• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
***
Ik heb een nieuwe docker geinstalleerd (controller) en geprobeerd om de huidige data te gebruiken
Dat is echter mislopen waardoor ik nu bij opstart vd controller hij vraagt om een nieuwe setup of een database terug te zetten
Helaas heb ik die database niet meer op mn laptop staan (slim van me)

Is er een manier om die enigzins nog ergens van te halen?

Nieuwe setup lukt ook niet, want hij ziet geen devices
Wat nu?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Crap

Momenteel aant foefelen
Heb nog een keystore en iets met settings gevonden
Deze overwrite, en nu kom ik niet meer in de setup wizard maar de login pagina
Alleen weigert hij nu mn login
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Clean install doen van de controller, alle devices factory resetten en opnieuw beginnen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
En dan een backup maken als het terug up and running is en die heel goed bewaren.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Helpt niets natuurlijk, en heb het tot scha en schande ook wel eens ondervonden, 'maar wie geen backup maakt, moet op de blaren zitten' zoiets :)

Nu is het tegenwoordig een automatisme geworden van me, om altijd een backup te maken vooraleer ik met zo'n dingen aan de slag ga. Net zo'n automatisme als de belangrijkste keyboard shortcut ooit, deze om te bewaren -> Cmd-S op Mac :D
 
  • Vind ik leuk
Reactions: broodro0ster

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik pak iedere 2 dagen een backup van de config files van al mijn dockers. En voor ik een docker container update, dupliceer ik altijd mijn oude config map. Want als de database geüpgrade wordt in een nieuwere versie, kan je meestal niet meer terug.

En bij migraties pas uw oude config wissen als je zeker weet dat alles goed draait. Ik hou dat zeker een maand bij.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dammit
HELP
alles weg, gesukkeld om terug internet te hebben

usg is niet meer adopting
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Oh my :(
Ik wou mn docker upgraden en dat is fataal gelopen
Gans mn netwerk weg.
Ik heb de controller opnieuw moeten instellen.. maar alles zat op andere controller
ondertussen alles gereset 2x AP's , 1x switch, en die zijn adopted
Maar mijn usg !
Die wil maar niet adopten

Help aub
Ik heb enorm zitten sukkelen om terug op internet te geraken. is nu gelukt (vraag met niet hoe)
Maar de usg is dus niet adopted.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Strange, got it, alles adopted.
Zit nu wel op mn controller op mn laptop terug, maar nu kan ik die wel backup'en en dan overzetten
right
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Kon het niet laten je wat te treiteren :). Maar je “foefelen” bevestigde wel mn vermoeden dat het wel een mogelijks pijnpunt is in de setup, dat moet je nu toch wel kunnen erkennen. Was trouwens ook een punt in het filmpje dat de twee vergelijkt. Die persoon had ervaring met beide producten, en was dus niet biased om zijn eigen gelijk te willen halen. Volgens datzelfde filmpje kan je mogelijks ook in de problemen komen als de via de cli de usg wil configureren, en die instellingen niet in de controller worden opegslaan of gesynchroniseerd...dat zou dat je eens moeten testen, misschien hebben ze dat probleem middels een patch of update opgelost.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Alles staat nu in de nieuwe controller op de server oef
Dat foefelen lag enkel aan mezelf :p
Kids terug happy