• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unify?

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Mijn Netgear Mesh Orbi systeem (RBR50) is weeral enkele jaren oud, maar sinds enige tijd klagen de dochters en mijn partner dat ze geregeld geen wifi hebben. Als ik dan check op mijn pc heb ik wel internet via de netwerkkabel. Dus ik denk dat mijn systeem niet meer krachtig genoeg is voor alles wat er aan hangt oa 4 laptops, 6 gsms, 2 tablets, tal van HUE, 4 camera's. Ik heb 4 satellieten waarvan 1 via de kabel is verbonden en de verbinding is goed tussen alle. Heb ook wat problemen gehad met hacking alhoewel bitdefender alles geblokkeerd heeft. Bitdefender zit in ARMOR in de router van Netgear.
Het enige wat ik doen is eens een factory default doen want de meisjes hebben het wifi paswoord gegeven aan al hun vriendinnen als ze blijven slapen en niet die van het guest network. Dus al die gsms blijven ook in het geheigen en is niet very secure!
Ik had toen in den tijd voor dit systeem gekozen aangezien het niet altijd evident is om kabels te trekken en we ook een lang huis hebben. De laatste versie van Netgear Orbi is dan ook veel krachtiger maar kost een 1899€ voor 4 satellieten.
Nu ben ik wat aan het snuffelen in Unify systemen, dus mij vraag is wat zijn jullie ervaringen op gebied van connectiviteit en veiligheid!
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Als er 1 ding is dat hééél moeilijk is met draadloze technologie is "voorspellen" wat het zal doen bij iemand specifiek in z'n omgeving...
Unifi is zeker goed en wat je daar aangeeft is eigenlijk maar heel weinig apparaten (HUE is zelfs geen Wifi)
Mischien moet je echt proberen onderzoek te doen of er niet nog 1 of 2 UTP's te trekken zijn dat je op enkele strategische plaatsen een WIRED AP kan hangen.

Die RBR50 is nochtans ook gene rommel...straf dat je dit niet helemaal op orde krijgt., but then again, gebouw-plaatsing-materialen etc allemaal beinvloeden ze.

Ja als de SSID WPA2/3 keys natuurlijk rondslingeren is het soms tijd deze eens te veranderen hé.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik heb hier ondertussen 5 jaar Unifi. Ik heb 2x refurbished AP lite's gekocht destijds voor 55euro/stuk en een refurbished USG 3P voor 70euro en alles draait nog als een zonnetje na 5 jaar.

Ik heb 1x miserie gehad na een firmware update van de AP's, maar met een rollback te doen naar de vorige versie was het opgelost. Dan een half jaar geen updates gedaan ofzo en daarna terug regematig geupdate en geen issues meer gehad.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Hier ook een tevreden Unifi gebruiker (network & protect). Ik veronderstel dat je ook de router gaat vervangen aangezien deze nu ook deel uitmaakt van de Netgear setup. Ik zou dan wel voor een Dream machine pro gaan (of SE), dan heb je ook ineens Protect en kan je later hun camera’s ook gebruiken. Met hun mesh systeem heb ik geen ervaring, ik heb alle AP’s bedraad aangesloten.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heb hier al verschillende jaren spullen van Unifi en ben nog steeds zeer tervreden van hun spul.
Mijn setup bestaat momenteel uit een Dream machine pro SE, 3x acces points U6 Pro, Protect G4 Pro camera en later wordt er nog de protect doorbell aan toegevoegd.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Super tevreden hier ook !
Er is ook een specifiek topic, deze kon daar gemerged worden :)
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nu heb een factory reset gedaan van mijn Orbi systeem en kijk nu wat het resultaat is, begint hij weer binnenkort te sputteren wordt het Dreammachine SE!