een grijze matte verf aan te brengen op het plafond en de muur van het scherm; Vraag me af of dit volstaat of zouden ook de zijmuren (deels?) en de achterwand (waar zetels staan) idealiter een grijze couche moeten krijgen? Ter info: linkerwand heeft groot raam waar al donkergrijs gordijn voor hangt en andere muur zou enkele donkergrijze geluidsabsorberende panelen krijgen; Op de grond komt een groot grijs tapijt;

Alvast bedankt voor jullie input!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Als het een dedicated home theater is, zou ik alles grijs doen en evt. een sfeer kleurtje gebruiken op de achterwand. Ik heb alles donkergrijs gedaan en de achterwand in het donkerrood gedaan. Het verschil was enorm in vergelijking met een witte kamer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Het gaat idd moeten dienen als dedicated home cinema room, maar dan in een van onze slaapkamers (niet in een kelder ofzo); Zou dus functioneel mogen ingekleurd worden maar ook niet meer dan nodig; Vind dit zeer moeilijk in te schatten!
263a.png
Alvast bedankt voor je tip! Het donkerrood is idd een héél mooi kleur voor de achterwand, maar zit met rode cinemazetels dus dat wordt een beetje kleurgevecht..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Inderdaad zoals Brood zegt, de muur waarop je projecteert in een donkere kleur zetten! Komt niet alleen het contrast ten goede, maar je creëert ook meer een tunnel effect voor een meer onderdompelende ervaring in de film. De rest kan je eigenlijk vrij licht laten zodat het toch geen 'donker kot' is en functioneel kan worden ingezet.

Plafond en zijmuren kan je zoals je zei inderdaad opvangen met reflectiepanelen, als je ze groot genoeg maakt dan kan je ze gebruiken om reflectie te minimaliseren en de eerste reflectiepunten aan te pakken. Win win.

Qua kleuren combinaties kan je altijd eens door de verschillende showcase topics gaan, meestal komen de kleuren grijs, rood en bruin terug. Van die rode cinemastoelen gaan daar wel mee samen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Als er al zo'n cinema zetels in komen, hoe wil je dat dan gebruiken als slaapkamer?
1f606.png
Wellicht voor als er een keer iemand bezoek komt? In dat geval zou ik er me niet zoveel van aantrekken. Als er bij mij iemand blijft slapen leg ik die ook in de HT. Poef aan de kant en een matras op de grond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
ben het hier in de grondverf aan het zetten - antraciet en achterkant 'agnus beef' rood - Antraciet is naarmate de lichtinval dus grijs of gewoon zwart.

Donkere kleuren verkleinen de kamer enorm qua 'grootte' (voor mocht je daar belang aan hechten)

 

Bijlagen

  • Room-1.jpg
    Room-1.jpg
    398,2 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
ToothLess zei:
ben het hier in de grondverf aan het zetten - antraciet en achterkant 'agnus beef' rood - Antraciet is naarmate de lichtinval dus grijs of gewoon zwart.

Donkere kleuren verkleinen de kamer enorm qua 'grootte' (voor mocht je daar belang aan hechten)
Mooie kleuren! Tzelfde als bij mij
1f606.png


Ach, eens de lichten uit zijn wordt je veel meer in de film gezogen en tis dat toch wat telt he?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Bedankt voor de tips! Zou voor iets als in bijlage gaan; Wand achter de zetels zou ik proberen wit laten...
 

Bijlagen

  • Schaapdsdreef cine grijs.png
    Schaapdsdreef cine grijs.png
    370,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Hoewel mijn kamer niet dedicated is en meer multifunctioneel heb ik gekozen voor een relatief licht beige (1502 y50r) en donker beige voor op de projectiemuur.

Ik moet zeggen een stuk beter dan spierwit. Ok het kan n og beter door echte donkere kleuren te kiezen maar de grootste winst in beelkwaliteit ervaring heb je bij overgang wit naar lichte tint grijs/bruin. Nog donkerder is beter maar de progressie wordt steeds kleiner imho.

Groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator: