• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV buiten?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen hebben we al een maandje afgescheiden genomen van de telenet-box.
Aangezien we de laatste tijd op de Apple TV enkel nog maar gebruik maakte van de tv-apps, het voor ons ook geen al te grote aanpassing was.

jvanhambelgium jvanhambelgium
Ik krijg de aansluiting op fiber hier precies niet in orde :(
Binnenkort zijt gij nog voor ons aangesloten :p
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ik zat al een tijdje met het idee te spelen om onze TV box op te zeggen, maar het kwam er maar niet van en de twijfel bleef.
Maar volgende maand laat ik mijn Telenet diensten verhuizen naar onze nieuwe woning en we gaan het zonder TV box doen.
De enige keren dat hij aangaat was als we TV aanzetten en niet weten wat te kijken... Dus ik denk niet dat we het gaan missen.
Voor de rest doen we alles via streaming.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dat is toevallig, want net vandaag zelf TV opgezegd bij Telenet. Scheelt 32,60€ per maand minder. In mijn vorige pack zat ook vaste telefoonlijn in, maar nooit gebruikt. Indertijd waren er gewoon twee keuzes bij Telenet en zat die vaste lijn daar dus ook in, of je dat nu wilde of niet.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Inderdaad. Ik kom ook nog een Whoppa met vast lijn.
Ga nu enkel nog all internet (300mbps) nemen vanaf maart. Bij scheelt het wel maar 13euro in de maand tussen als ik daar nu wel of geen tv box bij neem.

Heb onderlaatst eens gekeken naar mijn tele meter en de data vliegt er door tegenwoordig. Ik vermoed sinds we onze 4K oled hebben en veel meer Netflix en Disney+ kijken in 4K HDR.
De baby camera zet ik ook wel nooit af en dat is ook met een cloud service, maar ik kom aan 1.1-1.5TB per maand tegenwoordig. Een jaar geleden was dat maar 450-650GB.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik kan jullie met zekerheid bevestigen dat wij na al die tijd nog geen enkel moment de tv-box hebben gemist.
Zeker gezien ons kijkgedrag vooral via de gekende apps verloopt, en dat gaat behoorlijk prima hoor.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Wij gaan hem hier nog een tijdje laten staan, wat ons betreft .. net iets te makkelijk en veelzijdig in gebruik.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
ROFL deze week na opzeggen TV en vaste lijn, en dus alleen nog All-Internet, heeft Telenet in al zijn wijsheid een nieuwe modem opgestuurd, de CH7465LG-TN. Daar kan ik natuurlijk geen reet mee aanvangen want is niet te bridgen, straks slagen ze er nog in die nieuwe modem te provisioneren en werkt mijn modem-only (CV7160E) niet meer.

Trouwens is de aanpassing nog altijd niet te zien in Mijn Telenet. Nu ja wie daarop inlogt zal meteen zien waarom dat is 🤔😏🤐
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
En wie interesse heeft en het verhaal en de antwoorden wil lezen, heb de vraag en vooral mijn verwondering op Netweters geplaatst.

Ook op Userbase geplaatst, maar dat is de moeite niet om de antwoorden daar te lezen ;)
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.154
68
58
Valt toch mee denk ik .
Denk ook dat ze geen fout hebben gemaakt hoor .
Ga gewoon met deze modem terug naar zo een center en vraag voor enen die je wel kan bridgen en anders vragen of ze alles bij het oude willen houden .
Dus gewoon uwe oude modem blijven gebruiken als ze dit kunnen toestaan .
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Bwah nee, probleem blijft dat het kan dat ze deze nieuwe modem gaan provisioneren, maar dat ga ik natuurlijk snel merken😉

Als dat gebeurd dan moet ik inderdaad wel naar een Telenet shop voor een andere modem, en kan ik het argument gebruiken dat ik wil upgraden naar 1Mbps maar dat dan zelf zal aanvragen via Mijn Telenet, dan hoef ik het zelfs niet te doen, maar heb ik wel een modem die het later aankan.

Nu beide Docsis 3.0 modems kunnen technisch wel degelijk deze snelheden aan, maar Telenet nijpt die op 400Mbps 🤔
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Is er een bepaalde reden waarom nog een eigen router nodig hebt?
Andere mogelijke optie zou kunnen zijn om je Telenet modem te houden. en je eigen router buiten te gooien, enkel bijkomend een wifi installatie te voorzien.
Uiteindelijk is dat toch iets makkelijker in beheer (minder componenten ) en lagere kost.
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Das net hetzelfde bij andere providers? Of kun je bij alle providers bridging instellen?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Welke toepassing heb je dan die bridging op je home router vereist? Ik begrijp het niet?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.521
158
66
Ok, maar in dat geval Waarom zou je dan je eigen router willen gebruiken als je er eentje krijgt van de isp?
Hebben jullie proffesionele websites draaien op eigen infra in thuisnetwerk?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Zelf nog niet verder gecontroleerd, maar onderaan even klakkeloos overgenomen van het Userbase forum. Vooral de bewering, door een ervaren gebruiker toch, over het deel van vergaren van data stoort me.

Weet ook niet hoeveel controle je eigenlijk hebt op het router gedeelte van de Telenet modem, Safespot zal OK zijn, maar welke controle heb je daar op? En dat zit ook alleen in bepaalde abo’s (One Up) bijvoorbeeld en niet standaard in All-Internet. Kan het ook niet controleren, hun IT systeem is behoorlijk van het pad af (zacht uitgedruk), maar vroeger werd je daar ook eens 4,99€ voor aangerekend ... tja.

In ieder geval ben ik zeker dat je een stuk minder controle hebt dan met een eigen router waar je de volledige controle hebt … en ook je eigen verantwoordelijk als je dingen naar buiten open zet. En ja ik heb twee web services die naar buiten openstaan. Binnenkort stop ik deze nog achter een Cloudflare tunnel zodat ook mijn eigen WAN IP niet meer zichtbaar is.

Dit dus overgenomen van userbase

Ja, maar ik heb persoonlijk totaal geen vertrouwen in de software die op Telenet-hardware draait:
https://securingsam.com/secure-home/
https://www.plume.com/serviceproviders/ ... /homepass/

Als je dat allemaal leest, enerzijds beschermen ze je netwerk wel, maar bovenstaande bedrijven vergaren zo ook wel een schat aan informatie over je thuisnetwerk en je internetgebruik.