• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Soundbarke?

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Hi dudes,

Gezien ik over x tijd mijn spullen verhuis naar dedicated ruimte, moet er iets nieuws komen in de woonkamer om muziek te beluisteren en ja, wat film/tv te kunnen zien. (soms wil de vrouw haar eigen programma checken en is het TV scherm meer dan genoeg, maar ze wil dan weer niet het geluid van den TV :)).

Ik dacht eerst gewoon een paar stereo speakers te installeren, maar ze wil dus geen boxen meer in de woonkamer - 't is te zeggen, bookshelf dingen of vloerstaanders. Melkpakken tegen de muur of een soundbar mag nog
263a.png
Joske z'n setup in de woonkamer is ideaal, maar ja, neemt plaats in (kan enkel nog speakers op kast of aan muur hangen) Gezien ik al was sonos spullen heb, vroeg ik me af hoe de soundbar van sonos het doet? Qua opzet lijkt me dit ideaal (zeker omdat er dan achteraan met wifi kan worden gewerkt). Of zijn er toch nog betere spelers op de markt qua soundbar waar ook een beetje muziek uitkomt? (geen boom boom gedoe). Ik moet wel digibox en blu ray, ht pc kunnen aansluiten). Ik las onlangs over de lancering van een nieuw yamaha 5600 model - maar ja, hoe die dingen klinken? Het gemak van Sonos is wel fijn - vraag me wel af of die soundbar icm surround wel ferm de moeite is of als jullie een andere idee hebben? Weer aparte speakerstjes met AV receiver - pffft, zie ik niet zitten denk ik (kabels terug etc) - als er echt muziek of film wordt gespeeld verhuis ik wel.

Thanks already!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Heb je echt wel nog surround nodig beneden? Als je een dedicated ruimte hebt? Ik heb ook een dedicated en heb in de woonkamer besloten om het niet te doen. Vermits je altijd een compromis in de woonkamer nodig hebt. Daarom ook gekozen voor de sonos playbar, en zeer tevreden over. Vervolgens nog verder uitgebreid naar andere kamers.. en heel blij met de multiroomoplossing Wil ik surround, dan ga ik nr de ht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Die Yamaha "een soundbarke" noemen is een beetje kort door de bocht
1f608.png


Ik heb dat nog niet gehoord, maar als ik effe de specs & techniek bekijk denk ik dat het redelijk impressive moet zijn, met alle surplus van geluidsformaten van Dolby Atmos/TrueHD/Spotify/DLNA/Napster/vTuner/.../... 4K passthrough 60p , HDCP 2.2 etc;etc, nen hoop HDMI input poorten etc.

Zit zelfs meetmicro bij om de setup te doen zodat Atmos etc "realistish" zouden moeten klinken etc. Er komt ook een firmware-update zodat DTS:X ook ondersteuning heeft.


Nu, voor 1.800euries mag er al iets in zitten hé!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Skank zei:
Heb je echt wel nog surround nodig beneden? Als je een dedicated ruimte hebt? Ik heb ook een dedicated en heb in de woonkamer besloten om het niet te doen. Vermits je altijd een compromis in de woonkamer nodig hebt. Daarom ook gekozen voor de sonos playbar, en zeer tevreden over. Vervolgens nog verder uitgebreid naar andere kamers.. en heel blij met de multiroomoplossing Wil ik surround, dan ga ik nr de ht
Wel ja nodig of niet - 't is dat we het "gewoon" zijn. Dat ding staat altijd op - zelfs TV kijken vinden we zo leuker. Als ze eens een serie wil zien of ne film en niet op cinema volume - dan kan dat in de woonkamer ook. Of ik wil muziek gaan luisteren en zij wil ne film zien...

Maw, het mag iets goed zijn - maar 't moet compact blijven... En ja Sonos is gekend en super easy...

Die Yamaha knaagt ook wel - is er hier ervaring met andere soundbars van Yamaha toevallig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als stereoliefhebber heb ik al diverse soundbars mogen horen, er heeft hier zelfs heel even een Sonos playbar gestaan. Ik kan helaas aan het fake geluid dat deze soundbars produceren niet wenen
1f621.png
Zowel bij weergave in pure stereo als surround blijft alles zeer fake en onnatuurlijk klinken!

Daarom dat ik steevast heb gekozen voor een eenvoudige 2.0 setup, namelijk een Sonos Connect Amp + 2 speakers. Naar mijn persoonlijke smaak en oren kan geen enkele soundbar deze eerlijke sound overtreffen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Hou er rekening mee dat die SONOS geen dolby pro logic ondersteund. Dus "normale" TV programmas zal je niet in surround sound kunnen beluisteren op je satellites.

ik zit momenteel met een gelijkaardig dilemma. Echter kan ik wel opteren voor Boekenplank luidsprekers
1f609.png


Eerder deze week heb ik op de SONOS support website gevraagd of hun soundbar 2.0 inputs kan omzetten in een surround sound aka dolby pro logic. Antwoord was dat dat nie kan. Ze zullen in dat geval de sattelites in stereo laten meespelen met de fronts.

Ik heb zelf geen SONOS soundbar, (mischien andere forumleden wel?) maar het lijkt me toch vervelend als ge alle dialog mee krijgt op je surround speakers.. Ik denk dat je die al snel zal afzetten.. .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Joske007 zei:
Ik kan helaas aan het fake geluid dat deze soundbars produceren niet wenen
1f621.png
't is dus echt om van te wenen
1f609.png
Hmm, not good, not good!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik heb Yamaha surround-projectors al mogen beluisteren en in rechthoekige ruimtes is het toch een behoorlijk effect. Waarschijnlijk was die eerste Pioneer PDSP-1 nog vele malen beter maar de prijs was er ook naar!

Wat mij betreft heb je 4 categorieën:

1) Soundbars die als surround projectoren fungeren. Ik ken tegenwoordig alleen de duurste yamaha's.
Yamaha_Musiccast_YSP-5600_sound_bar_-_interior_image.jpg
2) Soundbars die als multiroom luidspreker fungeren. Die hebben enkel nut als je overschakelt op hun volledig ecosysteem. Iedereen kent Sonos, maar ook Yamaha en Denon hebben er nu, er zijn er ook van samsung en sony. Misschien komt NAD ook met zo eentje.
379146-sonos-playbar-internal.jpg
3) Soundbars met "HiFi-waardige" kenmerken. Meestal van bekende merken, denk aan B&W panorama, Arcam. Die kunnen actief, maar ook passief waarbij je zelf nog een versterker/receiver moet aansluiten. Die klinken trouwens best goed en zijn te vergelijken met kleine boekenplank luidsprekers (als de plaatsing ok is).
Bowers-Wilkins-Panorama-2-3.jpg


4) Brol. Brengt niets bij behalve luider te spelen dan de luidsprekertjes die je doorgaans vindt in de gemiddelde platte TV.
Hot_sale_highly_cost_effective_2_0.jpg


1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: