• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet wil ci modules aanbieden, testaankoop start petitie

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
De Belgische kabelaar Telenet wil abonnees nog voor de zomer de mogelijkheid gaan bieden om CI-kaarten te gaan gebruiken. Daarmee maakt Telenet een einde aan de verplichting om een Digibox-decoder af te nemen.   Belgische tv-kijkers ageren al enige tijd tegen de verplichting om een door de kabelaar geselecteerde settopbox te gebruiken. Niet alleen maakt dit het onmogelijk om digitale televisie te kijken met behulp van een CI-kaart, een mogelijkheid die vrijwel elke moderne hdtv biedt, maar de kijker kan ook besparen op het stroomverbruik en de huurkosten. Consumentenorganisatie Test-Aankoop is een petitie gestart om de klachten te bundelen.   Telenet heeft inmiddels gereageerd op de kritische geluiden en laat weten dat zijn klanten nog voor de zomer de mogelijkheid krijgen om een losse CI-module te gaan gebruiken in plaats van een Digibox-decoder. Woordvoerder Stefan Coenjaerts kon aan ZDnet echter nog niet laten weten wanneer de module precies beschikbaar zal komen en hoeveel deze gaat kosten. Wel zal de kijker volgens Coenjaerts moeten inboeten aan functionaliteit omdat veelal een opnamemogelijkheid en toegang tot interactieve diensten ontbreken.   Ook iptv-aanbieders gaan de mogelijkheid bieden om de televisie het decoderwerk op te laten knappen. Zo werkt Belgacom samen met Samsung om dit mogelijk te gaan maken.       Test-Aankoop is een petitie begonnen om het gebrek aan keuzevrijheid voor een decoder voor digitale kabel-tv aan te kaarten. De Belgische consumentenorganisatie noemt het verder onaanvaardbaar dat er geen losse CI-kaarten verkrijgbaar zijn.   In tegenstelling tot in omringende landen zijn in Belgi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ah interessant maar wel ruim over tijd (understatement). In Nederland gebruiken een aantal kabel-aanbieders deze methode toch al jaren ? Ziggo en UPC bijvoorbeeld.   CI+ module, dan moet je uitkijken naar een televisie-toestel welke dit ondersteunt. Denk dat alles wat tegenwoordig op de markt komt wel CI+ ondersteund of is dat een verkeerde redenering ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Ja veel te laat! Ik hoop echt dat het niet CI+ wordt maar CI, anders denk ik dat we htpc's wel mogen vergeten (ondersteuning ervan)   Geen idee of de meeste nu CI+ ondersteunen.. Ik heb vlug de mijne al gecheckt en die ondersteund CI+ M'n digicorder zal hier niet lang meer staan ... Opnemen en pauzeren is leuk maar ik doe het haast nooit (en ik dacht dat dit niet mogelijk ging zijn met CI+)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Voor zover 'k kan zien, inderdaad opnemen en pauzeren niet mogelijk. Pauzeren gebruikte ik wel h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Te denken dat ik net een digibox heb aangekocht... maar telenet kennende zullen ze het duur lanceren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.484
311
93
Pauzeren zou ik wel missen. Maar als je een smart tv hebt met bv HD schijf in. Zou dit dan wel mogelijk zijn? Of eventueel compatibel zijn met een HD recorder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Nope, met CI+ heeft teleslet de controle
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Bestaan er PC-kaarten met CI+ module ingang? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Er is meer info hieromtrent   http://klantenservice.telenet.be/content/wat-is-tv-met-een-kaartje   Ik hoop dus echt dat dit lukt met een htpc en xbmc .. Dan vliegt alles buiten behalve de htpc
1f61b.png
  Zal enkel op tv-toestellen werken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Je leest dat hier en daar.. maar waarom zou dit niet op een tv-kaart kunnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Telenet verkoopt CI+-modules vanaf 24 juni

Door Dimitri Reijerman, donderdag 13 juni 2013 13:16, views: 16.333
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Netflix is toch totaal anders dan gewoon tv aanbod met nieuws enzo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Telenet komt eind volgende week met een nieuwe promo af ivm tv met een kaartje
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Netflix is toch totaal anders dan gewoon tv aanbod met nieuws enzo
  Dat klopt wel, maar naar wat kijk jij nog op TV ? E
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Ik kijk heel weinig tv, vandaar dat ik wil veranderen. Opnemen doe ik ook haast niet


Gewoon een, canvas, vtm, ka2 ,vt4 , nicklrodeon, vitaya of wa ist en thats about it, ik hoef geen prime en toestanden..

Vandaar tv met kaartje wel interessant lijkt..

Ik wil wel hd beeld..


En mocht dit allemaal in xbmc kunnen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
<blockquote data-author="sam" data-cid="4729" data-time="1371654998">En dat ze nu maar snel naar Belgi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik wacht tot de eerste reviews er zijn en dan komt er ook een kaartje!
 
Laatst bewerkt door een moderator: