• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smooth Video Project (SVP)k

ikbenben

Member
18 jun 2013
165
0
19
Iemand die hier ervaring mee heeft?   Ik speel films af via mijn pc die dan op zich verbonden is via hdmi op mijn av receiver. Vroeger paste ik de beeldfrequentie niet aan waardoor een 24p film in 60p afgespeeld werd. Bij panning scenes gaf dit een vrij schokkend beeld. Nu pas ik de frequentie aan en zet ik die op 24p. Echter zie je wel dat je naar een beeld kijkt met minder frames. Op mijn Panasonic kan ik idd de IFC aan zetten om dit te voorkomen maar het probleem dat ik dan heb is dat er lip sync problemen zijn.   Met SVP wordt dit vanaf de bron aangepakt en moet ik de IFC niet gebruiken alsook geen lipsync toepassen. Echter is het niet zo eenvoudig om het in te stellen ism MPC-HC.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Al veel over geleen maar ik heb het niet noeig want ik zie die problemen echt niet. I dunno hoe dat komt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ikbenben

Member
18 jun 2013
165
0
19
Ja, het is dat topic waaruit ik svp heb leren kennen
1f61b.png
  Gisteren eens gestest met de 24p smooth motion aan te zetten in de tv en dit gaf wel een bevredigend resultaat, zonder lipsync problemen. Alleen geeft dit wel veel SOE maar dit ga je volgens mij sowieso altijd hebben als je 24p naar een hoger aantal fps wilt zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator: