• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Teufel Theater 8 5.0 setup (5x M800 FCR) THX-Ultra2

THX-UltraII

Member
22 okt 2015
142
0
19
Te koop aangeboden:
Mijn Teufel Theater 8 surround setup. Het betreft een 5.0 setup zonder subwoofer. Het betreft hier 5x een Teufel M800 FCR speaker. Deze speakers zijn van ongekende kwaliteit voor de ultieme surround ervaring. Enige speakers die zich hiermee kunnen vergelijken zijn de Klipsch THX-UltraII speakers. Deze speakers komen nog uit de tijd dat Teufel de speakers zelf maakte in Duitsland. Ze zijn eigenlijk Maple qua kleur maar ik heb destijds de voetsteunen geheel zwart laten maken. De zijkanten zijn nog wel maple zoals je ziet op de foto. Naar eigen wens is dit ook nog zwart te maken, maar ik vond dit destijds wel subtiel om de zijkanten zo te laten. Het zijn THX-UltraII gecertificeerde speakers met een vermogen waar je u tegen zegt. Je kan deze speakers maar zwaar vermogen belasten, maar ze zullen geen kik geven en loepzuiver blijven klinken. Doordat alle speakers identiek zijn (ook de center) krijg je een enorm homogene sound bubble. Het setje had destijds een nieuwprijs van 5000 euro.
Mag nu weg voor de vaste lage prijs van 1750 euro voor de complete set! De drivers verkeren in sublieme staat en zo ook de speakers vertonen geen schade of wat dan ook.
De set is eventueel aan te vullen tot bijvoorbeeld een 7.0 of Dolby Atmos (7.0.4) setup met 6 stuks M 550 FCR speakers die ik ook te koop heb staan. Zie hiervoor: Teufel M 550 FCR speakers (ideale Atmos, DTS:X of Auro3D speakers)
Zie voor een test: http://www.areadvd.de/hardware/teufeltheater8.shtml







 
Laatst bewerkt door een moderator: