• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Subaanmodering

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Over welke sub hebben we het dan en wat zijn de instellingen voor de crossover in uwe reciever.   Nu loopt hem wat ver door (ruw geschat ongeveer 140 Hz) maar kan dus gewoon aan de instelling liggen ook en dan is dit verloop normaal. Op het eerste zicht valt het wel goed mee (neem 90 DB als gemiddelde grens),niet te boemerig en enkel mischien dat dipje op 40 Hz een beetje aanpakken Onder de 30 Hz niet echt vet maar kan dus aan de sub liggen. post ook eens de nagalm grafiek .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Het gaat over een ssd SDX 15. Gepoort maar daar heb ik voor de moment een t-shirt ingedaan
263a.png
Ben ik er vergeten uit te halen. Direct eens zonder proberen Subwoofer staat op rubber vierkantjes.   De crossover staat op 60.    
waterval.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Het blauw is dus met de poort open. Geeft niet veel verschil.  
zonder%20t%20s.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Die meting is genomen zonder iets te veranderen aan de instellingen van REW. Enkel afgesteld met een decibelmeter. De dsp staat er werkloos naast. Crossover staat op 60. Ik heb gemeten met de fronts mee.   Morgen test ik zonder fronts
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
AAAAAAAAAaaaaaaah,dat verklaart wel het een en ander.
1f609.png
  Galmtijden kunnen beter dus beetje werken aan de akoestiek.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
K dacht ik gebruik de fronts ook altijd bij film en muziek dus ik moet meten met fronts bij.     Over de akoestiek dat staat al een tijdje op de planning. Had al plannen om iets te maken opt werk maar mijn baas heeft daar anders over beslist. Heb nu wel ineens veel tijd maar geen materiaal meer en geen deftige zaag.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Mooie meting hoor! Misschien zou iets meer laag wenselijk zijn, maar zeker niet verkeerd.   Je zou met je dsp vanaf +- 45hz wat kunnen dempen zodat je algemeen volume omhoog kan. Hiermee zal het diepste laag beter tot zijn recht komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Zonder fronts   Geel is zonder iets aan te passen. Appelblauwzeegroen is zonder de crossover   De rest heb ik met de beperkte instellingen van de voorversterker dat mini dalletje proberen aan te passen. Ik dacht eigenlijjk gehoord te hebben dat je een dal niet mag aanpassen enkel pieken minderen. ?? Kan ik beter een ander plaats zoeken voor de sub?? De waterval trekt eigenlijk ook op niets.  
subzonder.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Meestal kan je dips wegwerken door verplaatsen en met door de fase te spelen....gebruik je nu de dsp al of niet ? Anders laat deze eens inregelen.   Ik zeg altijd : als het voor u goed klinkt laat je hem gewoon staan maar ik zou nu toch eens wat experimenteren .
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Verplaatsen
263a.png
Liever niet. Maar als het niet anders kan.   Heb enkel de emoQ gebruikt om beetje in te regelen maar deze is enorm beperkt. ( het geelachtige is zonder iets te veranderen)   Morgen eens kijken (als ik tijd heb) of ik de juiste kabels en aansluitingen heb voor de dsp er tussen te zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator: