• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV buiten?

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Maar met ShieldTV heb je dan toch net hetzelfde? Alleen is de mainpage van Shield. Daar wissel je dan tussen Kodi, VTM, VRT, Netflix, Amazon, ..

Is het niet gemakkelijker om via die main source te gaan? Want met een Kodi add-on heb je minder zekerheid dan een Android app. Als de add-on maker er mee stopt werkt je set-up niet meer.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Je kan de homepage op de Shield niet zo hard customizen als in Kodi, maar je kunt ze wel aanpassen.
Het nadeel in Kodi is dat alles veel setup vraagt en je afhankelijk bent van de addons.

Nu download ik gewoon iets uit de playstore en dat werkt direct zonder enige configuratie te moeten doen.
Vroeger wou ik ook alles customizen, maar ondertussen ben ik daar vanaf gestapt. Veel te werk om het te onderhouden als er iets veranderd en nog meer werk als je het opnieuw doen door een reset/nieuw toestel/...

Als je de ShieldTV wilt testen, kan je er gewoon eentje halen bij Cooblue en 30 dagen testen. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan, maar toen terug gestuurd omdat er nog wat bugs waren. En een jaar later heb ik het nog een keer een kans gegeven en nu ben ik er wel tevreden van.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik denk dat dit sterk afhankelijk is van hoe groot je tv is en hoeveel je het gaat gebruiken..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik kan mijn eerste post niet editen

Maar hier toch wat info.

Mods pas dit gerust aan in eerste post.

Een mooi overzicht van televisie in Vlaanderen (met kwaliteitsinfo)


Alternatieve apps zijn dus retrospect kodi addon, of de vtm.go en vrt.nu kodi addon of android/ios apps.
Voor de vtm.go en vrt.nu kodi addons hier wat meer info:

Vtm.go



Vrt.nu



Zie ook de wiki




De kodi addons hebben voordelen tov de gewone apps:
  • Eenvoudig te installeren op ieder toestel (PC, laptop, tablet, smart-phone, smart TV, set-top box)
  • Een open platform dat toegang geeft tot VRT, VTM, Vier/Vijf, Youtube, Netflix, local media, enz.
  • Een superieure televisie ervaring (Video-on-Demand, uitgesteld kijken, niets meer hoeven opnemen, gebruik je TV afstandsbediening)
  • Integreert met VRT NU / VTM GO, maar ook radio, YouTube kanalen, Tv-gids
  • Volg favoriete programma's en mis geen afleveringen meer
  • Een eenvoudig overzicht van wat er nieuw is op VRT NU
  • Laat toe om series te bingewatchen zoals op Netflix (nog voordat het op TV is uitgezonden!)
  • Zoek naar artiesten, programma's of verhaal
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Dus wat gebruik je nu voor dit allemaal?
Daarmee bedoel ik vooral, waarmee speel je je Kodi af? Want zoals ik u het hier zie vragen is ook exact hoe ik het zou willen ( al mis ik hier na anderhalf jaar telenet opgezegd te hebben geen seconde mijn tv zenders )
Ik kijk vooral Netflix en download de rest vd series en speel die af op een 10jaar oude mediaspeler ( mede8er 500x ) maar ik hoor zoveel goed van Kodi dat ik wel aan het twijfelen ben. Ook naar Disney+ heb ik iets nodig wat vooral Makkelijk is vr de vrouw/kinderen om te gebruiken ( chromecast misschien maar dan hebk nog geen Kodi, iets wat ik persoonlijk wel zou willen )
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Momenteel heb ik zowel een vero 4k als een zidoo x9s
Beide draaien kodi
Ik heb ook chromecast maar die draait geen kodi

Ik kan je ten zeerste een shield tv aanraden
Daar draait kodi op, en heeft chromecast ingebouwd
Netflix; disney + allemaal integreerbaar

Daarna kan je nog kiezen, ofwel alles binnen kodi (dus netflix, je gedownloade films/series, live tv..)
ofwel binnen de android schil kodi (voor je gedownloade films/series) + netflix app + vrt.nu app enz

De keuze is dan nog vrij

Hier ooit ook een mede8er gehad, en lang van genoten, maar die eria is al lang voorbij
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Heb slechts een app: Telenet tv (opvolger van telenet yelo app).
kan ermee casten naar Telenet tv box of tv’s met chromecast or Apple AirPlay support. Heb toegang tot alle tv kanalen en kan ze overall in Europa bekijken op m’n tablet.
Handig :).
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Heb slechts een app: Telenet tv (opvolger van telenet yelo app).
kan ermee casten naar Telenet tv box of tv’s met chromecast or Apple AirPlay support. Heb toegang tot alle tv kanalen en kan ze overall in Europa bekijken op m’n tablet.
Handig :).

dat voldoet totaal niet aan de eisen ;)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Blijkbaar staat hier in ons klein Vlaanderen nog niet alles op punt om zonder decoder echt van start te kunnen gaan. In mijn geval wil ik het liefst alles binnen ATV of iPad (AirPlay) gebruiken.


Als app voor de Apple TV beschikbaar.
  • NPO
  • VTMGO = Vtm en Vitaya

Beschikbaar via Chromecast en AirPlay, verder helaas nog geen app.
  • VRT Nu en Canvas
  • VT4 en VT5

Als TVGIDS is er de app TVGIDS.
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Blijkbaar staat hier in ons klein Vlaanderen nog niet alles op punt om zonder decoder echt van start te kunnen gaan. In mijn geval wil ik het liefst alles binnen ATV of iPad (AirPlay) gebruiken.


Als app voor de Apple TV beschikbaar.
  • NPO
  • VTMGO = Vtm en Vitaya

Beschikbaar via Chromecast en AirPlay.
  • VRT Nu en Canvas

Enkel beschikbaar voor Live streaming op smartphone en tablet, AirPlay of ChromeCast helaas NIET mogelijk.
  • VT4 en VT5


Als TVGIDS is er de app TVGIDS.

via apple dingen idd niet, maar waarom niet via een shield?
Wat mankeer je daar?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
via apple dingen idd niet, maar waarom niet via een shield?
Wat mankeer je daar?
Om naast mijn ATV nog een Shield aan te kopen om dan vervolgens de kostprijs bij Orange te willen drukken lijkt me echt niet verstandig en bedoeling te zijn.

Het zou bij mij mogelijk moeten worden om dit alles met de bestaande apparaten te doen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Om naast mijn ATV nog een Shield aan te kopen om dan vervolgens de kostprijs bij Orange te willen drukken lijkt me echt niet verstandig en bedoeling te zijn.

Het zou bij mij mogelijk moeten worden om dit alles met de bestaande apparaten te doen.
atv gewoon weg
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Het is niet dat het heilig is, maar de ATV 4K werkt hier gewoon perfect en zou bovendien de app infuse als mediaspeler niet meer kunnen missen, dus waarom zou ik..... 😉
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
omdat je dan alles mooi op 1 speler hebt, en de digicorder buiten kan gooien? :p