• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Simpele mediaspeler voor Slaapk + Badk

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
die microstutter is schijnbaar opgelost in beta
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Kogel door de kerk zoveel keuze dus ik ga er gewoon een slag doorslaan Ik begin dus met de Minimx daar die voor mijn content voorlopig wel voldoet vermoed ik (momenteel geen Atmos en max 1080p). Dan kan ik ineens wat met Kodi ed spelen en zien of me dat bevalt. in dat geval koop ik de Q5 pro of een tweede Minimx (afhankelijk van noden, stuttering, Atmos, etc) waarna deze van de HT naar de TV kamer verhuist.

Enige waar ik nog niet helemaal uit ben - Futeko Minimx - Beelink Minimx

Skrikri jij schreef Futeko (beelink) Minimx maar het zijn toch 2 verschillende toestellen ? Bij Futeko zie ik enkel de Himedia Minimx (met 1 Gb ram en 8 Gb flash) terwijl je de Beelink elders vindt maar deze heeft 2Gb Ram en 16Gb Flash wat me dan ook de betere keuze lijkt. Of ga je dit niet merken ? Ik vind wel de Beelink enkel in Android en niet openelec wat me weer minder lijkt aangezien ik toch voornamelijk kodi gaa gebruiken en de Apps mij minder interesseren (al heb ik geen idee welke apps er allemaal zoal bestaan tegenwoordig)

Skank jij enige feeback hieromtrend, moes thet de Futeko worden laat ik sowieso je naam wel even vallen (maakt je wel niet objectief in deze beoordleing lol
1f609.png
J/K)

Grts
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dank Ik zou wel direct de q5 pro nemen
1f609.png
Zeker gezien je specs nu en je plannen. Ik zou echt niet twijfelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Hunterofevil zei:
Skrikri jij schreef Futeko (beelink) Minimx maar het zijn toch 2 verschillende toestellen ?
HeHe net terug van een heerlijke vakantie.

Futeko Minimx = Beelink Minimx met Openelec OS eroip gezet.

Openelec is zeer zuinig met resources (mem footprint etc..) dus een versie met 1GB RAM is voldoende. ik ondervind geen problemen met Kodi... kodi op m'n Openelec werk sneller dan op m'n Windows desktop.

Als je enkel kodi wil gebruiken ( dus geen apps, YouTube, etc... etc) is Openelec zeker een optie. in tegenstelling tot Android, kan je openelec rechtreeks configuren vanuit Kodi inclusief the Openelec OS ("Firmware") updates. dit via een extra menu item in de Kodi interface. Je verlaat dus kodi niet om je Openelec te configureren. Ik vind deze black box ervaring wel leuk t.o.v. een android met Kodi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Intussen wat kunnen spelen met de Minimx

Installatie uiteraard kinderspel Alles mooi in te stellen vanuit de Kodi interface zoals Krikri aangaf. Ding werkt erg vlot in Kodi.

Beeld en geluidskwaliteit is op het eerste zicht goed maar ik moet nog wat specifieke testen doen. Ik heb AVI, MKV en MPEG afgespeeld allen zonder problemen. Ondertitels downloaden en toepassen is kinderspel (lees gaat automatisch) Enige opmerking is dat het beeld toch af en toe een klein beetje hapert. Wederom verder testen moet uitwijzen wat de oorzaak is want mogelijk heeft het niks met de Minimx te maken.

Maar wat een gemak die Kodi zeg. Geoon mapjes toevoegen een scraper erop loslaten en wat een leuke bibliotheek met arts, info, zoekopdrachten, filteren e.d ?. heb je dan zeg !!!!

Als ik wat meer getest heb stuur ik nog wel wat feeback
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Heb je nog steeds last van "haperingen" ik heb deze nie.... welke codexen speel je?
 
Laatst bewerkt door een moderator: