• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sony HW55es (inc. 4 3D brillen) + primegarantie tot 6 feb 2018! *€2450*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vilnix

Member
2 okt 2013
47
5
13
Ik bied mijn zo goed als nieuwe Sony HW55es te koop aan. Ik heb hem van 6 februari 2015. De speciale prime garantie van Sony loopt nog tot 6 februari 2018! Altijd stofvrij en rookvrij gestaan.

Er zitten 4 3D brillen bij ipv 2. Het is de eerste lamp en die zit aan amper 80 uur. De projector is in nieuwstaat en heeft geen enkel krasje of wat dan ook.

Ik heb deze gekregen van Sony omdat mijn HW50es veel te vroeg de geest heeft gegeven. Ik had nog 2 calibraties te goed bij Home@TheMovies (Werner) voor de HW50es. Ik vermoed dat deze hier wel op overgedragen zullen worden. Moet met hem nog besproken worden!

Facturen, AB en originele doos zijn aanwezig.

PRIJS: €2500 2450

Andere voorstellen (PS4 bvb) zijn altijd welkom via PM!




 

Bijlagen

  • 2015-03-01 11.04.30.jpg
    2015-03-01 11.04.30.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 175
  • 2015-03-01 11.05.10.jpg
    2015-03-01 11.05.10.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 144
  • 2015-03-01 11.05.18.jpg
    2015-03-01 11.05.18.jpg
    843,5 KB · Weergaven: 142
  • 2015-03-01 11.05.31.jpg
    2015-03-01 11.05.31.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 158
  • 2015-03-01 11.05.42.jpg
    2015-03-01 11.05.42.jpg
    999,1 KB · Weergaven: 136
  • 2015-03-01 11.06.24.jpg
    2015-03-01 11.06.24.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 144
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Ale jong, thomas... Zo'n topper!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vilnix

Member
2 okt 2013
47
5
13
Ja ik weet het... Maar ik krijg hem gewoon niet deftig geplaatst. Mijn ruimte is veel te klein. Ik wil hem wel bijhouden voor wanneer ik alleen ga wonen maar tegen dan is alles 8k
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Erg jammer. Koopje wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
Thomas Gabriel zei:
Ja ik weet het... Maar ik krijg hem gewoon niet deftig geplaatst. Mijn ruimte is veel te klein. Ik wil hem wel bijhouden voor wanneer ik alleen ga wonen maar tegen dan is alles 8k
1f609.png
Dat moet je toch eens uitleggen ... "ni deftig kunnen plaatsen" ... zit je te dicht tegen de muur, te weinig lens-shift ?

Ik heb hier anders nog wel een Epson TW9000 om met opleg (van mijn kant uiteraard) te ruilen tov uwe Sony
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hier ook een Epson TW9000 met 4 brillen te ruil!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vilnix

Member
2 okt 2013
47
5
13
Ja klopt! Ik zit amper een kleine 3 meter van de muur met de projector nu recht boven men hoofd. Ik projecteer op een mdf van 160cm breed en dat is jammer genoeg het maximum. Ik heb een paar projectieschermen gemaakt maar het is echt niet zo makkelijk om zo iets op de mm juist te hebben. En omdat ik zo dicht bij de muur zit zie ik nogal rap dat het beeld niet volledig op de mdf wordt geprojecteerd, en prutsen dat dat is!
263a.png


Mijn kamer is ook volledig wit, waardoor al het licht wordt weerkaast wat resulteert in mindere zwartwaarden. In het begin was dit niet zo'n probleem omdat ik opging in de grootte van het beeld maar nu stoort het me wel. Jammer want ik ben echt wel super content over deze projector...

Het liefst van al zou ik terug een tv kopen omdat men kamertje helemaal niet leunt voor een grote projectie. Ik had hier beter over moeten nadenken. Het gaat wel maar niet zoals het moet en dat is jammer. Ik ben ook nog maar net 22 geworden dus die dedicated HT met projector komt er wel maar ik zou het jammer vinden om men Sony nu een paar jaar bij te houden en er niets mee te doen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Mijn kamer is ook volledig wit, waardoor al het licht wordt weerkaast wat resulteert in mindere zwartwaarden. In het begin was dit niet zo'n probleem omdat ik opging in de grootte van het beeld maar nu stoort het me wel. Jammer want ik ben echt wel super content over deze projector...
De projectiewand in een donkere kleur verven is geen optie? Anders rap opgelost hoor
1f609.png
. Het hoeft daarom niet zwart te zijn, er zijn genoeg mensen hier die creatief omgaan met kleurkeuze.

<woltlab-quote data-author="Thomas Gabriel"] Het liefst van al zou ik terug een tv kopen omdat men kamertje helemaal niet leunt voor een grote projectie. Ik had hier beter over moeten nadenken. Het gaat wel maar niet zoals het moet en dat is jammer. Ik ben ook nog maar net 22 geworden dus die dedicated HT met projector komt er wel maar ik zou het jammer vinden om men Sony nu een paar jaar bij te houden en er niets mee te doen... [/QUOTE] Projecteren wil niet zeggen dat je supergroot moet gaan. Maar als je echt van je PJ wil afzien, tsja dan is het zonde dat die blijft liggen. Ik zou er in ieder geval nog wat over nadenken en naar mogelijke oplossingen voor je problemen kijken.

Als je hem toch nog wil verkopen, wens ik je veel succes. Voor zo'n PJ vind je wel makkelijk geïnteresseerden
263a.png
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vilnix

Member
2 okt 2013
47
5
13
Philip zei:
Met 3m kijkafstand is zeker niets mis hoor, zo dicht bij het scherm is dat niet. In mijn dedicated komt de kijkafstand ook op (net geen) 3m, terwijl de lens van de PJ op ~3.5m komt met een scherm van 2,25m breed.

Als je je scherm maakt en het lukt niet goed genoeg op de mm, dan kan je dat nog bijwerken met een zwarte rand. En dat prutsen om je projectie goed te krijgen moet je eigenlijk maar 1 keer echt goed doen.




De projectiewand in een donkere kleur verven is geen optie? Anders rap opgelost hoor
1f609.png
. Het hoeft daarom niet zwart te zijn, er zijn genoeg mensen hier die creatief omgaan met kleurkeuze.


Projecteren wil niet zeggen dat je supergroot moet gaan. Maar als je echt van je PJ wil afzien, tsja dan is het zonde dat die blijft liggen. Ik zou er in ieder geval nog wat over nadenken en naar mogelijke oplossingen voor je problemen kijken.

Als je hem toch nog wil verkopen, wens ik je veel succes. Voor zo'n PJ vind je wel makkelijk geïnteresseerden
263a.png
.
Hoi Philip, bedankt voor je uitleg! Ik moet zeggen dat ik zelf al heel wat geprobeerd heb. Ik had sinds november 2013 een Sony HW50 en was daar super content mee! Ik projecteerde toen gewoon op een gespannen blackcloath doek (ook zelf gemaakt omdat er geen projectieschermen van max. 160cm bestaan). Ik projecteerde toen BOVEN mijn speakers, helemaal niet ideaal maar ik heb jaren met tv's gesukkeld. De Sony had werkelijk geen enkel probleem dat al men tv's wel hadden dus ik genoot er met volle teugen van. Ik moest de lensshift wel maximaal gebruiken wat precies niet zo goed was voor de projector. Het geprojecteerde beeld verschoof ook altijd enkele mm-ers over tijd. Begin februari dit jaar werkte de lensshift niet meer. Ik heb hem dan opgestuurd naar Sony en de HW55es gekregen. Uiteraard was ik heel blij maar ik vond dat ik met deze nieuwe projector niet hetzelfde risico wou nemen.

Daarom heb ik geprobeerd het 1 en ander te tweaken aan de opstelling. Ik heb het scherm lager gehangen en de projector NOG lager. Waardoor ik nu de lensshift niet maximaal moet gebruiken. Maar nu zit ik echt recht onder de projector en dat vind ik redelijk storend. Ik heb hiervoor nog vanalle andere opstelling geprobeerd. Bed, bureau en kasten verplaatst maar dat resulteerde in het niet deftig kunnen betreden van de kamer. Mijn plafond is ook wit waardoor het weerkaatste licht van het projectiescherm terug wordt gekaatst en dagscènes zijn zo redelijk uitgewassen. Door enkel de projectiemuur zwart te schilderen gaat dit niet veel helpen, ofwel? Ik wil wel alles zwart schilderen maar het is en blijft men (leef)kamer. Ik heb ook maar één raam waardoor het overdag ook niet al te licht gaat zijn...

Zo is de opstelling nu. De speakers staan normaal gezien uiterst links en rechts, niet voor het scherm.

Van muur tot projector is een kleine 3m. Maar de projector staat op een schap dus ik projecteer van ongeveer 2,5m.
 

Bijlagen

  • DSC_0144.JPG
    DSC_0144.JPG
    770,7 KB · Weergaven: 150
  • 2015-04-08 15.04.51.jpg
    2015-04-08 15.04.51.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 166
  • DSC_0145.JPG
    DSC_0145.JPG
    700,7 KB · Weergaven: 122
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Thomas, geen idee hoe groot de ruimte precies is (lengte, breedte), maar misschien een optie om de opstelling 90° graden te draaien ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Ik zou je kamer eens met afmetingen op plan zetten en vervolgens vullen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.915
242
73
Wat is nu het probleem? Hangt het scherm te laag of staat de projector te dicht bij het scherm?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vilnix

Member
2 okt 2013
47
5
13
Stiibun" data-link="http://home-theater.be/topic/1151-sony-hw55es-aangeschaft-6-2-2015-inc-4-3d-brillen-80-lamp-uren-eerste-lamp/?postID=29737#post29737"> Thomas zei:
Wat is nu het probleem? Hangt het scherm te laag of staat de projector te dicht bij het scherm?
Het scherm hangt nu op de perfecte hoogte om te kijken maar niet voor de projector. Die staat nu recht boven men hoofd en ik moet nog steeds de lensshift overmatig gebruiken waardoor ik het geprojecteerde beeld niet netjes op het scherm krijg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Projector al eens ondersteboven gehangen...oftwel omgekeerd projecteren ( plafondmodus)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vilnix

Member
2 okt 2013
47
5
13
skoebiedoe zei:
Projector al eens ondersteboven gehangen...oftwel omgekeerd projecteren ( plafondmodus)
Dit wou ik altijd vermijden omdat ik er echt recht onder zit. De Sony maakt uit zichzelf weinig lawaai maar als hij naast je oren hangt stoort het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
skoebiedoe zei:
Projector al eens ondersteboven gehangen...oftwel omgekeerd projecteren ( plafondmodus)
Gaat bij deze projector niet uitmaken voor lens shift, hij straalt standaard recht vooruit op 0 graden.

Thomas, waarom is het een probleem dat hij recht boven je hangt? Geluid? In low-lamp mode zou die fluisterstil moeten zijn. Althans dat is toch zo bij mijn HW40ES.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vilnix

Member
2 okt 2013
47
5
13
Philip zei:
Gaat bij deze projector niet uitmaken voor lens shift, hij straalt standaard recht vooruit op 0 graden. Thomas, waarom is het een probleem dat hij recht boven je hangt? Geluid? In low-lamp mode zou die fluisterstil moeten zijn. Althans dat is toch zo bij mijn HW40ES.
Hij is ook fluisterstil maar vanaf een bepaalde afstand valt het toch wel op. Ik ben ook al een paar keer tegen het schap gebotst en ik ben al niet van de grootste! Als er volk over de vloer komt is het ook altijd oppassen geblazen. Ik zoek naar de meest optimale opstelling maar ik vind ze maar niet. Hangt jou Sony dicht bij je kijkpositie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Thomas Gabriel zei:
Mijn plafond is ook wit waardoor het weerkaatste licht van het projectiescherm terug wordt gekaatst en dagscènes zijn zo redelijk uitgewassen. Door enkel de projectiemuur zwart te schilderen gaat dit niet veel helpen, ofwel? Ik wil wel alles zwart schilderen maar het is en blijft men (leef)kamer. Ik heb ook maar één raam waardoor het overdag ook niet al te licht gaat zijn...
Inderdaad, dat had ik ook met dagscenes toen ik m'n beamer de eerste gebruikt op zolder voordat hij omgevormd werd tot HT. De kamer lichte daardoor helemaal en het beeld werd uitgewassen. Precies of er stak iemand de licht aan.

Nu is alles grijs geverfd en is dit probleem van de baan. Je mag altijd eens komen kijken als je wil om te zien als het doenbaar zou zijn om je kamer ook in die kleur te hebben.

Kan je nog groter projecteren? Hoe groter het geprojecteerde beeld, hoe meer lensshift je hebt aangezien dat in %'en werkt van je totale beeldgrote.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vilnix

Member
2 okt 2013
47
5
13
broodro0ster zei:
Inderdaad, dat had ik ook met dagscenes toen ik m'n beamer de eerste gebruikt op zolder voordat hij omgevormd werd tot HT.De kamer lichte daardoor helemaal en het beeld werd uitgewassen. Precies of er stak iemand de licht aan.

Nu is alles grijs geverfd en is dit probleem van de baan. Je mag altijd eens komen kijken als je wil om te zien als het doenbaar zou zijn om je kamer ook in die kleur te hebben.

Kan je nog groter projecteren? Hoe groter het geprojecteerde beeld, hoe meer lensshift je hebt aangezien dat in %'en werkt van je totale beeldgrote.
Awel dat is heel vriendelijk, ik ga de opties eens bekijken! Ik heb je showcase ook even doorgenomen en dat ziet er piekfijn uit. Ik ga zo meteen men eigen topic eens openen. Misschien dat er wel een oplossing uit de bus komt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.