• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sony HW40es/HW55es

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb niet echt een algemeen draadje gevonden op het forum voor deze projectors waar we deze kunnen bespreken en evt. tips en dergelijke posten.

Tipje voor de HW55es bezitters: Als je de maximale zwart waarden wilt behalen, moet je gebruik maken van de iris. Als je deze op full auto zet, dan krijg je volgens handleiding een maximale dynamische range. Dit wil zeggen dat de iris tussen 0 en 100% zou moeten functioneren. Ik heb dit getest en je krijgt betere zwart waarden als met de iris uit, maar je haalt er niet het maximale uit.

Om het maximale uit de iris te halen ga je als volgt te werk. Zet eerst de iris in de manuele stand en sluit hem tot je vindt vind dat er nog genoeg licht uit komt. Gebruik hiervoor een normaal beeld kwa helderheid. Als je tevreden bent met de helderheid, zet je de iris in de gelimiteerde automatische stand. In deze stand gaat de iris nooit verder open gaan dan de limiet die je hebt ingesteld in de manuele stand. In donkere scenes zal de iris nu verder dicht knijpen als ik in de full auto stand en bekom je betere zwart zwaarden.

Zeker voor de mensen die hem nu al in de manuele stand gebruiken, is de limited auto stand zeker het proberen waard.

Naarmate dat de lamp slijt wil je misschien meer licht bij hebben bij de normale scenes, maar dan zet je de iris terug verder open in de manuele stand en zet je hem daarna terug in de gelimiteerde auto stand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Er is een hw30 topic
1f609.png
Calibratie zou ik eigenlijk doen. Mijn beeld is er nog een pak op vooruit gegaan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hij is al gekalibreerd door Werner
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Moet je normaal niet eerst 200 u ingespeeld hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ja, al duurt dat met de huidige reeks wat langer om in te spelen. Als ie vanaf het begin gekalibreerd is, kan je gerust 300-400u wachten om hem opnieuw te kalibreren.

Werner heeft mijn projector gekalibreerd afgeleverd en ik heb nog 3 (gratis) calibraties te goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ben aan het kijken om een paar 3D brillen aan te schaffen voor de HW40ES. Naar't schijnt werken de Playstation 3 brillen goed (+ goedkoop), maar kan ze niet echt vinden in de Europese stores. Dewelke gebruiken jullie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb ze gekocht op eBay.com. Nog steeds goedkoper als eender welke andere bril en ze werken beter als de originele die bij m'n HW55 zaten. Af en toe verliezen die hun sync eens. Die PS3 brillen bijna nooit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Passen die ook op de hw30?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
broodro0ster zei:
Ik heb ze gekocht op eBay.com. Nog steeds goedkoper als eender welke andere bril en ze werken beter als de originele die bij m'n HW55 zaten. Af en toe verliezen die hun sync eens. Die PS3 brillen bijna nooit.
Ok thanks, zal dan ook eens op ebay rondkijken
263a.png
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Geen idee Stijn. Ik vermoed van wel.

Zat die IR transmitter trouwens bij jouw HW30? Of heb je die apart gekocht? Dat de sync wegvalt als ik niet naar het scherm kijk, vind ik zo erg niet. Maar als ik aan het kijken richting het scherm en het valt dan weg... Dat vind ik best irritant, dus misschien is dat op te lossen met zo'n transmitter?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Die zat erbij. Hier gn last v wegvallen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
heeft sony dan gene rf transmitter in aanbieding die met de projector werkt? (wel nieuwe brilletjes nodig dan. )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Die bestaat. Maar zo'n transmitter en nieuwe brilletjes is een kostelijk grapje voor wat 3D imo.

Met die PS3 brillen werkt het perfect. Met de hobbit had ik geen problemen, maar sinds m'n scherm er hangt is ie iedere 10-15min de sync kwijt met de originele brillen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Rf is the way to go...( bij jvc toch...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik heb ook RF bij de Sony, kost een 80 eur voor de module. Geen problemen qua sync en brillen kosten een 15 euro ongv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik kreeg ongeveer het dubbele te horen toen ik naar de prijs van de module vroeg.

Maar voorlopig ga ik nog niks veranderen. Gisteren Hugo in 3D gezien en geen enkele keer de sync kwijt geweest. Bij Frozen een keer of 2, maar daar kan ik nog mee leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator: