• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Surround sound voor tv/film/gaming

Dbrown

New Member
21 aug 2014
7
0
4
Dag iedereen,   Ben hier doorverwezen door member v 9lives
263a.png
  Ik heb onlangs beslist om mezelf surround sound aan te schaffen om films te checken + te gamen (ik sluit mijn pc aan op tv). Echter weet ik hier helemaal niets over. Budget is ongeveer 500 euro (mag iets meer zijn indien nodig). Belangrijkste voor mij is dat er deftig geluid uitkomt, moet zeker niet zoals in de cinema zijn. Graag jullie concreet advies (dus welke receiver aan te raden is + 5.1 luidsprekers)   Mss wel interessant om te weten: ben niet bereid om hiervoor 1000 euro uit te geven, ook niet in de toekomst. Budget is en blijft +- 500 euro
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ook welkom hier ;). Mijn input heb je al gehad via 9lives. Tip 1: lees hier ook niet te ver door, je gaat heeeeeeeel snel veel meer willen uitgeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Les 1 : Geen Bo$e (veel te duur voor wat het maar is ). Geen Samsung setjes dat ze bij MM ,VDB en consoorten verkopen.   Herhaal les 1 minstens 10X .   Met je budget zou ik zeker de tweedehandse markt bekijken. Pakweg de helft voor een receiver en de andere helft voor 2 speakers. Dan heb je 2.0 en zal je al een veel betere sound hebben dat uit je TV komt. Beetje sparen en dan verder uitbouwen , sub erbij ,center speaker en dan je surrounds .(In willekeurige volgorde)   Have fun.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Budget is en blijft +- 500 euro
Ook welkom hier
263a.png
Is dit bedrag voorzien voor speakers + receiver? Indien zo, ben je genoodzaakt om volledig voor 2dehands te gaan
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dbrown

New Member
21 aug 2014
7
0
4
Dank voor de welkomstwensen
263a.png
Dat van die all in one setjes had ik al gehoord, daar blijf ik idd van weg. Graag had ik meteen van 5.1 genoten. Mss kunnen jullie me beste prijskwaliteit modellen meegeven? Budget is ongeveer 500 euro voor speakers en receiver. Indien 2ehands: welke modellen raden jullie me aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Voor receivers zou ik bij de 'gekende' merken blijven ,Denon, Marantz ,Onkyo,Pioneer en Yamaha. Voor speakers heb je veel keuze ,zelf gaan luisteren is eigenlijk je beste optie .Wat ik goed vind zal jij misschien bagger vinden
1f609.png
Zeker niet bang zijn van de tweedehandse markt ,mensen die met HT bezig zijn zorgen meestal ZEER goed voor hun gerief en willen graag af en toe eens upgraden (upgraditis) of gewoon eens van gerief veranderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Volgens mij heb ik vrij goedkoop materiaal dat prijskwaliteit is, en ik zat ongeveer aan 1200euro zonder kabels en speakerstands.   In m'n sig staat m'n systeem. Maar dan heb je wel iets dat 20x zo goed is als een all in one setje van 400-500euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Je bent net te laat voor de mijne..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Volgens mij heb ik vrij goedkoop materiaal dat prijskwaliteit is, en ik zat ongeveer aan 1200euro zonder kabels en speakerstands.   In m'n sig staat m'n systeem. Maar dan heb je wel iets dat 20x zo goed is als een all in one setje van 400-500euro.
Maar hier neemt je sub wel bijna de helft van het budget in. Met de "bijhorende" woofer en een iets goedkopere receiver kom je rond 700 euro uit. Maar zoals je wel weet haal je die enkel nog 2e hands op... Volledig nieuw en binnen budget zie ik eigenlijk enkel de 5.1 setjes van Yamaha, Pioneer en Boston Acoustics. Die zijn kwalitatief al wel veel beter dan de Samsung dingen (en dan zwijgen over Bose wat u 3x zoveel zou kosten).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Maar hier neemt je sub wel bijna de helft van het budget in. Met de "bijhorende" woofer en een iets goedkopere receiver kom je rond 700 euro uit. Maar zoals je wel weet haal je die enkel nog 2e hands op...

Volledig nieuw en binnen budget zie ik eigenlijk enkel de 5.1 setjes van Yamaha, Pioneer en Boston Acoustics. Die zijn kwalitatief al wel veel beter dan de Samsung dingen (en dan zwijgen over Bose wat u 3x zoveel zou kosten).

Mja, je zegt het "woofer". Als je prijs kwaliteit wilt moet je kijken naar de goedkopere BK's/SVS'en ed. En evt. tweedehands een zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Mja, je zegt het "woofer". Als je prijs kwaliteit wilt moet je kijken naar de goedkopere BK's/SVS'en ed. En evt. tweedehands een zoeken.
Ja, ik zou ook een SVS verkiezen boven die BA, maar zoals Luckske hier al zegt, bij een Sub krijg je waarvoor je betaalt en dat heeft als gevolg dat een goede sub gewoon veel kost. In de OP zijn geval zou ik ook modulair opbouwen zoals ik nu zelf ook doe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dbrown

New Member
21 aug 2014
7
0
4
Ik heb beslist om wat 2e hands te zoeken, hopelijk vind ik iets in mijn prijsklasse. Hier op het forum al een interessante receiver gevonden, nu aan het wachten op bericht van verkoper.   Voor de boxen weet ik het nog niet goed: aan het twijfelen om boston accoustics a26 aan te schaffen en zo verder op te bouwen. Of afwachten en ergens een mooie 2e hands 5.1 set op de kop tikken. Maar zoals ik al zei, aan mijn budget zou ik graag niets willen veranderen. +1000 euro vind ik wat erover. Aan de andere kant is hetgeen luckske voorstelde ook wel interessant, wel jammer van die sub
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Op 9Lives is er een Pioneer VSX-527-K te koop. Misschien is dit iets voor jou ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Er staat op 9lives ook net een Marantz 5007 voor 300 euro te koop. Dit lijkt me echt een koopje...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ook net gezien.Spijtig dat het geen zwarten is...


Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dbrown

New Member
21 aug 2014
7
0
4
Merci voor de headsup
263a.png
heb er op geboden. Nu nog 5.1 speakers vinden voor 300-380 euro
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Heb je nu op 2 receivers geboden ,PIO en Marantz ? :eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Vandaag op ibood staan er Boston Acoustics 5.1 setje. Ik heb al mensen gehoord die daar tevreden over zijn. Ik weet niet als je voor 300euro een beter 5.1 setje kan vinden. Je krijgt er ook een voucher bij van 50euro bij Hifi corner, dus eigenlijk betaal je maar 250euro.   Review van de Soundware S 5.1 speakers: http://www.ibood.com/extra-be/nl/ (let wel op dat die maar tot 23u59 vandaag te koop zijn)   Als je goed wilt doen, dan koop je beter een 2.0 speakers met de overschot van je centen en breid je later uit naar 5.1. Maar ik weet niet als je zoveel wilt uitgeven op termijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Wou ik ook zeggen, de speakers op ibood zijn best goed (al doen ze die Marantz niet echt eer aan) normaal. Voor die prijs wordt het moeilijk om een betere 5.1 setup te vinden.   Met die 50 euro waardebon kan je dan ineens al je kabels regelen...
 
Laatst bewerkt door een moderator: