• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Simpele mediaspeler voor Slaapk + Badk

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Hey,

Nu we de home cinema in de living hebben met de Shield ben ik op zoek naar iets goedkoop om toch ook te kunnen streamen naar de slaapkamer en de tv in de badkamer. Dit hoeft niets te zijn die kan direct playen, gewoon streaming is voldoende.

Ik dacht aan een chromecast omdat dit eenvoudig en goedkoop is, maar kan de wifi dat wel trekken om toch 1080p af te spelen is de vraag natuurlijk. Er is in elke kamer UTP voorzien, dus het mag ook iets anders zijn
263a.png
Maar liefst iets klein... Als madam maar iets kan kijken terwijl ze ligt te weken in het bad
1f606.png


Media wordt gestreamed via emby server op de pc.


Groetjes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Tv in de badkamer? Das toch een brug te ver ze...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Gewoon een kleintje voor als madam in het bad gaat
263a.png
Toch tof dat ze kan een serietje kijken?

Hehehe

Gaten moeten nog deurtjes op, bovenste is om ooit nog aan de ventilatie te kunnen, onderste is een waskoker die tot de gelijkvloers in het waskot loopt.
 

Bijlagen

  • IMG_4954.JPG
    IMG_4954.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Zal ik eens bekijken
263a.png
Voorlopig doet de chromecast wel zijn ding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Ik zoek net hetzelfde. Gewoon een media player die mijn files van op de PC (later een NAS) kan sturen naar mijn Sony Beamer (HW40ES) De Beamer is een full HD dus geen interesse in HDR en 4K wel in Dolby srround 5.1 tot 7.1. Later schakel ik wel ove rnaar 4K/Dolby Atmos/HDR als ik ook daar d eequipment voor heb (enekl receiver kan dit aan voorlopig)

Enig wat ik echt niet moet hebben is dat het beeld hapert of dat ik geen 5.1 kan luisteren.

- De Himedia MiniMX - MX Pro

passen ook binnen dit plaatje niet (niet de bedoeling je topic te hijacken dus als het te veel afwijkt zal ik een nieuwe openen) ? Of raden jullie hiervoor een ander item aan ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hunterofevil zei:
Ik zoek net hetzelfde. Gewoon een media player die mijn files van op de PC (later een NAS) kan sturen naar mijn Sony Beamer (HW40ES) De Beamer is een full HD dus geen interesse in HDR en 4K wel in Dolby srround 5.1 tot 7.1. Later schakel ik wel ove rnaar 4K/Dolby Atmos/HDR als ik ook daar d eequipment voor heb (enekl receiver kan dit aan voorlopig)

Enig wat ik echt niet moet hebben is dat het beeld hapert of dat ik geen 5.1 kan luisteren.

- De Himedia MiniMX - MX Pro

passen ook binnen dit plaatje niet (niet de bedoeling je topic te hijacken dus als het te veel afwijkt zal ik een nieuwe openen) ? Of raden jullie hiervoor een ander item aan ?
himedia q10 pro
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
@ Hunterforevil,

Bedoel je een Futeko (Beelink) MiniMX of een toestel van Himedia?

als je MKV's wil streamen, doet de MINIMX alles wat je vraagt (behalve DD+ 7.1) => dit voor 63 Euro (incl.shipping) boottime ~10 sec (lekker snel dus) en geen last van stutters en haperingen met afspelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hunterofevil zei:
De Beamer is een full HD dus geen interesse in HDR en 4K wel in Dolby srround 5.1 tot 7.1. Enig wat ik echt niet moet hebben is dat het beeld hapert of dat ik geen 5.1 kan luisteren.
Een mede8er past perfect in dit plaatje
1f606.png
probleem opgelost
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Joske007 zei:
Een mede8er past perfect in dit plaatje
1f606.png
probleem opgelost
263a.png
niet mee eens Voor hetzelfde geld heb je een veel meer up to date toestel imo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
+1.

de MiniMX is goedkoper (63 Euro), geeft een betere processor en draait Kodi t.o.v. de Mede8er

verschil met Himedia Pro Q5/Q10, is dat ie OpenELEC draait, dus snel opstarten en rechstreeks in Kodi + hij hapert ook nie bij afspelen, van MKV's. (de Himedia pro heeft daar toch wat last van... heb ik me laten wijsmaken ;-).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Een MXQ Pro (=Android
2639.png
) kost maar 29 euro
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
correctie, de MiniMX kost 52 Euro (exclusief transport), draait dezelfde chip als de MXQ pro
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ach, hier zal het een chromecast worden. Makkelijk, klein, goedkoop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
krikri zei:
+1.

de MiniMX is goedkoper (63 Euro), geeft een betere processor en draait Kodi t.o.v. de Mede8er

verschil met Himedia Pro Q5/Q10, is dat ie OpenELEC draait, dus snel opstarten en rechstreeks in Kodi + hij hapert ook nie bij afspelen, van MKV's. (de Himedia pro heeft daar toch wat last van... heb ik me laten wijsmaken ;-).
q10pro start ook redelijk snel op hoor en kan ook rechtstreeks in kodi, haperen bij mkv dat moet je mij dan toch tonen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Tja de Q10 en Q5 lijken aantrekkelijk maar heb ik eigenlijk minstens nog 2/3 jaar niet nodig en kosten me weer 100 EU extra. Op een bepalad moment moet je je kosten toch wat inperken / spreiden.

Ik twijfel nog tussen de - MXQ pro (Android) - Futeko MiniMX (Android) - Futeko MiniMX (openElec)

Sorry Joske maar de Mede8er valt af bij deze

Voorkeur naar die laatste maar heb op dit moment geen ervaring met mediaplayers dus beetje schrik voor leercurve van de openelec . Maar zoals gezegd stotteren wil ik echt niet i kerger mij daar dood aan en het geluid moet in Dolby kunenn worden doorgestuurd (t/m7.1) anders zou het zonde zijn van mijn Hifi installatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hunterofevil zei:
Sorry Joske maar de Mede8er valt af bij deze


Voorkeur naar die laatste maar heb op dit moment geen ervaring met mediaplayers dus beetje schrik voor leercurve van de openelec . Maar zoals gezegd stotteren wil ik echt niet i kerger mij daar dood aan en het geluid moet in Dolby kunenn worden doorgestuurd (t/m7.1) anders zou het zonde zijn van mijn Hifi installatie.
Uiteraard geen enkel probleem hoor
1f609.png
De Mede8er zelf is misschien wel een wat ouder beestje, maar ondersteund (buiten 4K) wel alle actuele video en audio-formaten..zonder hierin ook maar een krimp te geven
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Yep, ik heb ook een Mede8er 600X3D en ik doe hem niet weg. Als er iets wat m'n Chromebox met Kodi niet of niet goed afspeelt, dan pakt m'n Mede8er hem altijd. Enige nadeel is dat x265 niet ondersteund wordt, maar dat is nog niet echt doorgebroken, dus voorlopig geen probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
@ Hunterforevel, mischien moet de de mede8er toch nog niet zo snel schrappen uit je lijstje
263a.png
Als ik de ervaringen lees op dit forum met Mede8er denk ik niet dat je daar een problem mee gaat hebben, tenzij je 4K, x256 en/of Kodi wil.

effe m'n Eigen verhaal toelichten. Ik had heel gelijkaardige requirements als jezelf: ik moest een mediaspeler hebben die zonder verpinken x264 MKV's kan afspelen in m'n 5.1 opstelling. - bijkomend vond ik het interessant dat de box x265 aankan. Ik ben van plan om m'n nieuwe Bluray's om te zetten naar MKV's in x265. - ik vind het ook belangrijk een speler te hebben die kodi draait en die een "black box" ervaring aanbied. (Booten in kodi, geen geode met android, etc. ...)

uiteidelijk had ik nog een lijstje met 2 systemen:

- Himedia Q5 pro - Futeko MiniMX OPENELEC.

deze worden allebij verkocht door Futeko (Simon)

ik heb hem gevraagd naar zijn advies over Himedia Q5pro vs. MiniMX, dit in de context van m'n requirements. Dit was zijn antwoord:

" miniMX Openelec is a different sort of product, Q5pro running Android and capable of running different apps. It's also better for PQ and playing 4K at high bitrates. Also better for heavy skins / some kodi add-ons that require more memory and processing power. If you don't plan on playing 4K and are happy with Kodi then Himedia Q5 pro is probably not worth the extra money. The people buying Q5/Q10 Pro are focussed on the high end formats and PQ at any cost. At the moment the Q5pro box doesn't switch to 23.976 mode for content below 1080p. It plays it at 60Hz which causes a repeated frame every 33 seconds. There is also a seperate problem that only a few people report of video not being smooth. This might be due to their hardware. HiMedia are aware of both issues, the first will be fixed and the second will be improved." ( het problem van "microstutters" by Himedia wordt ook vermeld op andere forums, voor mij was dat toch een veeg teken aan de wand)

Mijn keuze is dus uiteindelijk MiniMX geworden, ik heb daar nog geen spijt van.

Het toestel reageerd heel snel op de bediening van de remote, je kan zelfs restreeks debugging operoepen etc... Booten gaat ook heel snel, en je configureerd Openelec rechtreeks vanuit KODI. Meer details vind je terug in m'n review op dit formum, maar ik kan Simon beamen dat OPENELEC een andere ervaring bied dan KODI op Android.

Waar ik geen uitspraken kan over maken, is de ondersteuning van de MiniMX voor 7.1 (ik heb 5.1 dus voor mij van geen belang) alsook ISO files (heb ik nie, zal ik ook nooit hebben..)
 
Laatst bewerkt door een moderator: