• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

SVS Topic

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hij is een heel stuk groter vind ik. In mijn ruimte is die. Oooooompph er zeker met de 1000. De 2000 was teveel van het goede voor een woonkamer vind ik, als je buren hebt bedoel ik dan.
Buren heb ik gelukkig niet. Maar tis niet voor direct.   Eerst investeren in een scherm en beamer. Als ik een pb2000 tweedehands tegenkom, zal ik er nog eens over denken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dees wordt al het tweede stuk dat ik op aanraden hier 'in de juiste richting' gezet wordt
263a.png


Bedankt he mannen. Tzal een PB 1000 worden...
Als je een PB-1000 zoekt in uitstekende staat, ik ken wel een adresje
1f609.png
(niet zo ver van Gent)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
in mijn zoektocht naar een degelijke sub voor in mijn dedicate ruimte ben ik uitgekomen bij SVS.De sub zou voor 90% moeten dienen voor filmbeleving. maar wat is nu het grote verschil kwa geluid tussen de SB (gesloten) - PB (gepoort) - PC (cilinder) serie ? Hebben jullie nog andere sugesties? Op MP staat er een PC12 ultra te koop.Is dit misschien iets?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Voor film neem je het best gepoort. Die geven een pak meer slam bij film. Zowel de PB als PC serie zijn gepoorte subs. De cylinders hebben een andere vorm, maar kwa prestaties scheelt het niet zoveel.

Die PC12-plus zal al de moeite zijn vermoed ik. Hoe groot is je ruimte alweer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
broodro0ster zei:
Voor film neem je het best gepoort. Die geven een pak meer slam bij film. Zowel de PB als PC serie zijn gepoorte subs. De cylinders hebben een andere vorm, maar kwa prestaties scheelt het niet zoveel.

Die PC12-plus zal al de moeite zijn vermoed ik. Hoe groot is je ruimte alweer?
zo'n 22m² Het is een PC 12 ULTRA (weet niet of het veel uitmaakt) Kwa gewicht is een PB 13 ultra pakken zwaarder (70kg) tov een PC sub.(40kg) Vanwaar dit grote verschil?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
stellaboy zei:
zo'n 22m²Het is een PC 12 ULTRA (weet niet of het veel uitmaakt) Kwa gewicht is een PB 13 ultra pakken zwaarder (70kg) tov een PC sub.(40kg) Vanwaar dit grote verschil?
Ik vermoed dat de kast van de PB's veel zwaarder is al van de PC serie. Ik heb eens een DIY build gezien van een cylinder en dat was van een soort karton gemaakt. Dus misschien die SVS'en ook en daarom dat ze lichter zijn. De PB serie heeft een houten kast.

Mijn ruimte is 23m^2 en SVS heeft mij toen Dual PB-2000's aangeraden over een enkele PB13-ultra. Maar zo'n PB13-ultra klinkt wel nog iets strakker vind ik en die kan je tunen. Maar als je last hebt van dipjes, kan is dat enkel oplosbaar met een 2e sub.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Dat verschil komt oa door interne "bracing" (versteviging) van de PB die maar minimaal in een PC zit. Een "buis" of sferische vorm is een stuk sterker/drukvaster dan een vierkantie doos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
jvanhambelgium zei:
Dat verschil komt oa door interne "bracing" (versteviging) van de PB die maar minimaal in een PC zit. Een "buis" of sferische vorm is een stuk sterker/drukvaster dan een vierkantie doos.
Ok, maar 30kg verschil is toch veel. Waar kan ik eventueel in Belgie ergens svs woofers vinden?Of andere sugesties ivm subs ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
stellaboy zei:
Ok, maar 30kg verschil is toch veel. Waar kan ik eventueel in Belgie ergens svs woofers vinden?Of andere sugesties ivm subs ?
Tja toch, dat is geen MDF maar denkelijk 20mm kartonnen buis (sonotube) in epoxy gedrenkt voor extra stijfheid. Dus veel verschil tov MDF hoor vandaar het stevige verschil in gewicht...

Voor SVS in België? Luisteren bij forummembers en bestellen online
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
Zou het een goede aankoop zijn zo'n PC12 Ulta ?Hij zou wel al 10 jaar oud zijn en kan hem overnemen voor 750 euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik vind weinig informatie over deze PC12-Ultra (wel veel over de PC12-Plus), maar ik kan misschien aannemen dat het deze is wat hier gereviewed werd? http://hometheaterreview.com/svs-pc-ultra-subwoofer-reviewed/?page=2

Daar wordt gezegd dat deze een nieuwprijs had van 1150 dollar en dan vind ik 750 euro veel te veel geld voor een 10 jaar oude subwoofer. Persoonlijk zou ik dan liever kijken naar een PB2000 - deze gaat dieper, is nieuwer en niet echt duurder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Bij SVS hebben ze precies gezopen, de huidige versies van de PB13-Ultra worden gewoon voorzien van gaatjes om het rooster in te duwen ??? Man,man,man voor die prijs zijn magnetische grills een must!
1f621.png
1f621.png
Sjans dat mijn 2 schoonheden nog "oldskool" zijn
1f608.png
perspective_pb13-ultra.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mijn SVS SB13-Ultra is eveneens van dezelfde gaatjes voorzien, wist eigenlijk niet dat de vorige versies met magneetjes uitgevoerd waren
1f615.png
In mijn geval staat de grill er blijvend op, maar kan me best wel voorstellen voor diegene die graag de grill er permanent af wensen de WAF-factor door de gaatjes in het zicht naar benden brengt
1f62d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
zie je die gaatjes ofzo... in een donkere/gedimde HT/muziek ruimte?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
ToothLess zei:
zie je die gaatjes ofzo... in een donkere/gedimde HT/muziek ruimte?
Niet persé, maar feit is dat dit hun top-of-the-line product is waar ze tot vorig jaar wel met magneetjes werkten, wat héél mooi staat inderdaad in een woonruimte of wanneer volledig zichtbaar. Nu dit design veranderen wil volgens mij zeggen dat ze "kosten" aan het besparen zijn etc. Ik denk niet dat het komt omdat de roosters eraf vliegen hoor...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Joske007 zei:
Mijn SVS SB13-Ultra is eveneens van dezelfde gaatjes voorzien, wist eigenlijk niet dat de vorige versies met magneetjes uitgevoerd waren
1f615.png
In mijn geval staat de grill er blijvend op, maar kan me best wel voorstellen voor diegene die graag de grill er permanent af wensen de WAF-factor door de gaatjes in het zicht naar benden brengt
1f62d.png
Voor de SB13-Ultra weet ik het zo niet, maar als je effe met Google images kijkt zie je SB13-Ultra's ook altijd met de gaatjes. Dus mogelijk betreft het hier enkel PB13-Ultra kisten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
kan bovenstaande wel beamen. Had hier ook serieuze problemen met waf, zeker als je die wil plaatsen in een leefruimte. Veel te groot en die grille is nu ook niet echt vrouwvriendelijk.


Een alternatief dat ik had gevonden is de jl audio e112. Die is een flink pak kleiner, maar heeft nagenoeg dezelfde specs als de sb 13 ultra. De prijs is dan ook navenant....mischien kan deze jou bekoren....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Heeft iemand eigenlijk nu al die svs speakers gehoord?
 
Laatst bewerkt door een moderator: