• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
o_O
Hmm..da's best raar...kan je de USG lang de "LAN" kant nog bereiken ? Krijgen je PC's nog IP's van de USG/DHCP uitgereikt ?
Zeker dat het geen xDSL probleem is met je ISP ? Zooooo buggy zijn die USG's ook niet hoor...
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Uwe provider al eens gebeld?
Kan een technische storing zijn héé
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
o_O
Hmm..da's best raar...kan je de USG lang de "LAN" kant nog bereiken ? Krijgen je PC's nog IP's van de USG/DHCP uitgereikt ?
Zeker dat het geen xDSL probleem is met je ISP ? Zooooo buggy zijn die USG's ook niet hoor...
USG krijgt geen ip meer
Niks gewijzigd
Ik kan de USG nog bereiken ja
M'n unraid server enz kan ik ook nog bereiken. Alles staat connected in m'n controller.

Straks maar eens provider bellen zeker?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Als eens een PC rechtstreeks aangesloten op jouw modem in plaats van de USG? Kan die surfen?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
USG krijgt geen ip meer
Niks gewijzigd
Ik kan de USG nog bereiken ja
M'n unraid server enz kan ik ook nog bereiken. Alles staat connected in m'n controller.

Straks maar eens provider bellen zeker?

Gebeld.
Gisteren werken geweest is straat. Toevallig
Probeer kort na de middag nog es en zou moeten bellen opgelost zijn . Tss ken dat al
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nog steeds niets.
Ze zijn aan het werken aan de Telenet lijn meneer, sinds gisteren.
Buren hebben gisteren idd ook storing gehad gedurende 2u maar dan en nu nog steeds hebben zij Telenet internet. Dus er klopt iets niet. Veel zin om klacht in te dienen. Ja meneer wijkunnen niets doen.. werken aan de gang. Yeah right savonds ook nog zeker
En buren hebben reeds terug bv verbinding
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Lijkt me bizar verhaal, bij Telenet staan ze meestal binnen een dag aan je deur om het probleem na te kijken en op te lossen, op dat vlak scoort Telenet dan toch beter dan orange ;-). Mischien best nog eens bellen en vragen om technische hulp aan huis...
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Lijkt me bizar verhaal, bij Telenet staan ze meestal binnen een dag aan je deur om het probleem na te kijken en op te lossen, op dat vlak scoort Telenet dan toch beter dan orange ;-). Mischien best nog eens bellen en vragen om technische hulp aan huis...

Yup bij Telenet nog nooit zever gehad...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nog steeds niet.
Jah telenet speelt wel vuil spelletje hierin
(Telenet niet waar)
Orange kan niks doen, telenet heeft 3 dagen de tijd, en trekt dat natuurlijk uit, zodat klanten nr hen gaan

Klote telenet
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
3 dagen das lang, maar ik weet niet of de fout 100% bij Telenet ligt. Kan evenzeer het verhaal zijn dat orange niet bereid is om aan Telenet ( in dit geval onderaannemer) een hogere maandelijkse huurprijs te betalen die een betere dekking bied bij foutherstelling ;-)....

Als thuiswerker, zou ik er niet opgezet mee zijn...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ander vraagje VR vriend. Hoe stel ik die Telenet modem only in, IcM USG?

Hoe geraakt ik in die Telenet modem?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Die Telenet rommel beheer je vanuit "Mijn Telenet" .Daar kan je prullen aanpassen zoals WLAN zaken etc.
Je kan niet rechtstreeks zelf in die Telenet modem/router.
Qua instelling is dat toch piece of cake ? Gewoon de USG op "DHCP" zetten voor die WAN-interface , kabeltje tussen WAN <> Telenet-model et voila, opgelost.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die Telenet rommel beheer je vanuit "Mijn Telenet" .Daar kan je prullen aanpassen zoals WLAN zaken etc.
Je kan niet rechtstreeks zelf in die Telenet modem/router.
Qua instelling is dat toch piece of cake ? Gewoon de USG op "DHCP" zetten voor die WAN-interface , kabeltje tussen WAN <> Telenet-model et voila, opgelost.

is een modem only van hem, dus ik kan daar niet in en hoef daar zelfs niet in
ok duidelijk

nu vandaag even met mijn instellingen herbekeken
ik heb dus terug internet maar mn modem/router is gereset en bijgevolg straalt die dus wifi uit en doet hij aan dhcp
wifi uitschakelen lukt, maar wat niet meer lukt is mac passthrough

zodra ik het mac adres van mijn usg toevoeg aan mac filtering, (ik heb nog geen dhcp uitgezet), dan wordt die modem onbereikbaar, en heb ik niks meer van internet
doe ik het omgekeerd, eerst dhcp uitzetten, om daarna mac filtering te willen aanzetten, idem verhaal , alles onbereikbaar

Maw mijn usg krijgt geen extern ip meer

wat nu