• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

SONOS Soundbar alternatief

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> muziek luisteren, films kijken

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? 300€ - 800€


<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bedoeling is dat het zowel geluid van de televisie afspeelt en spotify


Wie kan mij helpen?

Men schoonvader wil mee met zen tijd en gooit zijn oude cd-speler met wisselaar en oude collectie cd's op zolder. Bedoeling is dus om een soundbar te plaatsen waar hij zijn muziek kan stream van spotify en ook aansluit mogelijkheid naar de tv. De SONOS Playbar lijkt mij daarom interessant maar het prijskaartje valt wat tegen. Zijn er alternatieve of goedkopere oplossingen? (Een gewone speaker behoort ook tot de mogelijkheden)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.750
422
98
Earth
een connect amp en speakers? Veel mogelijkheden he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mijn persoonlijke mening
1f609.png
Indien je niet kritisch naar stereo of film luistert en een all in one oplossing zoekt is een soundbar een prima ding.

Indien je wel kritisch luistert en losse componenten geen probleem vormt geef ik sterk de voorkeur aan een eenvoudige receiver met een stel speakers. Als versterker/receiver kan je ook een Sonos AMP of Bluesound AMP met een stel speakers nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
Denon Heos is bekijken? Is één van de tegenhangers van Sonos. Heb ze is naast elkaar gehoord in de winkel en voor mij klonk die Heos beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Mijn jongste ervaring: Heb sinds een paar dagen een playbar. Wou oorspronkelijk een Yamaha, maar gezien die op zich laat wachten... In eerste instantie dik beklaagd dat ik de Sonos kocht. Klonk voor geen meter. Echt een RAMP! I kid you not
2639.png
Sonos adviseert 2 standen om de bar te plaatsen:

Sonos_Playbar_3-800x533.jpg


Die tweede stand hierboven afgebeeld - liggend - trekt dus op geen kl*!

Eens je de bar rechtop zet is er een geluidsverbetering om U tegen te zeggen. Ontkoppel hem best van de kast, hang'm aan de muur en het wordt nog ietske beter. Ik werd aangenaam verrast, wat een wereld van verschil. Zet er 2 play one's (of hoger) achter en het geluidsbeeld wordt nog een heel stuk breder - wat je dus verwacht van een goeie stereo set.

Wat ik wel merk is dat er een limiet is aan de laagweergave (tja, hoe kan dat uit zo'n kastje komen nietwaar): de bar icm met achterspeakers kan niet genoeg laag uit de kasten halen vanaf een bepaald volume. Eens die grens bereikt wordt de muziek terug "rommelig". Veel hangt dus ook af van het soort muziek dat je wenst te gaan spelen. Met filmmuziek of klassiek komt die toch wel in de problemen als je overgaat naar bepaalde crescendo's. Singer songwriter muziek is daarentegen makkelijker aan te sturen. Om het boeltje op "niveau" te laten spelen, sluit je dus best nog eens een subwoofer aan. U weze gewaarschuwd: We hebben het hier dan over een systeempje van 2000 euro! (Bar, Sub + twee play one's). De vraag is dan natuurlijk of je dat geld niet beter elders aan spendeert?! Ik twijfel: er is op deze manier een minimum aan bekabeling en als je echt géén speakers wenst... qua gebruiksgemak is het Sonos systeem echt wel fijn. Een kleine, goeie stereoset, dan zit je volgens mij in eenzelfde prijsklasse te schipperen (of er zelfs over).

Nu: ik gebruik die om cd's te beluisteren (enfin, flac rips van mijn cd's) - streaming van het internet vind ik toch belabberd qua sound, je ervaart zo'n 'ijzeren sound' - edoch, ik heb geen premium abo op spotify meer ofzo, dus geen idee of je daar hetzelfde effect mee krijgt. Films (blu ray/htpc) nog niet echt getest tot zover (en het wordt al zeker geen HD), maar het dient hier vooral als (achtergrond)muziekbron. Deze Sonos setup geeft echt de kwaliteistverschillen weer van de bron, en het is zéér duidelijk hoorbaar (laag en luid volume), ook al kan het ding geen High Res doen... met een goeie cd opname heb je meestal genoeg. Ik kan hier nu echt mee 'leven' op dit moment.

Ook hier is plaatsing dus cruciaal - het nadeel is wel dat je niet kan schuiven indien het toch niet klinkt...Want we verondstellen dat we het ding onder/boven de TV zetten/hangen. Dus het is er op of eronder vrees ik.

De denon heos bar komt inclusief sub voor 800 euro. Voor eenzelfde Sonos uitrusting zit je dus sowieso aan het dubbele.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Als je dan toch 2000euro schikt uit te geven, dan zou ik voor een connect:AMP gaan met een mooi paar speakers. Ik heb Connect:AMP met Gato PM2 speakers gehoord bij Rik en ik was echt onder de indruk. Dat gaf een mooi stereobeeld en klonk geweldig. Ik was aangenaam verrast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
in mijn geval heb ik het over de YSP 5600... al 3 x een maand opgeschoven (via lsound en stassen bv) - geen ervaring met yamaha soundbars verder
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
ToothLess zei:
in mijn geval heb ik het over de YSP 5600... al 3 x een maand opgeschoven (via lsound en stassen bv) - geen ervaring met yamaha soundbars verder
2639.png
Dat is al geen "soundbarke" meer hé, da's een wreede Soundbar zenne! De prijs is dan ook navenant, tussen 1500-200 zal ie kosten. Maar als je de ondersteuning ziet voor zowat alles is het precies een receiver
1f609.png


ATMOS, DTS:X , HDMI 2.0 (4 input,1output) , HDCP 2.2 , 4K60fps passthrough , ... en een vlotte 12kg aan de muur
1f609.png


46 drivers zitten erin, horizontaal een 32-driver array (4cm drivers) voor een horizontale soundbeam, 2 x 6 drivers (2.8cm) aan zijkanten voor vertikale soundbeam en dan nog 2 x 11cm drivers als woofertjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
dreamworks zei:
HEOS by Denon een sound bar met Sub voor 799 euro

mvg

Peter - Cinedream Bonheiden
Dag Peter,

Bedankt voor de aanbieding maar er is helaas geen plaats voor een sub.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
uiteindelijk is het de SONOS playbar geworden met subwoofer.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Proficiat met je aankoop
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: