• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Preclear zou ik niet annuleren.. Weet niet wat de gevolgen zijn. Wanneer ik mijn parity vervangen heb en gebruikt als data drive heb ik geen preclear gedaan. Was niet noodzakelijk volgens wat ik gelezen had op het forum. Het kan natuurlijk geen kwaad..

Bij een boot heb je een even wat meer power nodig. Daarna zakt dit weer. Kan zijn dat je ook een alarm hebt gehoord omdat je nieuwe hardware hebt ingestoken. Want je bent allicht niet zeker dat het was omwille van tekort aan power? Allicht bestaan er ook wel paar plugins om te zien of je voldoende voeding hebt. Maar voor die hot swap zal dat allicht niet werken. Geen mogelijkheid een extra power kabel aan te sluiten?

Ik weet idd niet of het aan power tekort lag. Ik heb gewoon een splitter gebruikt. Extra kabel aan voeding gaat niet.
Ik laat preclear lopen... Die hotswap bays, moet je de hdd daarin vastz tten?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
HD zit best wel vast. Want die kan een klein beetje bewegen als er op geschreven wordt. Indien die niet vast zit kan de kop bewegen wat uiteraard niet goed is...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Vast vijzen? Als het een hot swap systeem is zal je hem allicht ergens moeten vast clicken afhankelijk van het systeem dat gebruikt is. Mijn hot swap is iets dat ik moet vast vijzen op de HD en dan zo inschuiven en vast clicken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vast vijzen? Als het een hot swap systeem is zal je hem allicht ergens moeten vast clicken afhankelijk van het systeem dat gebruikt is. Mijn hot swap is iets dat ik moet vast vijzen op de HD en dan zo inschuiven en vast clicken.
Dat is het net, er zijn wel gaten in die hot swap om vast te vijzen langs de zijkant maar als ik dat doe dan schuift hij er niet meer in doordat de kop vd vijs heel licht uitsteekt
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Bizar. Heb verschillende Hot swap systemen. Allemaal zonder probleem. Je gebruikt de bijgeleverde vijzen veronderstel ik ????
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bizar. Heb verschillende Hot swap systemen. Allemaal zonder probleem. Je gebruikt de bijgeleverde vijzen veronderstel ik ????
Zat niet bij de case.. Toon es bij u als ge wilt
Parity is up and running, hij is nu data disk aant clearen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ik moet ook nog over naar xfs
Damn
Hoe heb je dit gedaan?
Alles verschuiven?
Telkens formatteren en weer verschuiven?

Hoe heb jij alles verschoven? Via je netwerk? OF???

Hoe bevalt je nieuwe server?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb daar even aan bezig geweest.. Je kan gerust zeggen een week of 2. Ik heb gewoon een nieuwe HD er in gestoken. Die in XFS gezet en dan zo gewerkt volgens een instructie op het forum..

https://lime-technology.com/forums/...-discussion-only/?tab=comments#comment-342683

Server loopt super.. Staat nu constant op. Blijft rond de 30 graden. Stijgt wel tijdens een Parity check. Heb er ook een UPS aan hangen. 35TB plaats waarvan nog 17TB vrij. Parity van 8TB. Zitten momenteel 10 HD + 1 Parity in. Heb nog plaats voor 2. Eventueel kan er ik nog een case bij doen ook om zo aan 17 HD te komen. Maar dat is nog niet direct noodzakelijk..

Mijn windows 10 naar unraid bleef wel voor problemen zorgen. Daarom heb ik er nu windows afgesmeten en zit mijn gewone PC nu ook op Linux. Ik ben gegaan voor Linux Elementary. Werkt stukken sneller dan windows.. Ook geen probleem maar om mijn unraid te bereiken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb daar even aan bezig geweest.. Je kan gerust zeggen een week of 2. Ik heb gewoon een nieuwe HD er in gestoken. Die in XFS gezet en dan zo gewerkt volgens een instructie op het forum..

https://lime-technology.com/forums/...-discussion-only/?tab=comments#comment-342683

Server loopt super.. Staat nu constant op. Blijft rond de 30 graden. Stijgt wel tijdens een Parity check. Heb er ook een UPS aan hangen. 35TB plaats waarvan nog 17TB vrij. Parity van 8TB. Zitten momenteel 10 HD + 1 Parity in. Heb nog plaats voor 2. Eventueel kan er ik nog een case bij doen ook om zo aan 17 HD te komen. Maar dat is nog niet direct noodzakelijk..

Mijn windows 10 naar unraid bleef wel voor problemen zorgen. Daarom heb ik er nu windows afgesmeten en zit mijn gewone PC nu ook op Linux. Ik ben gegaan voor Linux Elementary. Werkt stukken sneller dan windows.. Ook geen probleem maar om mijn unraid te bereiken.

Help mij even met puntje 7
Ik kan dat niet doen via putty en dan mc he (midnight commander) want zodra ik puty sluit, zal hij stoppen met kopieren he
hoe doe ik dat dan wel weer ben da vergeten

en hoe zorg ik ervoor dat hij geen parity check doet terwijl ik bezig ben
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Als je de stappen van de instructie volgt is er geen parity check nodig. Wel doen want anders heb je idd telkens een parity check en dat zal allicht een error geven omdat het een andere disc is. Volgens mij kan je het via putty doen. Eens de command gestart loopt dit. Zelfs als je putty afsluit.. Ik heb echter een oud scherm + keyboard aan mijn server hangen. Zo kon ik dat mooi volgen en heb ik putty niet moeten gebruiken.. Dus ik ben niet 100% zeker van die stelling want niet getest. Maar volgens de comments in dat topic moet dit wel verder gaan?

Heb je nergens een oud scherm/keyboard liggen? Ik heb er toen gewoon eentje van het werk meegenomen voor die korte periode. Misschien is dat ook een oplossing als je zeker wil zijn?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als je de stappen van de instructie volgt is er geen parity check nodig. Wel doen want anders heb je idd telkens een parity check en dat zal allicht een error geven omdat het een andere disc is. Volgens mij kan je het via putty doen. Eens de command gestart loopt dit. Zelfs als je putty afsluit.. Ik heb echter een oud scherm + keyboard aan mijn server hangen. Zo kon ik dat mooi volgen en heb ik putty niet moeten gebruiken.. Dus ik ben niet 100% zeker van die stelling want niet getest. Maar volgens de comments in dat topic moet dit wel verder gaan?

Heb je nergens een oud scherm/keyboard liggen? Ik heb er toen gewoon eentje van het werk meegenomen voor die korte periode. Misschien is dat ook een oplossing als je zeker wil zijn?
Nee met putty lukt niet
Denk dat ik screen in putty moet gebruiken
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Als je de stappen van de instructie volgt is er geen parity check nodig. Wel doen want anders heb je idd telkens een parity check en dat zal allicht een error geven omdat het een andere disc is. Volgens mij kan je het via putty doen. Eens de command gestart loopt dit. Zelfs als je putty afsluit.. Ik heb echter een oud scherm + keyboard aan mijn server hangen. Zo kon ik dat mooi volgen en heb ik putty niet moeten gebruiken.. Dus ik ben niet 100% zeker van die stelling want niet getest. Maar volgens de comments in dat topic moet dit wel verder gaan?

Als je in Putty werkt gewoon je commando starten met "nohup" ervoor (zonder quotes hé) waardoor je dus het process niet gaat killen als je disconnect doet van je SSH sessie.
Welk "commando" moet je ingeven in je puTTY ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jan, daar heb ik ook mee zitten testen met die nohub
ik wil dingen overzetten via midnight commander, dus als ik het volgende doe zou dat moeten lukken?

-> op de laptop puty opstarten
- connecteren met server
inloggen
nohup mc
dan in mc, dingen copyen in background (of met f8 voor renmov?)
exit mc
en putty sluiten

right?
En hoe weet ik wanneer hij klaar is?
En hoe pak ik die terug op?
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jan kan je me verder helpen?
ik wil de inhoud kopieren van disk naar disk, maar dit vanop een andere pc...
via puty
maar als ik puty sluit, moet hij wel verder doen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Het lukt nu precies wel, mocht je het zelf eens willen proberen Sphinkx

Je moet wel eerst ff de "nerdpack" installeren en daar de plugin "screen"

Vanop je laptop
- puty openen en connecteren
- screen (letterlijk typen, maakt een screen)
- dan mc (midnight commander)
- files kopieren
en dan kun je puty gewoon afsluiten

Je kan erna gewoon je screen terug oppakken

Ohja, werken die notifications bij jou?
SMTP settings, maar krijg failed authorization, nochtans wel just


Ik wil ook nog wa verder kijken wat mogelijks is met VM enz...