• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Soundbar of 2.1

somebodey

New Member
16 nov 2015
3
0
4
Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Simpel weg.. Films & series kijken (films en series worden afgespeeld op PC)

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? Max. 300 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Chromecast key (als dit al randapparatuur is)

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Soundbar of 2.1

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Is misschien leuk/handig als het hetzelfde merk is als huidige TV (LG) ?

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven reeds vermeld moet het afgespeeld worden via PC (HDMI) Chromecast

Hallo allemaal.. Ikzelf ben volledig nieuw hier.. Dus ik kan in sommige hun ogen domme dingen zeggen/vragen, maar we moeten allemaal ergens beginnen
263a.png


Wij zijn thuis redelijke serie/film kijkers, dus had ik graag ons geluid wat ge-upgrade..

We kijken films via de laptop (HDMI) op onze LG tv (serienummer??? - hij is een 5 jaar oud).

Nu had ik graag toch een iets beter geluid gehad. Geen volledige cinema en toestanden.. Een lichte update
263a.png


Hopelijk kunnen jullie me al wat slimmer maken over de keuze 'Soundbar vs 2.1'
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.680
208
73
Hallo,

Welkom. Er bestaan zeker wel goede soundbars, maar je hebt ook een budget waar rekening mee gehouden moet worden. Ongeacht wat je gaat zetten zal het een enorme verbetering zijn van het geluid dat je uit de gemiddelde TV kan halen, dat is meestal om te janken...

Een soundbar is natuurlijk ook wel "netjes" te plaatsen, geen losse speakers, geen bedrading, geen aparte receiver,etc,etc. Kan je vb ook met Bluetooth ineens wat muziek afspelen bij sommige modellen etc.

Om ideetjes op te doen kan je eens rondneuzen op http://www.soundbarshop.be/ ofzo.

Nu de 2.1 zou betekenen dat je een aparte subwoofer zal moeten plaatsen. Hoe groot is de ruimte waarin dit komt te staan eigenlijk ? Het budget is klein zodat een echte (aparte) subwoofer moeilijk haalbaar moet zijn, aangezien je voor 300 euries dan ook nog 2 speaker(tjes) moet vinden, soort receiver(tje) etc.

Tweedehands is een optie ? Kleine speakertjes als Dali Zensor 1 zijn al ongeveer 150 euro / STUK nieuw , daaronder ga je echt niks vinden ... En dan zou je nog een sub(je) nodig hebben EN nog iets voor de processing (=receiver) etc. ....dus die 300 euries gaat snel op zijn hoor
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

somebodey

New Member
16 nov 2015
3
0
4
Qua 2.1 zou ik echt gaan naar die dat je in MM of VDB of Krefel zo kunt kopen. Ben geen held in alles apart gaan samenstellen..

Enige voordeel dat ik 'zie' voor een 2.1 is de aanwezigheid van een DVD/Blu-ray speler alsook DLNA.

Voordeel van de soundbar is dan makkelijk aangezien het 1 geheel is, tenzij er een sub bij zit.

Maar ik denk dat ik op het gehoor zal afgaan aangezien wij weinig dvd's afspelen.

Wat is dus het leukst om naar te luisteren, soundbar of 2.1

Onze leefruimte zit in een L-vorm waar de keuken ook inzit (appartement). Dus is moeilijk in te schatten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
somebodey zei:
Wat is dus het leukst om naar te luisteren, soundbar of 2.1
Puur persoonlijk, een 2.0 systeem en mocht je een sub missen kan je die uiteraad steeds toevoegen. Al lijkt me €300 wel een zeer krap budget om je iets aan te bevelen
1f914.png
eventueel nog wat verder doorsparen geen optie
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: